Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

passionsblomman skrev 2009-04-01 09:41:18 följande:
    Nej, precis. Mendet är nog EXAKT vad det kommer att bli. Så var det för min kompis och hennes man iallafall. De fick hjälp m att styra upp hennes cykel, när det började bli dags för ÄL satte de skjuts på den med en spruta har jag för mig, och då var det fyra klockslag under det dygnet om jag inte minns fel...Hon säger att de aldrig garvat så mycket nånsin. Ställa klockan på fem på morgonen liksom...sexigt värre...Dessutom lär ju vi behöva ha en barnvakt då också..hm!
    så hade syrran det.....hormonsprutor för att stimulera ÄL o väckarklocka..... Vi hade ju räknat med att det skulle vara lika trixigt för oss....så snacka om att vi blev paffa över vårt pluss!
    Var väl inte såååå roligt o spännande vad jag förstår....
    Tur att din kompis kunde garva åt det! Man får ju inte roligare än man gör sig....
    Men "fisse-lin" kanske hade varit ngt för sådana stunder....hehehehe!

Föräldragrupper........nog för att man lätt prioriterar sitt kommande barn...men hallå....vad tror de folk gör om dagarna?! TRadigt att behöva jobba in de timmarna de andra dagarna i veckan...suck!
    Frågade en kollega här....hon fick iofs sista barnet för 9 år sen men hon gick till privat BM o de hade föräldragruppsträffarna på kvällstid. Hade ju varit mer praktiskt!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-01 19:24:13 följande:

Gud vad underbart väder det är. Skit att jag inte har ro att vara ute nu, måste städa blir tokig på oredan här.Dock har vi hunnit med en promenad runt en sjö först. superskönt. Gissa om vi skrattade, kastade pinne i sjön åt hunden. De flesta gångerna hämtade hon rätt pinne. Men sista gången hittade hon den inte utan tog en superstor pinne, snarare stock, nästa lika stor som henne själv. Denna kämpade hon sig i land med, var knappt hon klarade hålla sig över ytan och hon stånkade och stönade mycket. Men i land kom hon, stolt som få och trött som tusan. haha matte och husse skrattade så de höll på att ramla i sjön själva.
    Hahahahha!!! Guuu va gulligt!! Storleken har ingen betydelse eller hur var det nu....

Bra artikel....rätt sund inställning.
    Om det nu tar 90 dagar för en spermie att mogna......så funkar det ju inte så bra om man har sex SUPEROFTA precis vid ÄL om man annars har sex mer sällan.......Men om man brukar ha sex ofta....varje eller varannan dag......så borde det inte påverka spermiernas kvalié om man sexar någon extra gång vid ÄL.
    Eller....va tror ni......
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-02 10:39:21 följande:
    Åhh...är väl snart Blommis skall till doktorn....*Håller tummarna så att de blir blåa*
    Ja...det var nu någon gång.....har helt förträngt exakt vilken tid....hoppas verkligen att det inte är något allvarligt utan något lättfixat. *hållerossåtummensådenblirblå*

Är det någon som hört att det betyder otur att hålla båda tummarna....man ska bara hålla en tumme för att det ska föra tur med sig... ?
    Fast pappa lärde oss att vi kunde luras sista april osså....då sa man "Maj, maj i måne. Jag kan lura dig till skåne."
    Man var INTE så populär i skolan....ingen annan hade hört om detta...
  • ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-04-02 11:28:21 följande:
    min pappa lärde mig "maj maj måne jag kan lura dig till skåne" också förresten. Kanske något dialektalt? Var kommer din pappa ifrån ingenjörsbruden? :)
    Österlen.....men han var lastbils chaffis ett par år i sin ungdoms dagar....spenderat lite tid i Östergötland osså....men skåning till kropp o själ är han!

Skönt att någon annan osså hört "maj maj måne"

Sådana drömmar är så underbara!! Har haft ett par stycken faktiskt! Fick du en pojke eller flicka?

Pratade med min mamma igår....hon frågade om jag var rund o stor om magen....näää tyckte jag....för att nästan vara halvvägs så tycker jag inte det syns så mkt....då sa hon: DÅ blir det en pojke!! Hon har ju fått två pojkar o två flickor så det kanske stämmer!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-02 12:07:34 följande:

Var det inte kl 10 Blommis skulle dit? Oh hoppas hon kommer hit snart och berättar hur det gått. Hoppas allt är ok.Jag har också hört att 2 tummar betyder otur. Fast det skiter jag i. Hemmavid lurades vi alltid på 1a maj också. Och då använde vi precis som ni "maj maj måne jag kan lura dig ända till skåne". Detta var i Bohuslän så det verkar vara spritt över landet.
    Tycker att det är en skojig sed så den måste man ju bara införliva i släkten!!

Andbeyond: Ja vissa har nog ett välutvecklat 6esinne.....rätt roligt att tanten sa grattis innan din mamma visste! Din mamma måste ha blivit lite ställd kan jag tänka!

Det vore kul om det vore en pojke i min mage...har ju drömt om honom o förlossningen osv så jag har haft en känsla hela tiden att det är en pojk....får väl se om 13 dagar på UL om det går att se!!

Är osså jättenyfiken på hur det går för Blommis o sambon.....har lite lätt kramp i tummen....men no pain!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-02 13:32:24 följande:
    Hi hi! Lillmffin ligger här och sparkar när jag läser era bebis inlägg... Jasså, det syns inget på dig? Jag kan nästan inte knäppa jackan! Tur det snart är varmare så jag kan hoppa i min vidare vårjacka! Det går inte att dölja att jag har en bebis i magen! Hi hi!Vi sas också Maj maj måne jag kan lura dig till skåne, men jag kommer inte ihåg när det var. vi var mycket mer instälda å april april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill! Och bara EN tumme för tur!Hoppas att det går bra för Blommis idag! *håller tummen!"Solen skiner och jag har fått en avlysning preis, så jag ska nog ta och fuska idag och låsa dörren, ta med min braiga bok och sätta min nere vid vattnet och få lite vårsol på kinderna. (och en kudde únder gumpen så jag inte får urinvägsinfektion..) Visst låter det härligt?
    Åh så gött o härligt det låter med bra bok o sol!
    Det är du väl värd efter ditt maratonpass igår + att du lagade lasagne till din make.....klagar de på maten får de laga själva!!
    Gjorde kassler med svampsås o ris igår....provade att ha en svampbuljontärning i såsen.....ooo så gott tyckte jag! Det smakade SVAMP....men maken klarade inte av det....han klara inte mer än konc. champinjoner med några stänk mushroomsoya....*tsss* Nåja...jag hade det på känn...men då var såsen redan färdig!

Hihihi...jo jackan börjar bli mindre o mindre...men jag har/är rätt rund på mitten så det har tagit ut varandra lite hitentills.... M
  • ingenjörsbruden

... o vad hände där...

forstätter där jag slutade..
    Maken tycker att jag är rundare om magen.... ...men mina spensliga kompisar som aldrig haft några kg för mkt ser inte sånt....vilket iofs är trevligt....men nu vill man ju att det ska synas!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-02 15:15:13 följande:
    Åhh, va skönt. Känns ju positivt!! Heja heja!!!
    "Åhh, va skönt"...med insemination?!
    Sorry kunde inte låta bli!!

Blommis: Verkligen bra nyheter....då hänger det på tajmingen...ojojojo. Kan höra din sambo ringa en kollega...ehhh kan du ta mitt pass?....jag måste sätta på frugan!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)