-
Hur ser man att det finns i förrådet?! framtungt eller? *hihihihihi* Nä nu får jag ge mig....hihihihihipassionsblomman skrev 2009-04-02 15:33:53 följande:Åh, jag som tänkte fråga särskilt om det!Nä, men på sätt och vis ändå, för han sa att då när det är klart att Äl är och det ska göras inseminering, då kan man göra typ tre irad, och så sa han att eftersom det är så här många miljoner eller miljareder eller vad det nu var för siffra, att ta av, så är det inte så att det tar slut efter en utösning utan det finns i förrådet...typ.
-
Ankan80 skrev 2009-04-02 16:09:12 följande:Hihi...föreställer mig att "gottepåsen" är helt ihopskrynklad och tömd.
Kanske inverterad av allt sprutande....
Hoppas osså att inte så många män läser här....
Blommis: Kan man få kram i livmodern av satsen!! Jaha....lär mig alltid ngt nytt här känner jag!!
Den där lusten falnar rätt fort om det är MÅSTEN....bättre att få göra insemination.
Ni är def värda lite vardagslyx!! Speciellt med tanke på kommande burk-r_kande!!
Hvidis: Låter sååååå härligt!!! Skulle vilja ha en bärbardator o takterass på jobbet....hade haft en nice solbränna då!!
Ore: Usch då....nåja...det brukar gå över....håller tummen för att det gör det snart!! *kramarförsiktigtohållerispypåsensamtidigt*
Undvika socker o äta lite men ofta funkade jättebra för mig....har bara behövt spy 3 ggr totalt so far......
Andbeyond: ....ja vad säger man då....rise and shine, darling!! -
O va härligt glad man blir av att läsa om alla vårkänslor o knasiga drömmmar, tidiga löprundor, grillkvällar, ringfunderingar o mera motion!
Betty: Har inte den blekaste om en stensring....vet bara att jag har fått för mig att jag skulle fastna i alla underbara stickade tröjor mmm...
Lanovia: Springa....o dessutom 7 på morgonen....jisses...blir lite trött bara jag tänker på det! Kanonbra av dig!!
Ore: Vad är det du har tävlat i? Dock låter det väldigt skönt med vårsol o motion!
Blommis: Jobbigt när man känner sig som en bakåtsträvare o inte vill skriva på protestlistor...antar att det var bebyggelseplaner i området eller? *hållertummen*
Blir så glad av att höra om fjärilar o kommande burkande!
Ankis: Va härligt att höra att ni kör på medigenast!! Gläder mig o håller tummen superduperhårt!!
Hvidis: hahaha vilken dröm! O vakna av pruttljud....hahahahaha.....Känner igen mig! Vaknade till mitt i natten av att det luktade förfärligt...blandning av ägg o rostad lök.....inser att det är maken som passat på att vädra ut åt mitt håll!!! Pikade honom i morse o han blev så generad....hiihihihi min stackars Blyger!
Drömde om min familj i natt....att familjefejder var begravda o att vi kunde äta påskmiddag tillsammans....hoppas att det är en sanndröm som kanske slår in nästa år eller så!
Fladderbuset har börjat spralla ordentligt nu....ser verkligen fram emot UL!!
Vilken dag var det du skulle till UL, Hvidis? 7e eller? Iiiii så spännande!
Sprang på makens faster i affären igår.....hon tackade ja till vår festinbjudan o frågade om det kom fler nykterister till festen.....jag höjde handen o sa..Japp, minst jag iallafall!
Hon fattade inget...så jag ställde mig i profil m magen....o hon fattade fortfarande inte....tills jag pekade på magen.....då utbrister hon så hela ICA affären hör det:
NÄ MEN SKA NI HA BARN!!!!!
Hahahahahhaha!
Så nu ska hon försöka hålla tyst ända till påskafton när vi träffar resten av släkten!! Får se hur det går!
Nä nu ska jag ta o jobba lite!
-
Blommis: Näää så klart så är det de andra som är bakåtsträvare!! Det där med att sätta sig på tvären mot utveckling brukar alltid gå i stöpet förr eller senare....så det är lika bra att de finner sig i läget o börjar sträva framåt MED dig!!
O att ni får bygga MEDIGENAST!!!
Hvidis: Wiiiiie o så spännande!! *hoppar o klappar händer*
Förstår att du är hyfsat lugn med tanke på den gullige läkarstudenten som fåt ul:at dig ett par gånger redan!
Då kan ni gå o mysa o fundera på namn under hela påskhelgen!
Usch o fy för förkylning.... SÅ tråkigt.....hoppas att näsblodet slutar snart.
Jag har ALDRIG haft näsblod....verkar läskigt o kladdigt....
Maken har ju sina störtblödningar med jämna mellanrum.... Som gör att man misstänker smygslakt i badrummet....
Ankan: Ja bara tuta o kör!! *hihihi* Du hade/har ju vetskapen om risken för MF fr släkten i bakhuvudet....så då är det nog bara att hoppa upp i sadeln igen!
Ninnis: Åhh så ljuvligt du verkar ha haft det i helgen!!! I den åldern är de så roliga med sina uttalanden!! Man förstår inte var de får allt ifrån!!
-
Tror frappe är någon sorts kaffe....är lite osäker...passionsblomman skrev 2009-04-06 09:17:06 följande:Åh vad trist det är när det humöret invaderar en! Som ett krypande i kroppen...Vad är frappe?Alla de böckerna sträckläste jag och jo, jag tyckte de var bra och blev väldigt uppslukad i min läsupplevelse. Jag beklagar verkligen att han dog, författaren för jag hade gärna läst mer av honom.Men, jag har för egen del upptäckt att det är otroligt beroende av sinnestämning och vart jag är i livet, vad jag fastnar i för bok och inte. Jag har givit upp om böcker ibland som jagär övertygad om att jag hade kunnat gilla någon annan gång och ibland sträckläst något som kanske egentligen är helt mediokert, men som just då var vad jag behövde.Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 09:08:55 följande:
Låter mysigt med påsklov.....är lite avis!
Det där med böcker.....det är konstigt....men stämningen i boken är JÄTTEVIKTIG för mig....är den dyster o mörk så snappar jag det o blir själv dyster o deppig.....så numera begränsar jag mitt läsutbud till tantsnusk o romantiska böcker vilket maken tycker är MKT bättre då jag inte är dyster o deppig!
Så Betty....jag skulle INTE våga läsa den boken....kaaaaanske se filmen...men inte läsa boken.
Hormonanstormningar....urk.... låter dock väldigt härligt att bege sig ut till parken o se småbusarna härja!! Det får ju en def på gott humör!
Magen den växer....hihihi....igårkväll var högra halvan av magen STENhård...fladderbuset har nog en favishörna där.....bara den inte sparkar på levern så är det ok!
Tre dagars jobb sen åker vi en tripp till Tyskland o bunkrar inför våran 65års fest, långfredagen är det besök hos pappa o sen liiiite konstrunda på österlen som avrundas med tjejkväll på kvällen.
Påskafton är det middag hos svärisarna med resten av släkten....där vi ska berätta att vi ska bli tre!
Påskdagen är det påsklunch hos syrran.
Det är härligt med lediga dagar o högtider....hhahahhahaha!
Ninnis: Trädäck låter väldigt skönt...hur många kvm?
Ankis: Hahahah.... tur att ni hade bil att tillgå! Hoppas att armarna återhämtar sig snart! -
Hihihi...nä inte alienvarning....men skulle kunna förväxlas med tarmrörelser Men sparkarna känns mer definitiva...där tar jag INTE fel!
Jag är i 19+2....o har testat o trycka lite för att se om jag får reaktion....men än så länge har tillbaka-sparkarna uteblivit....men de kommer nog.....sparkar tydligen bara när det passar! -
Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 10:36:43 följande:
Ha ha, det är bra! En bestämd buse. Har du fått någon mage än? Det är ju så olika det där. Min började växa nästan direkt och min vänninas som var gravid samtidigt var länge platt som en pannkaka. Kul att ha mage men samtidigt så är det såklart jobbigare.Har börjat få lite mage....var lite rund sedan innan....o gick nog ner i mig själv i början...så det var länge pluss-minus-noll i magstorlek......men nu så börjar den synas lite....både vill o vill inte att magen ska bli stor.....vill att folk ska SE att jag är gravid o inte bara småtjock om magen.....men samtidigt så är jag väldigt glad om jag INTE blir STOR om magen....nåja....det blir väl som det blir!
Innan så har jag inte varit så hungrig direkt.....men nu så börjar aptiten bli stooooor.....så det börjar väl växa så det knakar i magen! -
Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-06 10:45:49 följande:
Så underbart med busmagar. Förresten, är det någon av er alla som gillar thaimat? Är ute efter lite goda recept. Frågade i middagstråden men ingen har svarat.Jag brukar göra en med kycklingfilé, grönsaker, kokosmjölk och röd currypasta. Det är jättegott men det är den enda jag kan. Dela gärna med er om ni har något gott recept.Går o letar i mailen...återkommer kanske med ett recept.....
Ore: Va snällt att de mobbar din mage redan!! Hihihhi! Vad gör man utan syskon!
Det där med annat kön vid förlossningen är ju inte ovanligt.....men oftast så brukar de inte berätta helt säkert vid UL....bara att de tror....sen hör väl föräldrarna bara på ett halvt öra...o tror vad de vill!
Orientering....ja ja...det förklarar ju lite!
Det är bara halva släkten som inte vet...skulle ha träffat dem i början på mars....men det blev inställt pga sjukdomar o så har det inte blivit av ännu förrän till påsken.....o vi vill helst berätta face to face! Skickade ett mail till mina kompisar när jag var i v 13....hade några UL-bilder som jag skickade o bad dem "gissa bilden"....rätt roligt! De flesta trodde att det var ett trick...typ att man eg skulle se en gammal tant....hihihihi...jag hade VÄDLIGT roligt! -
Hahahahah ja....använder inte du snabbjäst?!Hvidbrud skrev 2009-04-06 10:58:36 följande:Ingenjören: Har du gått om mig? Jag är "bara" i vecka 19+0 idag? Eller har jag räknat fel?
näääää inte har du räknat fel! Jag skulle skriva eg att jag var i v 19 dvs 18+2 idag!
Ett gott recept som jag fått fr kollega
Jag lägger till hackad vitlök och ingefära samt cashewnötter, byter löken mot springonion och tar i mer chili.
GONG BAO CHICKEN
T = 20 ml
t = 5 ml
c = efter behag?.
2/3 lb. chicken meat, serves 6
Spices 1
1/2 c. oil for frying
1 T. soy sauce
1 T. cornstarch
Spices 2
1/2 T. cooking wine or
2 T soy sauce
2 T water
1 1/2 t. each cornstarch, white vinegar
2 t. sugar
1/2 c. oil for frying
3 dried hot red peppers, diced
1 green onion, cut into 10 pieces
1/3 c. fried cashews
Use the blunt edge of a cleaver to lightly tenderize the chicken meat, cut the meat into 1-inch cubes. Add Spices 1 . Mix thoroughly. Before frying, add 1 T. oil and mix so that the cubed meat will separate easily during frying.
Heat the wok than add oil. Stir-fry the chicken meat until cooked, remove (precooking). Remove the oil from the wok. Reheat the wok then add 1 T. oil. Use low heat to stir-fry the diced hot red peppers until fragrant. Add chicken, onions, and Spices 2 .Turn heat to high and quickly stir-fry. Add cashews, mix.
Smaklig spis! -
Hihihi ja det vore något!!! *å ta IIIIIIIIIII*Hvidbrud skrev 2009-04-06 16:11:20 följande:Ska ni föda i malmö, Ingenjören? Vad roligt det skulle vara om du, jag och min svägerska skulle ligga och krysta där brevid varandra! (änen om jag har planerat att föda i KBH, så vet man ju aldrig hur långt man når...)
Nä det blir nog Lund...ligger närmast.
Ska dit på UL o känner faktiskt en av tjejerna som jobbar där......men hon är själv mammaledig i september....
Vet bara att i Malmö så får/ska man ta lavemang....medans man i Lund får fråga efter det om man vill ha det.....inte för att det står så högt på listan direkt....