Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

TRÄDGÅRDSARBETE!

*tittar ut på min snötäckta trädgård och konstaterar att det inte behövs något arbetande där än*

Jag gjorde ett test idag eftersom jag patetiskt nog inte kunde hålla mig.
    Jag VET ju att jag lika gärna kan vänta till dag 42 med att testa.
    det var såklart bara ett streck. Men ingen indian än. Dag 33.
    Jag verkar ju knappt hinna få mensen så jag får ta blodprovet innan vi ska på vår utredningsträff.

• passionsblomman

JAG VILL OCKSÅ HA MAGNOLIOR!!!!

Just nu borde jag låta bli allt vad nyplanterande heter, för får vi bygga kommer ju maskiner upp på tomten och det kommer att blir en jordhög av hel stället.

Men ooooo vad underbar min trädgård är i min fantasi då den är som jag vill....

• passionsblomman

Ha ha ha! I min trädgårdsfantasi FINS ingen gräsmatta. Jo,en alldeles exakt cirkelrund liten plätt på ett visst ställe. Den kommer det att räcka med handjagaren till.

Åh, jag drömmer pergola här och pergola där....damm och bäck och stenparti, fiiiina höga stenmuren...lavendelsolvrå och lilla skugglunden...Smultronklädd jordkällarkulle med små blåklockor, sedumtak på drömcarporten...lilla hörnet med hönor och ägg som jag kan hämta...bikupan på min fruktträdgårdsäng...Gud, jag döööör vad fint det är överallt!

Egentligen är allt just nu ogräs, halvdana överblivan igenvuxna saker som jag inte gjort själv uta som är kvarlevor och behöver börjas från början med. Fruktträden behöver beskäras-helst av ett proffs, och den halva av tomten som är natutomt har fått oroväckande mycket lövruskor...

jaja, min dröm är vacker iallafall...

Ankan80 skrev 2009-03-26 14:09:23 följande:
    Hihi....kul med en likasinnad Tyvärr börjar min trädgård bli full nu....kan inte göra fler rabatter.....eller kan jag det Projekt i vår blir att skapa lite mer rumskänsla, vilket kan bli lite klurigt då mannen tvunget skall kunna köra runt huset på gräsmattan.....fast jag tycker inte om det såklart
  • passionsblomman

Fåglar har jag iallafall redan. De tjuter rakt ut i buskarna, så DE tror då på en vår iallafall...

och de skrikande marskatterna också för den delen.

• passionsblomman

Mmmmmm vad skönt vi har det här i Lavendeldoft och fågelkvitter!

Solen VÄÄÄRMER så gott och kaffet...ja det är bara gudomligt!

Inge Hitchkockfåglar får tillträde, bara små söta.

• passionsblomman

Ja det tror jag, för kroppen lär ju ha kunnat fatta att det inte blev något, men inte hunnit stöta bort än, så visst måste det vara möjligt, om än snabbt jobbat! Din kropp tänker nog verkligen se till att bli med bebis!

Ankan80 skrev 2009-03-26 15:55:43 följande:
    Här har solen gått i moln....ett dåligt tecken? haha..Jag skall ändå ut i trädgården i em....Tror ni man kan ha ÄL 6 dagar efter en skrapning? Borde vara minst 14 dagar. Fick ägglossningsont typ en kvart innan lunchen....mycket märkligt....kan ju vara att de vaknar till liv också...
  • passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-03-26 16:14:01 följande:
    Hihi....ja, den söker efter en ny inneboende Åh, jag längtar så efter att få må illa igen
  • passionsblomman

HÄRLIGT! Jordgubbar, smultron, kryddor, sallad, potatis....

andbeyond skrev 2009-03-26 16:17:05 följande:
    Jag funderar på att göra vår balkong till en grön oas då ingen trädgård är att tillgå tyvärr. Funderar på att testa och odla potatis i en kruka - kan bli spännande att laga jätteekologisk mat från balkongen i sommar.
  • passionsblomman

Dag 34, ingen indian...

Jag har minsann haft ÄL på dag 11 (likväl som dag 26) hoppjerka som jag är, så mys för tusan ninnis!

Tur att krokusarna och de andra tuffingarna är riktiga survivors! men nu skulle det komma ett snöväder och sedan VÅRVÄRME i nästa vecka LOOOOVADE han på vädret igår!

Jag har köpt en skjorta idag. Det hade jag inte alls råd med. Men jag är för tjock för alla mina gamla kläder och NÅTmåste jagju ha när jag ska vara utanför stugan, tex när jag ska gå på alla spännande intervjuer i framtiden...

Ankan: åh vad fina ni är! Du ser ut alldeles som du ska vad mig anbelangar, och vill du vara gul någon dag så går det bra det med!

• passionsblomman

Om du ska gå och höra Bob Dylan, så förstår jag att du är lycklig hur snorig du än är....

Men jag hoppas det går över fort fort!

Ja, den stora nackdelen med så oregelbunden cykel som jag har, är ju att man går och har det halvspännade eller inte, HELA tiden nästan. Eftersom det är så mååååånga "kanske-dagar"

Nu ska jag då inte testa igen på en hel massa dar...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)