Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

passionsblomman skrev 2009-04-08 12:49:27 följande:
    Buuuhuuu! Jag VÄGDE mig just!Och vad skulle detvar bra för? Jo jag ska föra dagbok igen över mina promenader ochså vikt och mått varje vecka, och jag var ju tvungen att kolla startvikten(som ju egentligen skulle kolats för ett par dagar sedan)jag har ju fattat vartåt det lutede, så jag har låtit bli...Förra året, den 2/4 fick ja mitt livs chock och startade mitt gå-projekt.Sedan har jag slutat gå och på 8 månader gick jag upp allt jag gick ner på 8 veckor.NU idag visar vågen YTTERLIGARE 0,7 kg.Så, jag väger idag, nästan 6 kg mer än jag gjorde när jag gått alla mina 40 grav veckor för 8 år sedan.Det suger &%#&/%()%)(/%)% faktiskt och lyckas en graviditet nu, ja då blir det TUNGT! Alltså: mina benhinnor MÅSTE hålla och jag MÅSTE gå, för såhär kan jag inte ha det!
    Åhhh Blommis, såna vägningar suger (mktfulaord)!
    *KRAMAR JÄTTEHÅRT*
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-08 14:24:49 följande:
    *ser framför mig hur ingenjören sitter i sin makes bröstficka som en liten televinken och vinkar*
    *dinglar gött med benen o tittar på maken med ögon som svämmar över av kärlek o drömmer om danska wienerbröööö med chokolade i midden*

Andbeyond: Japp...fabrikationsfel defintivt!! Glad Påsk!!

Jag har faktiskt inte gått upp ngt so far i graviditeten.....men har ju lite att ta av så länge....hehehehe
    BM sa att de som är pinnsmala brukar gå upp 13-15 kg medans de som redan kånkar på lite kg inte brukar gå upp så mkt....men det kan vara VÄLDIGT individuellt.

Nä nu ska jag bege mig hemåt...Tyskland i morgon, träffa pappa+konstrunda o mina tjejkompisar på fredagen, makens släkt på lördag, resten av min familj på söndag o sen ledig på måndag.....phuuuuu! *torkar pannan*

GLAD PÅSK på er alla!!
  • ingenjörsbruden

GLAD PÅSK alla goa bruttor....såg er inte på Blåkulla....ingen GPS?!

Ninnis: jädrans....40 kvm trädäck....ja det måste bli en himla massa träningsvärk misstänker jag!! Men gött när det är färdigt!!! Perfekt nu när solen värmer så gott osså!

Blommis: jisses så duktig du är!!! 14,4 km är ett MVG!!

Lanovia: Hoppas ni överlevt allt flängande i påsk utan några större missöden o diskussioner o att ingen försöker släpa dig från tomten nästa helg!

Hvidis: Åh så mysigt det låter med Botaniska o strosa rundor....hoppas att dessa 10 dagar går fort så du inte förgås av allt diskande!!

Ore: Om du har en helplatt mage nu så har jag lite svårt att tro att folk kan se det på dig....fast vissa har ju ett 6e sinne för sånt o ibland så ser man det på andra saker....typ att man smeker magen ofta eller inte dricker alkohol osv....
    men ja....skönt att du har illamåendet så du är säker på att pyret frodas!

Betty: Hahahah jag funderade osså på att gömma de första bebiskläderna jag köpte....men så kände jag att nääääää då får jag bara dåligt samvete. Men jag förstår hur du tänkte!!
    Låter ljuvligt med kolmården o alla djuren....barnens reaktioner är så direkta o genomärliga!! Så härligt!

Ankis: Springa OCH trädgårdspyssel....guuud va flitigt o duktigt!!! Men med detta vädret så kan man ju inte låta bli att vara ute!! Hoppas att du inte behövts slåss med pampasgräset något mer!!

Gynläkare....ja de jag haft har varit kanon....o alla manliga.....den första jag gick till var en man i 40-50 års åldern.....o tänkte inte så mkt på det fastän det var första gången jag gick till gyn....efteråt så tänkte jag...ojdå...eeehhh det var ju en man.....eeehh..jaja det gick ju bra!

Ja denna påskhelg har bara sagt puff!
    I torsdags var vi ju o provianterade drycker i tyskland! Jättesmidigt o lätt! Dock så var det ett gäng ställningsbyggare från Bromölla som levde rövare o betedde sig värre än ett gäng 14isar....söp o bråkade o spydde o hadde sig.....INTE så roligt....både jag o maken var helt euforiska när vi kom av bussen o det var TYST!! *hahahhaha* Så nästa gång så sitter vi def framme hos chaffören!

Långfredagen var jag o hälsade på min pappa o lunchade lite....sen var det lite konstrunda på Österlen o därefter tjejträff med godmat o en massa snack till klockan 4 på morgonen!!!

I går (påskafton) så skulle vi ju berätta för resten av släkten att vi väntar tillökning...men då hade vår förvirrade svärfar berättat det för halva släkten för han hade så klart rört i hopa(eller inte lyssnat på vad som avhandlats under vår senaste träff med makens faster i icabutiken) så det var bara två av tolv som inte visste.....liiiiite synd men det spelar ingen roll!

Näää nu är jag inkommenderad till duschning medans maken lagar omelett!

KRAAAAM!!!

• ingenjörsbruden

Glömde skriva.....har ju börjat kunna ät söta grejor igen o fått mer hunger (marginelt)...så jag har varit lite avvaktande till vågen....men i morse så tänkte jag att nääää nu får det bära eller brista ( )....o snacka om att jag blev förvånad!!
    Har inte gått upp något o nu är jag halvvägs!!
    Känns jättebra!! Magen växer som den ska....men vadderingen runt om minskar lite undan för undan!!!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-12 21:48:31 följande:
    Jag glömde berätta. Jag drömde en förlossning inatt! Helt sjukt (såklart) jag bara födde en liten bebis, jag tror inte ens jag riktigt hade fattat att jag var gravid, och så bara krystade jag en enda gång och det gjorde inte ettdugg ont och så bara hade jag den!
    Så har mina dröm-förlossningar osså varit....lär nog bli lite besviken misstänker jag!

Ja stupfulla män är rätt tradigt....suck!

Förstår att du saknar din gubbe...usch o fy...*skickarenSUPDERDUPERBAMSESTORKRAM*

Asch du ska nog se att du hittar de bättre måtten OCH en bebis snart
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-12 12:38:34 följande:
    Hej!Så har jag varit på flygplatsen och vinkat av min älskling... Han ska till Detriot i 10 dagar. Det ska bli skönt att vara ensam hemma lite. Men tror jag kommer döö av saknad i övermorgon, typ! Tog merton till Nørreport sen gick jag och lillmyffin en runda i Botaniska trädgården. Så himla härligt. Gick in i det varma fuktiga palmhuset och tittade på planter och blommor. Det var mysigt att gå där och klappa magen och har det bra!Nu vet jag inte vad jag ska göra med restan av dagen.. Får så ont i fötterna av att gå . Diska kanske man skulle göra... (nu är min disk-man inte hemma, så jag får ta det innan det hinner bli ett oöverskådligt berg! )Sen ska jag nog njuta av en god bok i solen!
    Vad ska du o lillmuffin göra idag? Blev så himla sugen på att åka över bron o hälsa på dig o spatsera i Botaniska!
  • ingenjörsbruden

Celeste: Skönt att cykeln verkar funka bättre nu....men det är kanske lika bra att kolla upp "underredet" hos reperatören så att man vet att allt är ok. Mest så man kan slippa att oroa sig o fundera på om ngt är fel.

Blommis: Sådan info är guld värd...eller ja...kanske inte liknelsen med toabesök *hihihiihi*......har inte riktigt tänkt på det att det är olika skeden osv.....Positivt tänkande o att fokusera på att "om en stund" så har vi battingen här hos oss är nog osså bra att försöka ha i huvudet under förlossningen.

• ingenjörsbruden

*görvågenförBlommis* Starkt jobbat!!! Kanon!! Hoppas att dina benhinner överlever!
    Hur gick UL idag?
    Blomkål är så himla gott!!! Mmmmmums! Men visst....lite väl mkt prutt luktar det o kan komma att lukta.....Ska testa att byta vattnet nästa gång!

Hvidis: Får ta o försöka få till en Köpenhamntripp innan ni flyttar!! Bh:arna verkar bra. Jag är så glad för jag har lyckats fylla upp min bröllopsbh (som jag bar med inlägg i på bröllopet) för att få till klyftan.....kan använda den utan inlägg nu!!

Frågade faktiskt maken om han tyckte att det var jobbigt att jag blivit extra pilsk.... Men näää det tyckte han inte....dock tyckte han det var jobbigt att behöva jobba så man var trött på kvällarna o kanske inte har så mkt ork!
    Fick slita extra mkt på honom nu i påsk Svampinfektionen botades ju så en hel del uppdämnda begär skulle tillgodoses!!

Ore: Låter lite märkligt att så många ser det på dig....men visst din mage putar kanske mer pga hur livmodern sitter....eller så bara bråkar de med dig...

*görvågenförLanoviaosså somkananvända fd trånga byxor igen*

Ni är så himla hurtiga o tränar o sliter så mkt så jag får så himla dåligt samvete!!! Får nog ta tag i mitt promenerande igen!!

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-14 13:07:22 följande:
    lanovia: Förstår till fullo att man inte riktigt vill hoppas... Men det kan ju faktiskt ta sig vilken månad som helst Passionsblomman: Du verkar ha ett väldigt sunt tankesätt kring viktnedgången, tycker jag! Ytterligare en kollega har frågat runt litet om jag är gravid... Och denne kollega, samt ännu en kollega, sa det t.o.m. till mig i morse, och frågade när det var dags? (Apropå att jag frågade om min kontorsgranne blivit pappa än, nu har det gått några dagar över tiden...) När jag tyckte att de spekulerade hävdade de att det syns i ögonen på mig...?
    Det är inte så att du skrivit det i pannan eller så?!

Ankis: Ohh va spännande! Håller redan tummen för att du får det!
    Låter sunt att vänta lite med plussjagandet OM du får jobbet....alltid skönt att få in foten ordentligt på jobbet.
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-14 13:35:46 följande:
    *väntar på att hvidis ska komma och lägga sig i solsängen mellan citronträdet och olivträdet*
    *kommer o slänger mig på direkt på terassen....mmmm trädoft*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)