Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Jag känner mig som en gammal kärring idag!
    MEN nu har jag ju iallafall fått mensen så jag kan åka in till stan imorgon och lämna det där blodprovet. Då ska de ju ha vad de behöver för utredningen då. Få se om de hinner analysera det till torsdag då vi ju har vår tid.

Ninnispinnis skrev 2009-03-29 13:33:54 följande:
    Men blommis, vilket skit! Tycker jättesynd om dig som har så ont, både här och där... Nu ska ni ju snart på utredning iaf, så då borde de ju se om de är nåt knas med kroppen.*kramar om och masserar vaden och ryggslutet*
  • passionsblomman

Välkommen BettyBoop!

Ja här inne är det spänd förväntan och glädje och sorg om vartannat. Och alltid har man underbart sällskap, oavsedtt om man är less, glad, orolig, ledsen eller förväntansfull eller någon annan känsla...DET är guld värt!

• passionsblomman

Åh, ja jag hade just tänkt fråga om ni fick hjälp på vägen då du skrev att ni väntat två år på er lilla tjej.

Vi har en som är 8 nu, han tog ett år på sig, men på det vanliga viset. Nu har det inte blivit något syskon så den274 ska vi iväg och påbörja utredning.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-29 15:40:47 följande:

Tack tack!!Lilla stumpan blev till genom provrörsbefruktning. Men eftersom de aldrig hittade något fel på någon av oss så tänker jag att det kan gå den naturliga vägen också. Man har ju hört andra...Usch, behandlingarna var inte roliga. Men de hjälpte.
  • passionsblomman

I åratal faktiskt och vi har tid nu på torsdag.

Jag tror våra problem att få till det beror mkt på min helt sjukt oregelbundna cykel, så vi får se vad de säger, det kan ju avara annat också, men det känns logiskt.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-29 15:46:08 följande:

Ninnispinnis - Försöker du också bli gravid?Förresten, kikade i ditt galleri - vad fint det ser ut med bröllopet vid bryggan!Passionsblomma - Tyckte jag läste någonstans att ni ska på utredning, eller är jag ute och cyklar? Hur länge har ni försökt?
  • passionsblomman

Åh, förlåt, jag mindes helt fel från din andra tråd!

nej, det är INTE kul. Vi har försökt ha koll på ÄL och allt i åtminstone fyra år , och innan dess sa vi "det blir när det blir" Så, det är dags att kolla nu kan man ju säga.
    jag trodde att man inte fick hjälp om man bevisligen fått ett redan, men det var ju helt fel.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-03-29 15:48:44 följande:

Jaha ja...såg inte ditt inlägg. Lycka till! Jag är ett levande exempel på att det går bra.Vi försökte i sex år, inte två. Inte kul. Men nu.....
  • passionsblomman

Ja du Betty Boop, här är det ju inte lätt att hänga med på vem som ligger till hur, men vi är en hel hög blandadesom väntar på att få hålla våra efterlängtade barn i famnen.

Ore, HvidBrud och Ingenjörsbruden är tre av dem som plussat, Ankan gjorde det med, men det blev katastrof och inte kul alls alldeles nyss, så nu väntar hon på plus igen, Jag är nog den enda som redan har en son, iallafall av oss om skriver oftsat(FÖRLÅT ifall jag glömmer någon nu...)
    Lanovoa, Ninnis och jag är ganska less på ETT streck på testen nu...

• passionsblomman

Just precis!
    och det har hon gjort nu.

Det blev värsta svettiga pärsen kan jag konstatera.
    jag gick till ingång A enligt lappen, där stod IVF, Fertilitet-nånting på en av raderna så dit gick jag.
    Det var fel.
    De höll värsta förhöret om vart jag egentligen skulle, vilken läkare, var är remissen och vem har du egentligen talat med,vilket nummer har du ringt, är du säker på att du ska till Sofiahemmet, vad har din man för personnummer nej ni finns inte med här!

Du får nog gå hem och hämta din remiss faktist sa hon sen.

Du menar den jag aldrig fått hemskickad?

Jamen den skickar vi alltid

Jamen du säger ju att det inte är er jag ska till

Nåväl, så skulle jag gå till Andrologen och undersöka om det möjligen var DIT jag saka på torsdag.
    Jag sa att jag vet bara att det var till ingån G den dagen och tillA idag.
    Nej, G kan det INTE vara, gå till K.

*ut och letar rätt på K*

Inne i K finns ingen Androlog säger hon på Urologen. De är i ingng G...Vem ska du träffa?

JAG VEEET INTE! Det är det jag försöker lista ut!

*letar rätt på ingång G*

Liten ny söt sköterska undrar vem jag ska träffa...
    känner att jag snart vill skrika lite. Jag vet inte, vi får inget barn och jag skaleta rätt på Andrologen...
    ja den är ju här åt det hållet... Sätt dig där i väntrummet du!

Tack!

*hugger doktorn när denne sticker ut näsan för att ropa upp nästa*

Hjälp för jag vet inte om det är du som är mannen i mitt liv på torsdag!

Haha, ja då är det bäst vi tar reda på det.

*följer efter som en hjälpslös svans*

träffar trevlig sköterska

blir hittad-eller min sambo och hans spermaprov blir..
    TUR att jag kan hans personnummer utantill också!

Så, nu ska du lämna ett blodprov idag.

Ja det är det jag har åkt 4 mil för.
    Vart ska jag gå?

Till ingång A

jamen där var jag ju från början och de saatt jag måste ha en remiss med mig...

Nej vi skickar remissen direkt till provtagningen härifrån, så du har ju inte fått någon.

Nej.

Jaså var du uppe på IVF?
    jamen de kunde bara bett dig gå ner på bottenvåningen till provtagningen...

De sa att jag skulle gå till K

Jamen vi finns ju på G

ja jag märker det, och det var vad jag hade skrivit upp också.

Ja, men nu ska du gå till A igen iallafall.

Okej tack!

*går tillbaka till A*

Sitter två minuter, blir uppropad , räcer fram armen, *stick*
    litet glasrör fullt på två sekunder...klart.

Det som kunde tagit mindre än tio minuter inklusive toabesök, tog mer än två timmar!

Tur man tog deodorant i morse...

Ore skrev 2009-03-30 14:56:22 följande:
    Tror att hon skulle försöka lämna blodprov idag, och få det analyserat till på torsdag då hon hade tid
  • passionsblomman
    Ninnispinnis skrev 2009-03-30 15:48:46 följande:
    Men shit pommes frites, Blommis!*blir helt förvirrad av att läsa alfabetet fram- och baklänges*

Ja, då kan du ju tänka dig mig då som har SPRUNGIT alfabetet hitochdit i flera timmar MED trappor och dessutom försökt läsa långa krångliga ord och PRATA med folk som ställer tusen frågor samtidigt!

Det löste sig ju, men en sak säger jag:TUR att min sambo inte var med, för sådant här har han NOLL tålamod med.

(Jag var faktiskt alldeles för tagen av allvaret i att vi SÅ på direkten fick tid och skulle r**kai burkar och gú vet vad, så jag skrev aldrig upp att det hette Andrologen, och inte vet jag om hon sa det heller...jag blev ju hänvisad runt till fyra olika ställen innan jag kom till dem, så jag tappade kollen lite.)
  • passionsblomman

Hihihihih! Ja, mon sambo hade också ått hem, och då hade det ju blivit jobbigt...

Nu vet jag iallafall att hos ANDROLOGEN pratar man hormoner, och dessutom spermakvalité. Man kommer alltså att diskutera denna kvalité på sambons provsvar på torsdag och om allt är ok med det, då håller man koll på min cykel,med ultraljud så man VET när det är ÄL. Det kan då också vara fråga om inseminering med egen sperma eller så får man ordinerat sex på vissa klockslag under äL-dygnet!

På IVF är det man plockar ut ägg och hela den apparaten.

Så, nu har jag lärt mig EN sak iallafall...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)