Inlägg från: Betty Boop augusti2009 |Visa alla inlägg
  • Betty Boop augusti2009

I vått och torrt (del 5)

Ha ha, det är bra! En bestämd buse.

Har du fått någon mage än? Det är ju så olika det där. Min började växa nästan direkt och min vänninas som var gravid samtidigt var länge platt som en pannkaka. Kul att ha mage men samtidigt så är det såklart jobbigare.

• Betty Boop augusti2009

Så underbart med busmagar.

Förresten, är det någon av er alla som gillar thaimat? Är ute efter lite goda recept. Frågade i middagstråden men ingen har svarat.
    Jag brukar göra en med kycklingfilé, grönsaker, kokosmjölk och röd currypasta. Det är jättegott men det är den enda jag kan. Dela gärna med er om ni har något gott recept.

• Betty Boop augusti2009

Ore - Tack! Det där låter smarrigt!! Ska absolut prova det. Verkar också lätt att göra.

• Betty Boop augusti2009

Nä men så sjukt!! Det var jag som skrev men fattar knappt hur detta gick till. Det där var mitt förra alias.
    Vi ska hålla vårt bröllop i augusti i Alcudia hemligt men i en annan tråd som jag skriver i rätt mycket kan det finnas folk som luskar ut vem jag är.
    Ja, ni förstår.
    Vet ni hur man tar bort sig själv?

• Betty Boop augusti2009

Men!....ser ni all errormessage? Vad är det frågan om?
    Vet ni vad detta handlar om egentligen?
    Får upp massa röda error....error....error.

• Betty Boop augusti2009

Hi hi, måste man anmäla sig själv? Jag vill alltså helt ta bort mitt medlemskap, den förra jag hade. Har inte ens tänkt på att den fanns kvar.
    Är lite lat, frågar er istället för att leta fram det själv.

Hvidbrud - Aaaah!!! Såå roligt att få veta vad det är för ett litet troll i magen. En liten busetjej! Hi hi.
    Jag har också en flicka, det är såå roligt.
    Vi tog inte reda på vad det var när jag var gravid men jag trodde det var en tjej så jag köpte massa tjejkläder (gömde det mesta för m2b, han förstog inte vad jag höll på med ).
    Det spelade mig aldrig någon roll vad för kön det var. När bebben väl kommer ut så blir allt så självklart.

GLAD PÅSK på er alla!!!!!!

Vi ska på ettårskalas på lördag på dan sen träffas hela familjen och äter lamm. Mmmm det är det bästa jag vet.
    Imorgon blir det kanske kolmården. Ska bli så roligt att se lillbusans miner, hon blir tokig när hon ser djur (katter, hundar, änder....finns inte så många andra djur som springer på gatorna).

Vad ska ni göra i påsk?

Celeste97 skrev 2009-04-08 21:53:29 följande:
    Anmäl ditt eget inlägg, så tar moderatorerna bort det efter en tid.
  • Betty Boop augusti2009

Vill trösta er som ger er in i "gröten" nu. Jag tyckte det var oerhört jobbigt med alla mediciner, alla tester, allt flängande till grannstaden, flera misslyckanden, alla pissdagar då man som sagt mådde piss.
    Men nu har jag min älskade lilla dotter här och allting var såklart värt att gå igenom.
    Det bästa är att acceptera att nu ser livet ut såhär ..... prover, prover, tider, sprutor....
    Visst är det orättvist men trösten är att det kan gå bra med hjälp.
    Kram till er.

• Betty Boop augusti2009

28 dagar från förra mensens första dag. Kan inte hjälpa dig med det andra.
    Hoppas!

• Betty Boop augusti2009

Oj då! Jag hänger absolut inte med i tempot här inne.
    Med lilla busan så finns inte tiden men jag tittar in lite då och då.

Blommis - såå spännande!

• Betty Boop augusti2009

Blommis - Jag förstår dig väldigt väl. Det är så oerhört mycket känslor inblandat när man går igenom en sån grej. Man blir ledsen, utmattad, förtvivlad, tom..... Men man kämpar på när man vet vad det kan bli utav det.
    Jag håller verkligen tummarna.

Jag var rädd för gynbesök, blodprov, sprutor...ja allt sånt, innan. Sen var jag tvungen att fläka upp mig hundra gånger, ta oändligt många blodprover och ta en massa sprutor själv. Trodde aldrig att jag skulle sitta med en spruta och föra in den i min egen kropp, men man gör ju allt, man måste.
    Har även börjat tänka på att jag förmodligen får hoppa på den där karusellen en gång till.
    Åh....jag blev så trött och dålig av sprayen och sprutorna. Vill inte.
    Men när jag ser min lilla älskling så gör jag gärna om det.

Oj då. Skulle skriva några tröstande ord till blommis. Blev påmind om de jobbiga tiderna bara.

• Betty Boop augusti2009

lanovia - vad tråkigt! Usch, man blir så besviken och trött. Men det är bara att kämpa på.

Blommis - När vi var i början av utredningen så sa en läkare att "har man som par klarat av att gå igenom en sån här grej så håller det för det mesta hela livet".
    Jag lev skräckslagen för jag tänkte: vad i hela friden har jag framför mig? Det var egentligen inte så smart av henne att säga detta i början men nu efteråt så förstår jag vad hon menar.
    Det är så fruktansvärt jobbigt emellanåt. Vi hade våra bråk här hemma. Men man kommer väldigt nära varandra.
    Vi levde ju i ren skräck efter några års försök, att aldrig få barn. Den känslan önskar jag inte någon.
    Jag tyckte också att min m2b inte riktigt förstog mig ibland. Det var inte han som behövde fläka upp sig, gå igenom smärtsamma behandlingar, proppa i kroppen hormoner bla bla bla.
    Nu efter alla kämpiga år så när vi bråkar så kan jag tänka att ok vad är det här i jämförelse med hur det var?
    Sen kan jag tänka - killar.....suck. Ja, du fattar.

Celeste97 - Jag har såna jeanstights och de är jättebra, förutom att jag tycker att de åker ner så jag får dra upp dem ofta (nej, de är inte för stora). Upptill är det resår istället för blixtlås/knappar. De finns i de flesta vanliga butikerna i alla fall på Vila och Gina Tricot. Mycket skönare är vanliga jeans som sitter hårt.

• Betty Boop augusti2009

Blommis - Ja fy fabelen vad de där dagarna går sakta! Lätt och säga men försök att koncentrera dig på något annat. Jag köpte sån där tavla från lekaffären där man målar i numrerade små fält, färg och allt fäljer med. Ha ha, blev helt beroende av det där så jag satt dag som natt och hade skiiitont i nacken. Men bra terapi det var det.

Sitter här med min frappe och hoppas huvudvärken går över.
    Är ledsen för att lilla bus inte är här. Sa åt min man att lämna henne hos farmor innan han åkte till jobbet för jag kände mig inte så bra.
    Hon är förkyld så jag har dåligt samvete för att hon inte är hos mig.
    För några veckor sen lämnade vi henne över natten till mormor, då skulle vi sitta hemma dricka lite vin, någon god drink och njuta av att vara själva. Få sova ut.
    Jo, det gjorde vi men jag satt även och tittade på bilder på busan och grät. Hmm, vet inte om jag överdriver, men kan inte rå för mina känslor. Buhu hu....

• Betty Boop augusti2009

Alla ni söta tjejer! Efter så här lång tid så slog det mig plötsligt hur det kommer sig att ni håller till här på BT? Ska ni gifta er? Är ni gifta?
    Vi ska gifta oss i Alcudia i augusti. Längtar!

• Betty Boop augusti2009

Hej alla nya. Välkomna!
    Tjejerna här är galna bara så ni vet. Det går i ett sjuhelsikes tempo med så det finns massa roligt att läsa när man inte varit inne på nån timma.

Fråga på alla om det är något ni undrar.
    Till er som är nya och undrar vad jag pratar om - vi försökte i sex år innan lilla busan (som fyller ett snart) kom. Det lyckades med tredje IVF-försöket. (Nu vill vi ha en till ).

• Betty Boop augusti2009

Jag är 34år. Bra fråga, jag har också undrat lite (fast imorgon är det nog glömt).

Ha ha, jag fattar inte själv varför det blev Alcudia. Först ville vi gifta oss i Paris men när vi ringde för att boka så var det fullt.
    Vi uteslöt direkt söderhavet, maldiverna mm för att det blir så himla dyrt och för att vi vill ha med dottern (blir jobbigt och tråkigt för henne).
    Så då skulle det bli i Europa och vi ville bara gifta oss en gång. Alltså, slippa gifta sig borgerligt här i Sverige först så då fanns faktiskt inte mycket kvar att välja på.
    Vi hade redan innan tänkt att vi skulle åka till Spanien så ja, då kör vi på.
    Vi åker till Grekland varje sommar, har släkt där, så det känns som hemma för mig. Ville komma ifrån och gifta oss i hemlighet.
    När vi sa till några i familjen att vi ska åka till Alcudia ville de också följa med. Hi hi...de vet inte att det blir ett litet bröllop också.
    Egentligen så är det lilla busan som styrde in det på Alcudia. Vi ville åka på en charter som har massa kul för henne, har inte rest så förut.
    Ha ha, vilken lång förklaring. Nu fick jag det klart för mig själv också. Har undrat hur det kommer sig att jag ska gifta mig på värsta charterön, inte min stil egentligen. Men det blir säkert bra.

• Betty Boop augusti2009

Ha ha. Min svåger är brandman. För ett par år sen när de skulle renovera huset så var nästan hela teamet hemma hos dem och byggde, kaklade, målade.... Min uppgift: Laga mat.
    Så jag står hemma sjunger och slänger ihop chili con carne. Kommer dit med massa kastruller och dukar upp. De sätter sig hela biffiga gänget och slänger i sig maten, mmm gott.
    Är ni liiite avundsjuka nu?
    Detta pågick i några dagar.

Skojar bara lite. I mina ögon så är det inget speciellt med brandmän (har väl sett för många).
    Nä men, det var bara en av dem som var snygg. Och han var jäääkligt snygg, så där äckligt vrålsnygg.
    Oh shit, hoppas inte min m2b får för sig att kolla här.

Till något helt annat: Igår beställdde jag klänning och idag var jag hos guldsmeden och de ska nu sätta igång och göra min ring. Såå spännande och kul.
    Det är så skönt att ha sommar, semester och bröllop framför sig så att man tänker på annat än indianer och guvetvad ni har för kodord här.

• Betty Boop augusti2009

Hej tjejer!
    Hvidbrud - Usch, inget kul att känna sådär. Tittade i ditt galleri - såå fin mage, hi hi. Blir glad när jag påminns om känslan.
    Jag kände faktiskt aldrig sådär, "nothotmama", när jag var gravid. Men jag kan ju säga att det är inte så jätteofta jag gör i ordnig håret längre. Lättare att bara sätta upp det i toffs. Och visst tar jag på mig kläder efter hur bekväma de är, det ska helst vara lätt att böja sig efter busen, bära busen...
    Hallå, du är ju jättefin! Jag ser ju bilderna. Tänk inte sådär. Mammor är hotta!!

• Betty Boop augusti2009

Ha ha! Ja det går i en sjuhelsikes fart här inne!
    Jag hänger inte med helt enkelt. Finns inte så mycket tid över för mig med lilla nyblivna ettåriga busfröet.
    Det är promenader, öppna förskolan, gunga, byta blöja, mata, tvätta, byta blöja igen, tvätta,mata, tvätta av bajs på halva ryggen, tvätta... He he, ja, ni hajar. MEN det gör iiingenting för mitt hjärta smälter bara jag ser det lilla trollet.
    Men jag tittar in lite då och då och "håller koll på er".

• Betty Boop augusti2009

Hvidbrud - förbered dig på bajs!
    Jag har aldrig skrattat så mycket som när lillbusan bajsar som värst, då det är bajs öööverallt. Vi asgarvar så dant och drar in henne i duschen och hon bara tittar glatt på oss. Tårarna rinner. Vet inte vad det är för reaktion. Men det är såå mycket bajs så man inte tror det är sant.
    En dag hade jag henne naken och hon kröp omkring och lekte. Så hör jag ett kväljningsljud tittar på henne och får då se att hon sitter i bajs och har det utsmetat i ansiktet!!! Behöver jag säga mer?
    Hade det varit någon annans bajs så hade jag spytt kaskader.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)