Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Mmmmm,jag går med känslan varenda dag..."ja det finns ju förstås det där städjobbet(eller vad man nu sett) " och så ett visst dåligt samvete över att jag faktiskt inte alls söker ALLT som finns att söka. Jag VILL ju först söka bland de jobb jag faktiskt utbildat mig dyrt för att få... och nu får man inte göraså längre egentligen. man ska ju tom flytta osv..jajaj, detta har jag blabbat om förut...

• passionsblomman

Ja, mitt problem är att motivera mig till att ens vilja söka jobb, när det är mammaledig jag vill bli...Värdelöst!

Hade man haf jobbet kvvar vore det ju bara att låte det rulla på.
    Nytt jobb kostar på i energi och engagemang på ett annat sätt än att masa sig iväg och göra det man redan kan och vet.

• passionsblomman

Neeeej man får inte tacka nej och ändå få a-kassa.

Ankan80 skrev 2009-03-31 14:24:14 följande:
    Hehe...you bad bad girl Jupp, man måste söka anvisade jobb. Sen om man skulle råka få ett jobb har man rätt att tacka nej typ 3 ggr?Kan inte reglerna... ännu
  • passionsblomman

Jag tror Hvidis får en flicka och Ingenjöris en pojke. HELT spontant skrev jag det utan närmare eftertanke.

Nä Ankan, jag tro inte man får tacka nej alls.

om man blir uppsagd tex, får man fylla i papper där det står om man erbjudits fortsattaarbete på deltid och om man tackat nej. allt sånt påverkar åtminstone karensdagar och så.
    Säger man upp sig själv och sedan skriver in sig på af har man 40 karensdagar om jag inte minns fel. Det är TVÅ månader utan pengar. (man får ju ut för 5dgr/ vecka.)

• passionsblomman

Jaså, jaha...jag har inte så noga läst på om frekvensen...
    MEN imorgon kommer vi ju iallafall att få höra hur det står till med simmarna.

• passionsblomman

Herregud, GÖR ni inget annat än gökar i den här tråden!
    Jag måste säg att det är ett betydligt svalare klimat i den här stugan.

Klart, att vi i alla år jobbat om varandra och att vi har en son i samma rum osv spelar väl in. Men för mig förstörs alltihop dessutom rätt mycket av hela den här jäla räknande livsstilen. Är det inte den ena sortens dagar som ska räknas, så räknar man de andra. Det är ganska sexlustdödande får jag påstå, för egen del.

Vi ska till läkaren klockan 10.
    Hoppas de hunnit få svaren på mitt blodprov då också.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)