Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Hvidbrud skrev 2009-04-17 16:16:28 följande:
    Tack Ankan!! 3min på cykel från malmö c. 103m2 och två badrum och balkong!
    Ohhh va härligt!! Vill ni ha den lgh??

Blommis??? Var är du?????
  • ingenjörsbruden

Hej goa brudar!

Jessica...vi är alltid så här knäppa....mer eller mindre!! Men visst, Celeste har en viss poäng med vårfnatt....men vi har nog väldigt mkt vinterfnatt, höstfnatt, vardagsfnatt o sommarfnatt misstänker jag!

Blommis: Skönt att se att fler kan göra maratoninlägg förutom jag! Känns bra att höra att själva fläkandet, burkandet o inseminationen verkade gå bra....men jag blir som Hvidis helt tårögd o hade bara önskat att jag kunnat springa in i kyrkan o krama om dig!!! Förstår verkligen varför du reagerade som du gjorde på din man...hur stark man än verkar så behöver man stötta varandra i sådana här situationer...o eg i hela relationen....men visst vissa personer är inte så meddelsamma med sitt känsloliv osv....men att inte inse att ens partner behöver stöttning i sådana här situationer det är verkligen KLUMPIGT...eller korkat att inte fatta.
    Hur mkt jag än ibland gnäller om min make så är han en baddare på att läsa mig o inse att han MÅSTE följa med på UL vilka möjligheter jag än ger honom att välja att inte göra det (vill ju att han ska följa med av egen vilja) så inser han att följer han inte med så får han ett helvete (thinks he knows me to well ) Men samtidigt så ville han...så det underlättade nog.
    Måste säga att det känns väldigt skönt att ha Betty med sina erfarenheter här som väldigt god stöttning! Tack för att du försöker hänga med i alla våra fnatt!!

Hoppas att herr Blommis har fått sina fiskar varma o att han insett att han kunnat göra MKT mer för sin Blomma.

Lanovia: Åhh va tråkigt med neg *kramar om*.... jaha...då hjälpte det inte med sandterapi o smisk heller.....*hmmmm....ingenjören börjar grubbla*

Hvidis: Fy vilken dröm!! En blond ranglig karlslok??? Den hade jag satt en borsthuvud på o använt som kvast (killen som skaftet)....ser ingen annan nytta med sådana pojkar!! Nä mörkhåriga, håriga o långa o muskulösa...Mmmmm säger jag bara!
    Älska som kaniner.....hahahaha vilken förfining!

Ankis: Låter härligt med en tur i naturen!
    Är din karl sjuk nu?! Är det inte väldigt många makar/sambos i tråden som varit sjuka nu på sistone?

Passar på att stjäla en stund vid datorn....systerdöttrarna sitter framför tv o slappar!
    I morgon ha vi bestämt att vi ska ut på picknick i skogen o ha det riktigt mysigt!

Skickar en STOOOOOOR BAMSEKRAM till er alla!!!

• ingenjörsbruden

Fru Blommis: Låter som att herr Blommis nog inser att han trampade rejält i klaveret o har lite dåligt samvete.
    Tycker du är superduktig som stretar på med dina stavar! Hoppas att MBT-skorna passar perfekt nu!

Vi kvinnor vänjs ju oftast rätt tidigt vid gynbesök medans männen aldrig behöver langa upp snabeln för inspektion.......det gör nog att tex er behandlig känns väldigt pinsam för mannen.....inte för att kvinnorna är vana att fläka...men det har ju gjorts en o annan gång iallafall...
    Sen är det väl lite så osså att det är lätt att fokusera på vad man SJÄLV känner först.....
    Nåja...skönt att han hämtat dina skor o kramat dig massor!
    Men som du skriver....det hade ju faktiskt kanske räckt med ett sms från honom så hade du kännt att du haft hans stöd!

Anja: Ja du.....det här med barn är ju något som båda ska vara med på.....men blir det ngt så blir det. Ska du inte sätta dig ner o försöka förklara för din man hur du känner o försöka diskutera mer med honom o få fram VARFÖR han inte vill ha 3an....det kanske är så att han tycker ni ska vänta lite mer mellan 2 o 3?
    Lätt att säga men så svårt att få till ibland...men kommunikation är A o O....

Jessica: Att ens cykler är helt upp o ner....DET har vi varit med om här....tyvärr...likaså alla symptomer som får en att tro o hoppas.......ibland känns det som att kroppen spelar oss en himla massa fula jokes.... ...Men men...upp i sadeln igen så kan du rida tillsammans med oss mot nästa BIM!

Idag har jag varit superhungrig....misstänker att mitt fladderbus lagt i växeln för tillväxten nu!!

Nu ska jag hoppa in i duschen o sen gå o nanna!

Nattinatti!

• ingenjörsbruden

*torkar en tår*
    Guuud flickor...man börjar ju denna vecka med att bli helt rörd o glad över vår gemenskap! Känns så härligt!

Jag är helt färdig.....hatar att sova borta....kan ju inte sova ordentligt! ÄR trött, har ont i halsen o i bihålorna, mår lite illa...vill eg bara hem o sova o krama på maken.....suck!
    Nåja...får slita ett par timmar o ta ut lite komp i em...

Hvidis: Kickboxer o Batman!! Blir ju helt rörd!!! Hoppas verkligen att Batman inte skickar Robin...hahhaha!

Blommis: Blir alltid å impad av dina inlägg...du får liksom alltid med ALLT o glömmer (sällan) inte något! Utförligare återberättningar hittar man nog inte.

Ninnis: Vilken helg!!! Hahahah ja man känner sig lätt överkörd! Men glad o lätt i själen!

Lanovia: Ja försök att hålla ut någon extra dag innan ni testar igen.....de där jädrans indianernan.....*ger mig ut i jakt på dem för att dra dem i öronen o smiska dem lite för att de bråkar så mkt*

Jag blir 30 i juli, gifte mig i dec med världens underbaraste (eremit) man! Konstigt att alla (som är gifta) är gifta med VÄRLDENS underbaraste man....

Betty: Hahahah ja va knepigt om familjen ville med när ni ville gifta er i hemlighet! Charter eller inte...spelar ingen roll...ni kommer att få det underbart!

*vinkar till Jessica, hejhej*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-20 08:55:58 följande:
    Fniss!Usch!Eh, ja jag veeeet att jag är omständlig och långrandig.....men ganska noggrann...
    Hahahaha....ingenjören går igång på alla noggrannna inlägg, inte alls omständiga o långrandiga!

Ankis: Ohhhh va spännande!!! Blir osså nervös!! Lovar att hålla tummen!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-20 09:31:07 följande:
    *går och hämtar ytterklägerna*VET ni förresten hur svårt det är att knyta skosnörena medan man håller tummarna?
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-20 10:17:51 följande:

Ingejöris hoppas du hoppar indianerna säg till dem att komma till mig omedelbart bums om de nu skall till mig vill säga. Jag är less på att vänta. Är så glad att det snart vankas hjälp runt hörnet.Min mens har ju varit regelbunden alla gånger utom den gången som vi misstänker var MF, så jag fattar inte vad den sysslar med nu.
    *har inte hittat indianerna för att dra dem släpandes i öronen till Lanovia, misstänker att indianerna cyklat vilse! ....hohoooooo???*
  • ingenjörsbruden

Hahahaha va ni skriver!!

Ninnis har rätt för sig! Det är jag som infört indian-uttrycket här i tråden.....lärde mig uttrycket av makens kompis som på en fest satt o berättade om sin fd flickvän som hade hävdat att hon var gravid fastän han visste att hon hade haft indianer i dalen.....varpå min make lite försynt frågade om indianerna!!
    Maken blev HÖGRÖD i huvudet o sen dess så använder vi indianuttrycket hemma!

*mmmhhmmm går runt med piskan o kollar efter fuskare....mhmmmm...* Läderkorsett!! *ASG* Ja det hade nog varit en syn på mig nu!!! hahahhahah! Blir väldigt kurvig siluett iallafall...med en fin mage som putar ut!!

Tycker Ninnis är duktig som lyckats hålla sig från att testa....bra knep att inte ha några test hemma!!
    *visslar med Hvidis o håller händerna på ryggen*

Blommis: De där stegräknarna är helt knasiga.....jätteviktigt att de sitter rätt.....så till slut så struntade jag i att ta på räknaren.....går man samma runda så skiljer det inte så mkt. Men vardagsmotionen blir svår att hålla koll på tyvärr....men man får ett hum på ung hur många steg man gör av med på en dag.....jag kom fram till att jag minst borde gå 3 km om dagen...helst 5 km.....men men...blir kanske nu när det är så mkt ljusare o finare väder!
    Varför passade inte MBT-skorna bra? Hoppas att du får ett par som passar snart så att dina benhinnor får vila.

Hvidis: Ohh var roligt med bikini!! Hoppas den passar perfekt o låt för alldel bli att hålla tummarna när du simmar....i sådana fall får du ha flytring!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-20 12:53:32 följande:
    Ninnis:Jag har köpt teststavarna från testlagret.6 st för 109 kr. Gratis frakt och du har dem dagen efter.De funkar som CB. Tycker de är helt ok O till det priset kan man slösa hur mycket man vill
    *ankis får ett rap med ridspöet....o Ingis bannar henne för att hon leder Ninnis i fördärvet*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)