Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-02 21:51:24 följande:

Minns att jag tänkte - detta gör jag ALDRIG om när jag låg där. Men nu....ha ha ha. Jag ligger gärna där igen, man glömmer lätt. Samma som med förlossningen.
    TUR är väl det!
  • passionsblomman

Du får en du med, så då blir det två småtjejskusiner...

Hvidbrud skrev 2009-04-02 22:00:49 följande:
    Min bror var på UL idag. De ska få en FLICKA! de har redan två pojkar, så hon är så välkommen så. (även om den yngsta killen sa Blää, en tjej!
  • passionsblomman

Åh vad spännande det är!

Jag vet att Ingenjöris pratar om en Isak, men har ni pratt namn eller hur var det nu?
    Alla ni andra?

• passionsblomman

Jaaa det måste man!

Det var så roligt, när vår son precis kommit-jag glömde förövrigt fullständigt bort att kolla vad det var för sort, jag ville bara vila och att ingen skulle trycka mer på min mage...
    så sprang de runt där och kallade honom sonen och gossen och vad det var. Vi hade pratat namn, men skulle ju se om det passade, men rätt som det är hörs genom rummet min MYCKET hesa röst(andades GANSKA mycket lustgas...) bestät deklarera: Han heter NN!

Jaså, sa min man nästan surt.
    Skull evi inte prata om det när vi såg vad han var för namn?

Så är det nu, sa jag bara och så var det med det!
    Han heter så, ingen plats för tvekan.

Ore skrev 2009-04-02 22:24:23 följande:
    Vi är helt överens om tjejnamn, och även om vi inte har något pojknamn spikat så hade jag ett förslag som maken tyckte var helt ok. Men man måste ju kolla om namnen passar också...
  • passionsblomman

Ja, det var helkonstigt. Jag liksom hörde mig själv säga det bara.
    Jag har både ett pojknamn och ett flicknamn som jag tycker jättemycket om, men vad karln riktigt tycker om dem, det vet jag inte, det är ju inte riktigt så aktuellt ämne än heller. Men man hade ju några förra gången.
    Pojknamn har jag massor jag tycker är så fina!

• passionsblomman

Helloooo!
    Solen skiner rakt på dataskärmen, så jag ser faiken inte vad det står knappt.
    Undrar om det är en hint att jag ska uuuuut i våren istället...

Hoppas att du känner på dig rätt Ninnis!

• passionsblomman

Dessa drömmar....fy vad jobbigt det är när man glömmer bebisar, ska rädda bebisar och alla de där sakerna!
    Vi har ju sjön här nedanför, och jag drömde en natt att sonen ramlade genom isen, och jag fick tag i en flik av hans gula stickade kofta. Jag droooog och drooog men den blev bara längre och jag fick inte upp honom...GUUUD vad man är hysterisk när man vaknar! Jag tror min man väckte mig den gången, för jag bara skrek rakt ut.

Inatt hade jag också nåt konsitigt för mig. Jag såg till att somna om och drömma något nutt. Det funkar ibland..

• passionsblomman

Åh!

Att inte hitta dem är verkligen outhärdligt!

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-03 11:44:14 följande:
    Usch , hemska drömmar!När lillstumpan var några månader gammal och låg och sov mellan oss så vaknade jag en natt av att min man står i mörkret och sliter i täcket i panik. Han kör in huvudet i påslakanet och ruskar om och har sig.Jag bara stirrar och undrar vad han gör?Jaha sa han och tittade på lilla bus som låg och sov på sin vanliga plats. Jag hittade inte henne säger han och går lugnt därifrån på toaletten.Det var en syn det.
  • passionsblomman

Hmmmmm härvaré våååårkänslor tror jag i hela tråden!
    Minns någon "Razzel"

"hej alla barn,jag heter Rulle,
    nu är det vår!
    -då pippar alla djuren!
    hejdå!"

Ute är det ett tjutande i buskarna utan like och fjärilarna dansar rut och det är sippor och tussilaaaaago överallt och jag smäller AV i rena skönhetsextasen...

Åh, jag ÄLSKAR den här tiden på året!
    Jag har gått en tvåtimmarspromenad nu. Helt genomsvettig så det blir att hoppa in i duschen nu.

• passionsblomman

Hvidis, du drömmer lika helgalet som jag-skönt att det finns fler.

Jag fick lov att stiga upp rätt tidigt idag för vi hade inte nån mat hemma och jag ar tvungen att fixa det innan sedan sambon skulle ha bilen till jobbet.
    Gu vad vi kastade ner grejor i vagnen...

Sedan tvingade jag min son att hänga på ut, och som det förll sig så kom jag helt nyss in igen...jag har pratat hur mkt som helst runtom på rundan, inte så motionsmässigt bra, MEN jag var tvungen att bedriva lite lobbyverksamhet här nu.

Vi fick tidigare dörrknackning och uppmaning att skriva på en protestlista med ett nej tillnågon jag helt tvärtom vill ha JAAAA till...så nu var jag ju tvungen att vara med och påverka för vad JAG tycker vore bra för vårt bostadsområde.

Nej nej nej...blä vad less jag blir på bara bakåtsträvande gnällnejare hela tiden!

Nu är jag så hungrig så jag kunde sluka en gris känns det som
    så, lite mat får man ju ta sig samman och fixa.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)