Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ankan80 skrev 2009-04-22 08:12:37 följande:
    God morgon alla!Vilka roliga bilder jag fått av senaste sidans läsning:Två gulliga sandmonster som tittar uppEn blommis som går o går o går, upp o ner, hit o dit En hund som sitter o tittar på svampEn ingis som får en stor bukett blommor och tittar kärleksfullt blinkande på sin manmm mm
    Vilken sammanfattning!

Lanovia: Hvidis porttelefon satte vi fast i förebyggande syfte...hhehehee...funderar faktiskt på om den behöver limmas fast OCKSÅ
    Jag vill osså ha en hund som hittar svamp!! *smaksens*
    Hmmmm....ja undras tro vad för jäkelskap ledningen kommer med...hmmmm....hoppas inte det är nedskärningar iallafall!

Ninnis: Åhh maken har osså den effekten! Va gulligt o skönt att din make fick dig på bättre humör! *ser Ninnis o herr Ninnis kläda i trikåer o mantlar fajtandes dumma indianer*
    *säger ingenting o det där du köpte....går o visslar med händerna på ryggen*

Blommis: Låter som en intressant kur....tur att man får äta något tuggigt osså. Härligt att höra att skorna verkar bra utöver konstiga onda muskler som dyker upp!
  • ingenjörsbruden

Sicken nostalgi! Charles Nonsens!

Hvidis: Attans att han missade flyget....men jag tror inte du hade kunnat lämna honom om ni träffats innan du skulle till jobbet eller?!
    Men helt klart.....vi har världens bästa män!!

Ankis: *går omkring med händerna på ryggen o visslar...snart är jag kanske duktig på att vissla osså*

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-22 11:10:28 följande:
    Eller hur!*snillen spekulerar*
    Hear Hear!

Annars står jag till förfogande o smiskar ner er i sanden!

Hvidis: Du har varit JÄTTEDUKTIG! Väl värd lite hankypanky i hallen!

Näää nu ska jag till IKEA o shoppa lite! Lite ljus o dekorationer till festen!! Grönt grönt gröööööönt!

Sen ska jag ut till Arlöv o njuta av det soliga vädret OCH jobba!
  • ingenjörsbruden

Hahahah fasen va ni skriver!!!
    Härligt att läsa!

Solen i Arlöv lämnade mkt i övrigt att önska....efter flera veckors solsken så började det regna!! Ngt snopen insåg jag att jag fick åka hem igen! Tog en sväng om ett shoppingställe o shoppade lite barnkläder o stay-ups till fest-outfiten!
    Provade även nya skor...älskar att gå i löparskor....har nu spanat in mig på ett par svarta Brooks Adrenaline...men de kostar 1200 så jag får nog vänta till lönen!

Tog lunch på IKEA o shoppade loss...farligt att släppa mig loss där!
    Så nu har jag bagaget fullt med blockljus, servetter, ljuslyktor, grön potpuri, billiga handdukar mm!!
    Blev lite irriterad (vilket man väl brukar bli när man åker dit för ngt speciellt) för när jag skulle plocka till mig grön stenkross....så fanns det ingen grön....men alla andra färger...suck...så jag tog svart stenkross istället!

Lanovia: Jag håller med dig...det finns en anledning till att man förträngt Charles Nonsens!

Blommis: Du är så himla jätteduktig som kämpar på!!! Du ska se att din hy också kommer att bli så fräsch o pigg om du bara orkar stå ut ett par dagar till med detoxen!!! *heja heja heja heja, Blommis*

Ninnis: Hoppas att din makes hemresa blir försenad! O så hoppas jag att alla hemvändande makar är på gott humör när de träffar sina fruar....o inte är sura o irriterade som min var i förgår!

Hvidis: Hahahaha ja jag hoppas verkligen att Batman har ork....han har ju alltid ork att jaga bovar....du kanske ska klä ut dig till Catwomen?! *mjauuu* Hehehehe

Betty: Ja du har härliga tider framför dig...kanske stressiga osså...men ljuva ändå!

Apropå det där med brandmän....jag har en sådan där hemma!! *MKT stolt* Eller han var brandman ett tag men pluggade sen vidare på högskola.
    Till min stora glädje har han fysiken kvar......O ja...det är svårt att koncentrera sig på annat när han tränar hemma med bar överkropp!! Mmmmmummma!

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-23 07:36:09 följande:
    Dag 37, inga indianer och negativt test. J*vla skitkropp
    Åhhh *kramarmassor*
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-22 22:37:25 följande:

Blommis hejja dig du klarar detta! Hur lång var kuren? Tror du skrivit det men nu har jag glömt.Ingenjöris, det är nog snarare Celeste du håller med. Själv står jag här som ett frågetecken och undrar vem är Charles Nonsens????? Jaja kom igen nu och håna mig för att jag inte vet. Betty vad spännande med klänning och ring. Oh tänk den lycka när man fick hem ringen... mannen fick nästan gömma min?Appropå mannen, pratade precis med min i telefon. Ja nu har jag klarat en dag utan honom, nu vill jag att han skall komma hem. Och helst innan jag skall sova. Har en hund som vaktar alldeles för bra när jag är säjlv. Får hjärtattacker av hennes skall. Var väldigt skönt att bara jobba halvdag idag och åka iväg till vännerna. Bara lämna eländet på jobbet. Är så glad för att det inte är uppsägningar! Och tror den nya idén kan ha bra saker med sig. MEN de skall splittra på våran grupp som sammarbetar hur bra som helst och fått hänga ihop länge nu. Men kan säkert komma något gott ur det också (??????) i slutänden. Jag tänker i alla fall glädje mig över att ingen skall sägas upp.Det värsta är att de har placerat mig helt uppåt väggarna knasigt, i en grupp där jag inte har något gemensamt med de andra arbetsmässigt. Det är typ som att placera en haj bland torskar. Men jag har protesterat redan och kommer fortsätta tills någon tar sitt förnuft till fånga.
    Hahhah ja det var nog Celeste jag höll med!
    Nä men kommer du inte ihåg Charles Nonsens....no worries! Jag hade osså lyckats förtränga honom!! Är nog den snuskigaste tecknade gubben jag sett.

Blommis: Ojojojo så mkt vuxenpoäng!! Skönt att det finns fler framåtsträvare i ditt område! Det är liksom bara för bakåtsträvarna att inse....det går INTE att hindra utvecklingen....den kommer vare sig man vill eller ej.

Ninnis: Annars var det skönt att maken kom hem eller?!
  • ingenjörsbruden

*kramarNinnisjättehårt...bortarbortlitesandfrånaxlarna...kramarigen*
    Känner igen de där gråtattackerna...man är helt konstigt känslig ibland....skönt att du har maken hemma som kan pussa o pyssla om dig iallafall.

Ankis: Kan nästan se hela proceduren framför mig....snurra, vrida vända, upp o ner, i ljuset, ute/inne....
    Har du fått reda på ung uppgift på hur lång tid det tar för kroppen efter ett MA/MF?

Blommis: O så spännande!!!

• ingenjörsbruden

Hahahhahah ni är för härliga!!!

Får ändå inte ihop invigningen av hallmattan o att maken låg o sov i soffan.....MEN vi behöver inte gå in på detaljer!

Jaaaa snusa i nacken....mmmm...har dock en stoooooor nackdel då maken är huvudet längre än mig.....så ja spontana pussar är lättast när han sitter!!

Hvidis: Ojojojoj huuuuuur ska det gå med sååååå mkt rooooooosa!! Hon kommer att bli superfin!
    Jag blir purken när jag kikar på barnkläder....DÅ vill jag veta vad det månne bliva för ngt....men hittade en jäääääättesöt pyjamas o body igår på rea som funkade för både pojkar o flickor!
    Men fick liiiiite utlopp för könsbundna kläder....hittade en jätte söt röd tröja med rosa blommor o en rosa liten kjol till brorsbarnet! (makens brorsbarn...kan jag osså säga brorsbarn då? )

*plockar fram piskan o ger mig ut på indianjakt......ska piska lite medkänsla i de jädrans bovarna!! *

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-04-23 13:42:41 följande:
    Jag har bytt signatur... Fick lägga till ett extra "n", men nu slipper jag iaf "pinnis"
    *Ninnnnannninnnnnanannannniniinnnnnnnai...trallar på boktipsets jingel*
  • ingenjörsbruden

Blommis va du är duktig! Diska som är SÅ tråkigt!
    Du är väl värd en BT-stund!

Ninnnis: Var bara tvungen att tralla lite extra för att fira ALLA dina nnnnnnn !
    Hmm resultatet ska ju inte vara tillförlitligt om det gått längre än 10 min (eller nåt sånt)...Men hur är det nu....är du BIM+7 eller BIM+14?

Åhh jag vill bara hem till maken....men han är inte hemma o jag behöver verkligen få klart lite grejor här....suck!
    Skulle inte nämnt på vårt kontorsmöte idag att jag började få liiiiite tunnsått med uppdrag....fick som ett brev på posten 3 nya!! Nåja...härligt att ha o göra.....lågkonjunktur har vi INTE märkt av här än i allafall!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)