Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

passionsblomman skrev 2009-04-23 16:12:17 följande:
    Hörni, när den dagen kommer då vi har fått våra plus allihop......då är vi fasiken värda att ha en brakfest!Vi kanske kan ha indiantema...Indianer som kör soffa och har Batman sittandes bredvid
    BABSOLUT!!!! Fast jag kör läderkorsett o piska!! Hahahahha nä det vågar jag inte visa mig i offentligt!
  • ingenjörsbruden

Hejhej girls!

Hvidis, vilken fin mage!!! Grattis till lghkontrakten! *studsar runt o firar att Hvidis ska bli malmöit*

Maskeradträff/fest hade varit himla roligt!!
    Alla bäbbar får vara tussitussitussilaaaaaaagooos!

Lanovia: fick konstiga syner på näthinnan när du skrev att indianerna lurade i buskarna....tänkte underredesbehandling....hahaha jag är helt förk-tad!
    Maken bara garvar numera när jag berättar om mina snuskiga drömmar....tur att han inte känner sig pressad!! STackarn!

Blommis: Hejsan hoppsan...2,6 är ju jättebra start på det nya livet! Ibland så behövs det ju en kickstart så att resten ska börja smälta bort! Du är så duktig!!!
    Naaaaw va gulligt med din son i spindelmannendräkt!!
    Kan se det framför mig! Hihhihihi Så gulligt!

• ingenjörsbruden

Åhh heeeeeeeej tjejer!!!

Har försökt att läsa alla era inlägg...men jag kommer inte ihåg nåt...bomull i huvudet??? Moi???

Har haft en helt galen helg.....var o lämnade sprit o dricka i festlokalen....städade....vääääääldigt dammigt....så det kändes skönt att få det gjort....sen blev vi inpulsbjudna till en av makens kompisar så vi hann bara hem o duscha o sen hem till dem där vi fick hemmagjord bearneisesås o hemmafriterade potatisar o såååååååååå god grillad entrecot......såååååååå gooooooott o så mätta vi var sen!
    Satt uppe alldeles för sent....så halva söndagen försvann...

Idag var vi på banken o fixade det sista på vårt byggkreditiv...så jag har bara 3 hjärnceller kvar....1 är på semester o 2 bråkar!

Måste bara fråga.....Blommis...du har gått ener mer....har du varit på toa eller?

Skickar BAMSEKRAMAR o en himla massa till er!!!

• ingenjörsbruden

Lanovia: Ojojoj vilket schema! Bra träning inför smått kanske?!

Blommis: Hur är det idag? Har det blivit mer? Det kanske var en nidblödning? Har du testat? Guuuuuuud va jag öser frågor!!

• ingenjörsbruden

Ohhh var roligt med flytt o få boa, Hvidis!!! Kul att det finns mammor med bebisar i huset/närheten. Hoppas att det inte är foglossningar....ojojoj va jobbigt!
    Ja man måste ha en lite infasningstid för nya modegrejor....hahahah....innan man hoppar på det dvs!
    Tycker det nästan är pinsamt att se unga flickor som inte har mer än lång tunika...o så går de o drar ner den hela tiden....vad är det för poäng med det?! Ser ju bara kymigt ut, o inte kan de känna sig bekvämma om de går o drar i kläderna hela tiden! Suck!

Tacka vet jag modet när jag var tonåring.....stoooooora rutiga skjortor!!! Hahaahahaha!

Blommis: Tycker du är superduperduktig som har pallat med dieten o inte fuskat ngt! Hoppas att viktnedgången fortsätter sen osså! Blir faktiskt rätt sugen på att prova sen när bebben kommit osv...Hvidis ska vi köra dieten samtidigt!!

Var på banken igår...så nu är sista papperna påskrivna o vi fixade några konton i nya banken....blir överfasningsperiod nu.
    Kikade på tomten osså....grannen har satt ut pinnar på sin tomt....eeehhhh väldigt suspekt hus.....men vi slipper insyn i trädgården verkar det som.
    Festplanerna börjar blir smått panikartade....musiken måste göras klar ikväll.....djinabox...väldigt smidigt om man INTE väntar till sista minuten som vi gjort!
    Festhäftet är kvar....blir bara visor o inget lullull. Pratade med en tjejkompis som erbjudit sig att hjälpa till....hon var nog lite nervös att det var mkt vi behövde hjälp med....men jag märkte verkligen hur lättade hon var sen när jag sa att det var att se till så att dricka kom upp ur det låsta förrådet i källaren o hjälp med kaffekokning..

Men maken börjar bli grymt nervös....ahhahaha han är nog mer nervös nu än vid bröllopet!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-28 11:26:10 följande:
    Hm! Jaha, det verkar vara indianer ändå såhär på dag 32...det är inte bara pyttelite och rosa iallafall nu. Vi får väl se under dagen.jag hade ju knappast räknat med det denna gången iallafall, så det är isåfall ingen katastrof, men jätteroliga är de ju inte indianerna...
    Näää fyyyy sicka dummisar!!! *pangarmassormedindianer*

Hvidis: Ja det är roligt med fest....men makens psyke är liiiiite väl ansträngt! Japp!! Prickig klänning blir det!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-28 11:32:34 följande:
    Jag kom på ensak: SNACKA om värsta möjliga vecka i månaden att köra en kur! INNAN indianerna! VA!!! Inte så konstigt att jag var galen av suuuug och ont i huvudet!Jag har förövrigt massa soppa kvar, så jag får väl kura idag och imorgon också så den inte måste kastas.
    Hahaha ja det var ingen vidare tajming...men men...det är ju skönt att det är gjort!

Jag hade osså resonerat som så....inte kasta!

Det där med skogsbesök.....ja..det är väl inte mkt att be för?
    Men kommer ihåg när jag var tonåring o var ute med scouterna....då var det två tjejer som höll sig helt i 24 h!
    Kan inte vara nyttigt!
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-29 08:56:29 följande:
    Igår var jag och lämnade blodprov inför KUB-test, och blev jätteförvånad när de frågade om vi skulle göra ett snabbt UL för att se så att fostrets ålder stämmer... Men jag fick se ett pickande hjärta, helhäftigt!!! Har varit litet extra nojig efter det som hände med Ankans bebis, så det var skönt att se att mitt lilla pyre verkar må bra... Vecka 11+2 idag!!!
    Ohhh så ljuvligt med extra ul!! Va skönt att hjärtat pickade som det skulle!

Hvidis: vilken morgon!! Lilltussan! Me like! Men tycker att hon ska vara snäll till sin mamma! *hötterliiiiiteförmanande medpekfingret*

Maken var på superuselt humör igår...ojojoj.....o så pajade datorn...eeehhh...han inte happy alls....skulle def behöva ha en boxboll till honom...kanske köpa det i födelsedagspresent?!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-29 09:33:07 följande:
    IIHH! inte kul med sur man + pajjad dator!! Ojojojoj, det är en dålig kombi! En boxsäck kunde kanske vara nått! Min make kunde inte somna i går heller... ahn är lite nervig inför flytten. han är rädd för att inte få några vänner och att det ska bli som att flytta till ett helt nytt land igen. Det ska vi ju, men så anorlunda är det ju inte och det mesta av sin vakna tid är han ju här i danmark på jobbet. Tror han saknar sin bästis i Odense och tycker att det känns ännu längre bort än det det redan är. Svårt att trösta eller säga något som lugnar honom. Vi får bara ge det tid, så får vi se hur det blir. Kanske en pappagrupp?Maken gillade inte att jag kallade henne lilltussan tudse på danska= padda. Men så sa jag att det är för att hon var en hæletudse = grodyngel när hon kom från dig, så blir hon ju en lilltussa! Så nu blir hon mest kallad lilltussan och bara lillmuffins ibland när jag är kokhet (=ugnen är tänd...) Ibland känns det som om kroppen reagerar som om det är 40grader i skuggan... redan... Ribban-here I come!
    Ja boxsäck är ett måste sen i huset....lite svårt i lgh bara!
    Har startat en ny tråd för att se om det finns något datasnille som vet vad jag ska göra med den satans datorn....

Jobbigt att inte kunna somna...men han behöver inte oroa sig tror jag...visst det är svårt att skaffa nya vänner när man blir äldre....men ni har ju alltid oss!! Gaaaanska nära Malmö iallafall!

Hahahah ja just det! tudse är ju padda...hihihi förstår att din man är liiiite emot smeknamnet! Men hon är väl en liten tuss?

Igår när jag äääntligen hamnat i horisontallt läge....o pillade lite på magen.....så fick jag en buff i nederkanten på magen....så tryckte jag lite mer där.....o fick en respons buff!! SÅÅÅÅÅÅ härligt!
    Men fladderbuset är väldigt snällt...märker knappt av buset...inga illvilliga sparkerserier....kaaaanske att den boxade lite på min urinblåsa i helgen....kändes skumt!

Festprogrammet är klart....phu...satt kvar på jobbet i går (o tur var väl det) o fixade 5 sidor med visor!
    Placeringskorten är osså klara....o fixade musiken nu i morse.....ska ju ha djinabox så man kan fixa spellistor från skratsch om man vill...men jag utgick från några befintliga o la till lite rock! Så ja...nu har vi nog 48 h musik!

Nä fikatajm!!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)