Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ninnnis skrev 2009-04-29 10:01:57 följande:
    Hvidis, säger som Ingenjören: ni har ju oss! Ingenjören, låter kul med 48-timmarsparty!
    Ja...hahhhaha....kommer att vara SÅÅÅÅÅ sliten på måndag! Tur att man inte dricker alkohol!! hhahaha så att man slipper var bakfull OCH astrött!

Ja pappagrupper är nog bra....om de kan ta sig i kragen o ta sig dit osv....maken har fått lapp om pappa-föreläsning...10 tal tillfällen...snart bara 2 tillfällen kvar! Suck!

Men jag har kommit på ett trick....man pratar med svärmor om en massa saker som babysim o profylaxkurs....o sen tar hon upp det med honom o då får han oftast tummarna loss!! Hahahahah Mammas pojk!

Har snokat rätt på att närmsta grannen är idagsläget ordf i en brf....är det bra eller? Hoppas att det inte blir problem med vad som ska planteras i gränser osv.....
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-29 09:57:49 följande:
    Åh, visst är det häligt när den spakar tillbaks?!! När hon hoppar på blåsan käns det jätte konstigt. Inte ont eller så men liksom lite stummt..?..Kastar mig i duchen och upp på järnhästen! har en 3h massage framför mig... Pust.. (1½massage + 1½ansigtsbehandling) Vill ut och grilla entrecote!!
    Jaaa man blir så lycklig!
    Hoppas att maken ska kunna känna snart han osså....tror han känner sig lite dum när min syster kunde känna men inte han.....o han har ju många tillfällen att klämma OM han vill dvs.

Blommis: Guuud va du är duktig!!! Soppan måste smakat EXTRA gott efter en sån runda!

Näpp nu är det lunchtajm....ska luncha med syrran...kanske sushi idag....hmmm! Kanske lite mkt fisk idag...blir fiskgratäng i kväll! *hmmm*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-29 13:55:06 följande:
    Smiter in medan sambon är på dass... ...städa städa städa......har just skruvat isär och gjort rent hela rörgrejen som tvättmaskinsvattnet töms i...ääääk! inte konstigt att det rann över vatten ur det!*drickerliteevattenförattsköljastru penfrånalltdammsomvirvlarihelastuga nåfortsätter*
    *kommermedlövblåsen.... *
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-29 16:17:08 följande:
    Jaaaaa! Äntligen har indianderna börjat komma smygande i buskarna. Är ännu bara skadaskjuten, men i morgon lär det bli storkrig.Tänk att man kan bli så glad av det! : - ?Det dumma är att vi skall till en ö i Blekinge med utedass två dagar över valborg....får hoppas på en snabb attack...Ore:Roligt att ni fått se på krabaten! Nästa gång *peppar peppar* så skall jag också göra KUB. Vet inte om jag är så sugen på VUL igen. Det kan ju gå åt skogen även om man gjort ett tidigt sådant.Så nu är vi många som kommer ha BIM i samma krokar nästa gång.Nu jäklar skall det plussas!!!!!Nu skall jag iväg till Lund o grilla lite.
    Oj jädrans..kommer ni hit!! ...det har jag missat....*springer ut o kidnappar en grill o startar den till Ankis*

Hoppas att attacken blir ytterst kort....låter inget vidare med utedass o indianbesök... MEn valborg är roligt!
  • ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-04-29 17:49:13 följande:
    Hej tjejer..Idag var jag hos gynekologen då jag haft lite konstigt ont i nedre delen av magen. Vi försöker ju inte bli gravida just nu (jag hänger ju bara här och tjuvläser och drömmer) men man vill ju ändå kolla upp. Då säger läkaren (som var väldigt bra för övrigt) att jag har symptom både på endometrios och PCOS. Dock på den "lättare/svagare"delen av skalan. Men hon ville att jag ska börja äta p-piller fastän jag tidigare blivit monster av dem för att förebygga "problem med ägglossning i framtiden". Har en väldigt punktlig menscykel nu vilket ju är bra men.. ja.. har fått en sådan klump i magen. Känns inte alls kul att få veta att "allt är bra idag - men ifall du får mensstörningar bör du höra av dig direkt så får vi se hur vi ska göra då". På ett sätt vill jag bara börja försöka bli gravid NU men samtidigt är det verkligen inte en bra tid varken praktiskt eller känslomässigt.. :(Visst vore det bra med p-piller och slippa all smärta och akne.. men jag vill ju inte bli deprimerad igen (!). Jag vet att detta kanske verkar fånigt, ni är så många som försöker och möter motstånd. Men jag känner mig verkligen som att någon slagit mig med ett baseballträ.. behövde skriva av mig lite. Har just slutat med anti-depptabletter och såg framemot tiden framöver med bröllop och sedan börja tänka på barn. Nu är jag mest bara orolig. Dumma.
    Åhh jag vet PRECIS hur du känner dig!! Jag fick diagnosen PCO-S för 1,5 år sen. Det känns verkligen som man sjunker ner i ett djupdjupdjupt år o man bara fortsätter att sjunka....men ha tröst....PCO-S (S=symptom) kan strula till kroppen men det kan gå hur lätt som helst. Vi blev gravida på 3 månaden utan skydd o hade faktiskt räknat med att det skulle ta låååååång tid.
    PCO hålls lättast i schak med p-piller...men har du regelbunden cykel så kanske du inte måste ha p-piller.....anledningen till att man ger p-piller är att man förhindrar ägglossningen som vid PCO kanske inte alls blir (ingen ÄL alltså) utan man får tomma äggblåsor=pärlband runt äggstocken av tomma äggblåsor.

Om du inboxar mig din hemadress så kan jag skicka en bok om PCO till dig (köpte 2 av misstag)...dock är den på engelska....men så kan du få lite grepp om vad PCO innebär osv.

kombinationen med endometrios vet jag inte....
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-30 08:09:59 följande:
    Åh, va trevligt o gott det var med grillat igår.Indianerna har storkrig nu och hoppas det är som vanligt för då är det mest idag, sen typ bara enstaka efterattacker Men usch va jag kände mig bitter. Det verkar som typ alla skall ha barn nu. Visste redan 2. Fick reda på ännu en skulle ha i juli. Sticker ju till lite i hjärtat, men det är bara att bita ihop o se glad ut.Sen när jag kom hem så sa mannen. Har x blivit tjock nu då? Jag bara va??? Jaha, då var det ytterligare en tjej som skulle ha. Hon har inte sagt någonting. Hon är typ 4 veckor efter mig eller nåt sånt. Det och att mannen inte sagt något åt mig fick ju bara bägaren att rinna över och jag blev jätteledsen. Mest för att han inte sagt något. Jag vet ju att det var i all välmening samt att det var sagt i förtroende, men det hjälpte ju inte mig.Jaja, nya tag för bittertanten. Någon gång är det väl min tur.
    *KRAMAR JÄTTEHÅRT*
    Bara ut med det!!! Ös på.....bara skyffla bitterheten på oss!

Män o föra info vidare....suck säger jag bara.....maken o jag brukar osså alltid prata om allt.....det stannar mellan oss.....men ibland så glömmer han att berätta typ sådana triviala grejor som andra som är gravida osv....nu har även detta fenomenet visat sig i husbyggandet....dvs maken får mail med grejor från sin pappa (vår bygguru)....men sen får jag inte informationen....ehhh det kan ju vara rätt bra o så vill jag osså veta vad som händer!!!!! SUCK!! MÄN!!!!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-29 22:32:37 följande:

Imorgon är det Valborg och min älskade kommer hem igen. Vad jag längtar nu.
  • ingenjörsbruden

Andbeyond: Hihihihi allt för att hjälpa....jag blev skitlack när jag själv inte kunde hitta tillräckligt med info....hehehe så i stundens hetta så kollade jag inte boktitlarna ordentligt...
    Va bra att det verkade finnas en riktig äggblåsa! Då finns det gott om hopp ska du se!!

Bajsålder....eeeh vilken ålder är det...har inte fått någon sådan info så jag är nog fortfarande kvar där!!

Lanovia: Gosssa massor så smittar det nog!! Va gulligt av din make att försöka få dig på gott humör....jag hade iofs gääääääärna druckit lite nu till helgen....extra frustrerande när man fixar drinklista o inser att man inte får drick ngt av det själv... Så ta nu ann dig uppgiften att dricka för mig med!!

Ninnnis: Usch...bråka på telefon är EXTRA jobbigt!!!! *kramrarjättehårttillbaka*

*skickar BAMSESTORKRAM till Hvidis osså*

Idag är jag på skitbra humör...(so far so good....) min stackars make han inte mer än landa med huvudet på kudden innan jag attackerade igår.... Hahahaha Stackarn! Får nog ringa till hans chef o säga att han inte får jobba för mkt o blir för trött för maken har en VÄLDIGT krävande fru!! Höhöhöhö
    Jobbar bara till 13 o sen ska jag till IKEA o sen köpa present till maken (sexleksak till honom hehehehe) hämta min syster o seeeeen får jag åka hem!!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-04-30 11:00:54 följande:
    Ingenjören, Själv försöker jag febrilt sprattla mig upp till vattenytan och får inget gjort...Tack för tröstande kramar!
    *Dyker i o släpar upp Ninnnis på brädan...sen surfar vi vidare på vågen i solen o ser verkligen cooola ut...hahahha*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)