I vått och torrt (del 5)
Så dyra skor har jag i mitt liv aldrig köpt! De FÅR inte vara dåliga eller ge blåsor, för det har jag inte råd med!
Så dyra skor har jag i mitt liv aldrig köpt! De FÅR inte vara dåliga eller ge blåsor, för det har jag inte råd med!
Underligt det där...jag vet flera kvinnor som säger sig se direkt på andra kvinnor och att det syns i ansiktet!
Själv hade jag aldrig i livet kunna hålla masken om någon frågat och jag var gravid. DÅ hade det synts kan jag lova. Värsta flinet hade det blivit.
Men herregud Ninnis! Ja det är ju för att allt blir en sån jäkla apparat som jag dragit mig för att sätta igång någon procedur.
Det är ju ganska fjärran från lust och roligtheter.
Pratade just med min sambo som undrade hur det gått idag, och vad som nu framöver kommer hända.
När jag sa att vid äl ska han ju vara med på kliniken sa han
"jaha varför då???"
Men ursäkta var i helskotta var du när vi båda pratade med läkaren sist? Då när han sa att "vi övervakar nu ÄL via UL och när det är dags, då blir det inseminering..."
nej, si DET hade inte min sambo hört... *suck*
Jaaaaa! Det är väldigt förvånande och ibland lite mer frustrerande än vad jag klarar att dölja..
Jag tror han varit så inställd på det jag berättat om min väninna som fick åka hem och ställa klockan på 4 ggr det dygnet. Men jag SA ju hos doktrn"så vi hoppar över det då?"
"ja, det är ingen idé att dra ut på tiden sa han!"
Överhuvudtaget är tendensen att hela tiden fråga MIG vad det är som ska hända och sådär, som om JAG vore nån jäkla expert som blivit VUL:ad och inseminerad i tid och otid. Jäkla karlar!
lanovia 08 skrev 2009-04-14 20:10:05 följande:
Hm, vet du vad jag tror?
Jag tror att hon ställt in sig på att du vill ha snabbast möjliga hjälp till ett plus, och misade att du mest ville bli lugnad att allt ser normalt ut.
Alltså, hon hoppade över ett par steg där.
jag förstår att du känner dig helt tagen på sängen. så kände jag med, jag ringde för att prata om en ev. gynkoll och kanske spola äggledarna, men fyra samtal senare sitter man och sak meddela sambon att han ska r**ka i en burk och de pratade om plocka ut ägg och allting.
jag som verkligen sagt "blir det så blir det"
Faktum är att jag tänkte på det idag, att lite lite lite känner jag att det hade ju varit roligare "att kunna själva" Fast det är mina ägg och sambons spermier det gäller och fast och trots allting.
jag vet inte, någonstans ligger det en jäkla massa duglighet och prestation i det här med barnalstrande och potens, förmåga och fruktsamhetverkar det som...
Och så kan jag bli lite rädd och tänka:"jaha, kan det nu bli så att ett skitägg med kass kvalité kan bli befruktat av en jäkla B-simmare bara för att det insemineras, så en som inte kunde simma så bra får bli vinnare ändå bara för att den slapp simma så mycket?"
Urfånigt kanske, men någon kanske fattar vad jag menar?
Typ att gör man som man brukar, ja då är det stjärncellerna som triumferar...och nu kanske det blir något som aldrig skulle fått bli annars...
Fy vad fånigt, men den här tråden är väl till för att man ska kunna säga det där man tänker och känner som man kanske inte säger till alla...?
Nej just precis, du har inte alls tänkt dig in i ett sådant skede!
Ring och prata med dem om detta tycker jag! Fråga hur deser på det och så!
Tack vännen!
Det är skönt att man inte är den enda som stått och plötsligt lärt sig mer om sin egen kropp än man föreställt sig förut...
massa nya ord och saker och åka hit och dit. Jag är inte alls jätteledsen att jag är arbetslös just nu kan jag ju säga...
Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-14 21:09:09 följande:
Ninnis: Ta kontakt med en annan gynekolog!
Den här verkar få svårt att reparera förtroendet.
Be att få en sådan där fullständig undersökning med anledning av alla frågetecken den här mänskan satt i huvudet.
Säger de sedan att de vill hjälpa till att styra upp cykeljäveln redan nu, ja då är väl det bra då,men du ska ju inte behöva oroa dig för problem som kanske inte ens existerar!
Hur länge har ni förresten försökt? jag blandar ihop alla cyklar och försök lite nu märker jag.
Ninnis: Nä, det är precis det jag menar, inte ska det hela behöva rulla igång med allt det där innan ni ens försökt ett år!
Det jag vill åt är att du naturligtvis måste ha rätt och möjlighet till att få din egen kropp undersökt och se att allt ser ut som det ska. Altså en gynundersökning. Alldeles OAVSETT om du just nu försöker bli gravid eller ej faktiskt. det är ju för bövelen din kropp. Byt tant!
Ingenjöris: hahahaha! hemliga lilla buset håller er på sträckbänken! Inte bara med sort utaan datum också...
Vad jätteskönt att allt ser bra ut och så.
Fenomenet att det är man själv som får hålla reda på alla ord och det...ja, vad ska man säga...