I vått och torrt (del 5)
Passionsblomman, vilken fin lykta. Precis vad jag behöver just nu. Den värmde i mörkret.
Passionsblomman, vilken fin lykta. Precis vad jag behöver just nu. Den värmde i mörkret.
Så höll jag också på några veckor, sjuk en dag frisk nästa. Tills nu, då förkylningen brutit ut ordentligt.
Det värsta är att jag var som sjukast när vi var i Oslo i helgen. Vilket har resulterat i att jag knockat hela makens släkt där upp. Alla verkar vara förkylda några har till och med feber.
Undrar om jag någonsin får komma dit igen... Tur att det tycker om mig sen innan.
spännande!
Jag har en liten fundering. Är ju nu där att blir jag gravid nästa gång så blir födseln väldigt nära min egen födelsedag. Något som jag med glimten i ögat klagar väldigt mycket på inför min man. Vi borde kanske hoppa över detta försök. Gissa om jag blir dissad. hehe...
Egentligen är det där ju sak samma men jag märker ju hur lite födelsedag min bror får nu när han o min brorson fyller år nära varandra.
Men till min fundering. Tror ni att man är mer fertil vissa tider på året? Båda mina föräldrar fyller år jan o feb. De har fått 3 barn (en tyvärr död men det är en annan historia), vi föddes 2 i nov och 1 i feb. Min svärfar fyller i okt. Maken och hans 2 syskon november, december och januari. Min brorson i feb.
Ni ser ju hur samlade vi är. Förstår ni min tanke? Blir jag gravid nu så hamnar vi alltså i november. Är det nu vi kan börja räkna med att få till det...?
Tanken är nog långsökt men jag kan rabbla fler exempel där syskonen fyller år nära varandra.
Härligt Hvidis!
Ankan hoppas det inte blir värre.
Appropå det där med att få sina barn väldigt nära varandra. Då verkar jag ju inte vara helt ute o cykla i min teori. Får vi se om den går att tillämpa på oss bara...
Jag o min bror (den som inte lever) skulle fyllt år med dagarna efter varandra. Så för mammas del verkar ju det vara en fertilmånad.
Men enligt teorin då att fertiliteten är ärftlig. Gäller detta för båda killen o tjejen?
Ojoj nu har jag äntligen lyckas släpa mig till datorn. Igår spenderade jag hela dagen i TV-soffan sovandes. Var hur pigg som helt i torsdags skulle tidigt till jobbet igår för att hinna labba innan ett möte. HA! Där fick jag för det, låg istället hemma i feber (39 som högst då tog jag alvedon). Idag är jag feberlös. Dock inte så pigg som min man verkar tro att jag är. han har just haft i väg mig till en färgbutiken. Sedan skall vi tydligen på bokrea och till IKEA! Oh pjuh!
Imorgon skall vi alla fall börja måla inne på toa! Pappa och mannen satte upp väven någon gång i går när jag sov. Skall bli så spännande o se hur det blir (och nervöst).
Hvidis vilket litet underverk. Blir så rörd när jag ser era små bebisar.
hmmm blir lite fundersam. Hur 17 vet ni när ni tillverkade era bebisar. Nu kanske jag blir för personlig, förlåt isåfall. Ok om man inte har sex så ofta utan ser till att pricka ÄL. Men låt säga att man får till det varannan eller var tredje dag. Då kan man väl inte veta när barnet blev till, eller?
Hehe... så jag på mig som är blond står det alltså ber automatik puckad i pannan på eller??
Åh, hade skrivit ett långt inlägg här som bara försvann.
Kanske var det en allmän motattack mot mina långa inlägg
Skrev bl.a att jag nog kan förstå vad Ingenjöris och Hvidis menar. Den gång som jag tror att vi fick MF hade jag en stark känsla av att det tagit sig....
Ingenjöris, ja tack. Jag mår lite bättre nu. Men är dock trött efter att maken släpat runt mig i massa affärer idag. Han passar nog på när jag är så trött att jag tar upp kontokortet utan att protestera.
Sedan skrev jag nog mer men det är borta nu.