Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

I vått och torrt (del 5)

Ninnnis skrev 2009-05-12 09:49:47 följande:
    Bra att du har ringt, Nalle! Heja dig!Ett par veckor innan bröllopet tappade jag plötslig talförmågan i ett tiotal sekunder följt av blixtrande huvudvärk, vilket föranledde 10 timmar på akuten, scanning, ultraljud på ögonlocken med mera... De kom aldrig riktigt fram till vad det var, men troligtvis något stressrelaterat. Känner PRECIS igen det du skriver med stress inför bröllopsplaneringen, träning & kropp, jobb, hem med mera. Vi har en tendens att ha extremt höga krav på oss själva, men vi FÅR inte glömma bort insidan! Kan bara instämma med Hvidis, ta en stund för dig själv varje dag, blunda, meditera, yoga eller vad du vill. Stoooor kram!
    Ja, man ska ta kroppen på allvar men är lätt att säga: Det går nog över...

Otäckt att de inte visste var det var
  • Nalle Puh 40

Men VARFÖR ska man stressa så mycket???

Vad gör ni för att "stressa ner" när livet går i 150 km/h???

• Nalle Puh 40

Har skrivit ut mitt favorit citat med en lila syrenblomma som jag fotade i somras och satt på kylskåpet, kanske kan bli en tankeställare...

Håll tummarna för mig nu när jag ska till sköterskan, är LIVRÄDD för nålar och läkare... (eller kanske inte läkarna som person men ni fattar... )

• Nalle Puh 40

Ankan80: Åh, vad kul att titta på hus. Skulle kunna flytta ikväll om det vore så för jag är så trött på att bo i en liten trång trea (usch, vad jag är otacksam när det finns folk som bor i tält men jag längtar så MYCKET efter ett hus...)

Blomman: Det var så lite så, kul att kunna vara till glädje

Ninnis: "vi två mot världen-känslan" har vi ofta, visst är det underbart???

Ingenjörsbruden: Låter härligt med massage, önskar jag kunde få det ibland istället för att massera alla andra (fast jag får ju iaf betalt för det) Undrar vad mina kunder skulle säga om jag la mig på bänken med en handduk över rumpan

Gick bra hos sköterskan, hon kollade blodtryck, öronen (vaxproppar kan tydligen framkalla yrsel), pulsen OCH stack mig i armen

Gissa om jag är stolt över mig själv nu Snart 28 år och har klarat mitt första blodprov i armen någonsin, nästan så man skulle fira med en glass
    Sköterskan var världens gulligaste och förstod att jag både var nervös för min yrsel och för att bli stucken så nu är jag en erfarenhet rikare...

Fick oxå frågan: Är du gravid??? Skulle jag tagit betalt för alla som frågat det så skulle barnvagnen vara betald nu

Allt var bra iaf Hon trodde oxå att det var stress som var orsaken men tyckte jag skulle kontakta en läkare om det kommer igen efter bröllopet...

• Nalle Puh 40

Känner mig som en femårig som klarat sitt första simmärke
    Stolt som en tupp att ha klarat en sak som jag fasat för i åratal, dagens ros till den gulliga sköterskan

• Nalle Puh 40

Åh, hade skrivit ett JÄTTE långt inlägg med personliga hälsningar men "smack" så försvann allt *suck* men orkar inte skriva om allt men här kommer kramen iaf... KRAAAAAAAAAAAAAAM

• Nalle Puh 40

Åh, vill oxå träffa er men lite långt att åka och sen jobbar jag HELA helgen, igen... *dubbelsuck*

• Nalle Puh 40

Åh, tänk den som kunde köpa en gård *drömmer mig bort* men det får vänta tills sambon är klar med sina studier för som det är nu är det smidigt att bo istan och nära till stationen när han pendlar...

• Nalle Puh 40

Oj, vad många inlägg bara man var en sväng på stan.
    Köpte faktiskt två klänningar, måste ju ha något svalt och fint att gå på stranden när vi är på smekmånad

• Nalle Puh 40

Till Turkiet

Har inte fått kläm på er alla här men har alla barn eller "försöker" skaffa???

Om tre veckor är vi gifta och då ska vi börja, det får ta den tid det tar men lite orolig är man allt...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)