Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Men OJ vilken innehållsrik DAG!!! Visst ÄR patapata bara helt omöjlig att stå still till? *skuttar runt själv*

Nybakat bröööööd....*dreglar* Med SMÖR och SALT på bara...

Du kan väl vila liten minut i soffan bara? vadheterdetnuigen...
    -POWERNAP! Så heter det!

Hvidbrud skrev 2009-02-21 17:48:29 följande:
    *vink vink*Har bakat bröd... Gott var det! Varit och handlat mat. Har dansat till Pata Pata, har hittat en koncert här i närheten med ett spanskt reagge/ska band som ska spela i kväll. Så när jag har lagat lasange, ätit, dushat och gjort mig fin, så ska jug ut och luftas! Jippi! Längtar. (hoppas nu att jag kan hålla mig vaken så länge så att jg ine kolapsar i soffan innan det blir tid att gå. Det börjar ju fört vid elva tiden...
  • passionsblomman

Hello girls! Jag har hela huvet fullt av tusen ballader, efter att under gårdagen spammat hela "vackra balladertråden" med allt möjligt som dök upp... *sjunger*

• passionsblomman

Äääääääää... Jag mår pissdåligt!

Fick mens idag- på dag 27 den här ggn! (jämför nu detta då med att det brukar dröja mellan 32-40 dgr...)

Så, nog fasen måste det spela in att jag just nu är tämligen sysslosös och inte stiger upp vid halv fyra på morgonen?

Jag mår såååå illa och har jävulusiskt ont i korsryggen/svanken idag. Blev tvungen att lägga mig ner i soffan ör jag fick sådan yrsel. *stackars mig*

Dåligt nu är, att jag ju skulle gå och ta ett blodprov på mensens tredje dag-det blir ju på tisdag då. Jaha! och då skulle vi ju imorgon åka till svärisarna och sova över...
    Jag glömde kolla öppettiderna på kliniken, så jag får väl checka det imorgon då och så får vi åka hem så vi hinner...

...eller göra blodprovet nästa mens, för det är iallafall en kvar innan vi ska dit på samtal.

• passionsblomman

Hihi, nu läste jag fel i min yrsel och trodde ninnis skrev :"roligt att hoppa i spjälsäng"

Gör inte det! *ser blivande mödrar testa kvalité och hållbarhet med kraft och engagemang...*

Hvidis: det ÄR inte farligt! Jag blödde rött efter sex en gångo ch det var alldeles normalt-fast sambon blev så rädd, så sedan blev det inte mer sex förrän bebben kommit "jag är väl ingen jävla mördare! " sa han då...

Förresten fick man ringa förlossningen med alla sina nervösa och ovetande frågor. När som helst på dygnet. Det gjorde jag.
    Särskilt om det är blod!

• passionsblomman

Tack för kram...*nukännsdetgenastlitebättre*

Ja, vi får se hur vi hinner...vill inte snuva sonen på lite tid med farmor och farfar-det är sällan de ses...och INTE vill jag berätta för dem varför vi stressar iväg hemåt tidigt heller.

Men, det kanske är öppet till framåt 16-tiden iaf.

Hinner ett prov innan dess ändå, men skönt att ha det gjort.

SKULLE det inte komma ngn mermens allsinnna dess, så vore det ju för att det inte längre behövs ngn behandling...DET skulle inte göra ngt alls...

*beställer nya ÄL-stickor nu tror jag*

• passionsblomman

Om någon är här och vaken och allt, så har jag tänt en snölykta för alla mina bt-vänner ikväll. Ni kan ju inte se den hos er, men jag la en bild i galleriet, som blir större så det lyser bättre om ni klickar på den...

Lite ljus i vinterkvällen till alla góa!

• passionsblomman

Ja det är ju helt sanslöst! Dit jag först ringde för bara detta med undersökningarna innnan man vet vad "felet" är, var det över ett halvårs kö!

Vad typiskt att det skulle vara osimmande simmare då!

Men HELT otroligt att det går att göra den där nålgrejen!!!

Undrar vad våra provsvar kommer att bli...

Blivande fru L skrev 2009-02-25 20:20:33 följande:

Tack för tumhållandet! Det är ungefär 6 månaders kö innan det blir vår tur att få hjälp. Det är inte så lång tid jämfört med Stockholm, jag läste i en annan tråd att landstingskön där är 1,5 år... Skulle vi ha en massa pengar över skulle vi kunna göra behandlingen privat, men kön känns ändå relativt kort. Får se om vi blir för otåliga.
  • passionsblomman

Nej, det rär inte alls feltänkt. Man har visst kommit på att kvinnor verkar ha liksom en cykel även vad gäller graviditeter, och att den kanske till viss del är ärftlig. Fråga mig nu inte om källor till detta, för det minns jag inte, men det har jag läst iallafall.

lanovia 08 skrev 2009-02-26 10:31:39 följande:

Jag har en liten fundering. Är ju nu där att blir jag gravid nästa gång så blir födseln väldigt nära min egen födelsedag. Något som jag med glimten i ögat klagar väldigt mycket på inför min man. Vi borde kanske hoppa över detta försök. Gissa om jag blir dissad. hehe...Egentligen är det där ju sak samma men jag märker ju hur lite födelsedag min bror får nu när han o min brorson fyller år nära varandra.Men till min fundering. Tror ni att man är mer fertil vissa tider på året? Båda mina föräldrar fyller år jan o feb. De har fått 3 barn (en tyvärr död men det är en annan historia), vi föddes 2 i nov och 1 i feb. Min svärfar fyller i okt. Maken och hans 2 syskon november, december och januari. Min brorson i feb.Ni ser ju hur samlade vi är. Förstår ni min tanke? Blir jag gravid nu så hamnar vi alltså i november. Är det nu vi kan börja räkna med att få till det...? Tanken är nog långsökt men jag kan rabbla fler exempel där syskonen fyller år nära varandra.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)