• Ninnnis

*tar på mig solglasögonen så jag ser lika cool ut som ingenjören på brädan*

• Ninnnis

Andbeyond, nu får det väl ändå vara slut på negativa besked för er del! Hoppas verkligen det ordnar sig så att han får vara kvar.

Lanovia, han kommer hem imorgon. Så jag firar väl valborg i min ensamhet med hockey-VM och kanske ett glas vin... Är bjuden bort till svägerskan med familj, men vet inte om jag känner för att vara social och trevlig ikväll. Ska dessutom upp tidigt och jobba imorgon, vi är inte lediga på 1 maj här i Danmark.

Ingenjören, räknas hennessidan som sexsida?! I så fall ligger jag risigt till nu...

Hvidis, nu vågar jag inte gå in på länken på jobbet, jag väntar tills jag kommer hem... Lite kul att teknikmagasinet har sånt, eller?

Ankan, hoppas indianerna ger sig av snart så att ni kan ge er in i leken igen

Blommis, var är du idag?

• Ninnnis

*hoho?*

Antar att alla är ute och firar Valborg? Nu är hockeyn slut, så jag ska dammsuga och lägga mig tidigt. Tjoho.

• Ninnnis

Hej Blommis!

Det kan behövas lite positiv anda just nu, ja... Men du har rätt, det går säkert vägen snart för oss alla! *kram*

• Ninnnis

Jag har precis insett att jag nog gör det, ja...

Har precis pratat med mamma i 1,5 timme och gråtit floder! Hon kände tydligt igen mina dystra tankegångar från sina hormonella humörsvängningar, som hon har haft i samband med ÄL och mens. Hon var övertygad om att det är tabletterna som påverkar. Grät i går när jag skulle sova (riktigt hulkade) och tårarna rann i bilen på väg hem från jobbet idag. Nog för att jag har tappat sugen och varit lite nere innan jag började med Pergotime, men såhär brukar jag verkligen inte vara. Dessutom har jag kraftig huvudvärk, vilket också står som biverkning på Fass.

passionsblomman skrev 2009-04-30 18:50:30 följande:
    Du, märker du av att du käkar hormoner
  • Ninnnis

Nu ringde maken också, så då var det bara att böla lite till... Herregud, vad jag håller på!

Som sagt, mamma & maken har en förmåga att få mig att öppna ventilen och lipa... Det känns iaf betydligt bättre efter att ha pratat med dem. Mamma är världens klokaste och maken är världens finaste. Nu ska jag skärpa till mig, äta nåt och ta en dusch. Tack för kramar!

• Ninnnis

God morgon!

Det är kanske inte så många som är vakna vid den här tiden på 1 maj? Det var väldigt tomt på vägarna... Men vi danskjobbare är lediga nästa fredag istället

• Ninnnis

Ja Blommis, det är väl bara att härda ut...

Min kloka mamma fick mig att tänka om. I stället för att tänka "vad är det för fel på mig" eller "vad har jag gjort för fel som inte blir gravid", så ska jag tänka "vad vill livet lära mig av detta"?

Hon påpekade att detta är en av de första motgångarna i mitt liv som jag inte själv har kunnat påverka eller styra över. Jag har kunnat påverka utbildning, yrkesbana, partner, bostadsort, fritidsaktiviteter, fysisk hälsa genom träning, med mera. Men plötsligt ligger målet utom min kontroll. Hon (och jag också) är av åsikten att det finns en mening med det mesta som sker i livet (även om det kan vara svårt att se när man är mitt i det), och att livet hela tiden har en förmåga att göra oss rustade för att kunna tackla dess med- och motgångar. Så detta är kanske något som jag faktiskt kommer starkare ur, vad som än händer? Kanske vill livet lära mig att jag inte kan styra över allt som sker, att jag inte alltid kan välja? Och få mig att inse värdet i det jag har, istället för att sörja det jag inte har?

Låter kanske flummigt, men det hjälper faktiskt mig att tänka så. Det är fantastiskt hur man faktiskt kan påverka sinnesstämningen med tankens kraft...

• Ninnnis

Dessutom påpekade mamma att jag alltid har varit väldigt otålig, och aldrig har varit speciellt bra på att tackla motgångar, vilket hon säkert har helt rätt i...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)