Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Hej alla!
    KRAMAR hel rasket för det verkar behövas lite till mans-eller kvínns eller hur det blir*

ÅÅÅÅ vad vi håller på och STÄDAR!!! Det tar aldrig slut heller men nu är det iallafall inte jätteäckligt här hemma. Fönstren är kvar och en hel del sorterande och skåp och skit...

...och hela förrådet och boden och "källaren" inder huset. Fy vad med skit och damm och SAKER., men nytvättede mattor på nyskurade golv och nytvättat duschdraperi i välskurad dusch och dammsuget och dammat och avplockat och en hel del slängt, det får duga nu, för nu har ju pappa kommit, och städar medan han är här, det gör jag inte.

Vi har varit i stan på em och mött upp honom och bjudit honom på sushi först och sedan konditori, för han fyller nämligen 60 om ett par dagar, så vi firade honom lite nu innan.

Jag har alltså gjort ett rejält avsteg från kurenidag(jag gjorde ny soppa igår för jag har bestämt att jag ska köra den denna veckan också.)
    Men, mina magproblem bara escalerar och jag har först idag varit på toa -inget alls igår och bara lite i förrgår! Jag ÖKAR hekto för hekto i vikt, och jag känner ju vardet sitter. Så, idag köpte jag tabletter mot detta problem, när jag ändå skulle till apoteket. Händer inget radikalt under kvällen så tar jag dem ikväll...

Jo Ninnis, det är Pergotime jag också ska ta. Börjar på lördag och så har jag fått lösa ut en spruta som skall tas när det väl finns ett moget ägg.
    Har fått ny tid för VUL och blodprov och sedan insemiation igen.. Nu är det den 11/5 jag ska börja letandet efter rätt dag igen.
    Det där extrajobbet hoppas jag nu jag inte får, för det går inte alls ihop tidsmässigt med att sitta och åka in till stan varje morgon i en vecka.

Hörni, ha en härlig Valborg och räta på er och upp med hakorna! Nu är det VÅRTIDER-då sprutar det av hormoner i naturen, jag bestämmer att DETTA ska bli just våran vår, eller hur tjejer?
    Ni ska se, snart ramlar alla plussen in!

• passionsblomman

Sedärja, det vaar väl det jag misstänkte. Det blir ju JÄTTESPÄNNANDE för min sambo nu i veckan då...och min mamma kommer förresten hit på tisdag så då är det väl lika bra han flyr fältet.

Jag bara föreställer mig en sjuhelsickes PMS uppförstorad ggr tusen eller så...

Nåväl, vad gör man tydligen inte för det där plusset.

Ninnnis skrev 2009-04-30 21:13:38 följande:
    Nu ringde maken också, så då var det bara att böla lite till... Herregud, vad jag håller på!Som sagt, mamma & maken har en förmåga att få mig att öppna ventilen och lipa... Det känns iaf betydligt bättre efter att ha pratat med dem. Mamma är världens klokaste och maken är världens finaste. Nu ska jag skärpa till mig, äta nåt och ta en dusch. Tack för kramar!
  • passionsblomman

Ninnis: MYCKET klok mamma du har.

Du är förresten ganska typisk för din generation i den hela bemärkelsen. Det är kvinnor som är vana att styra sina liv och ha kontroll. Vi har också lärt oss att man alltid kan göra allt när man vill. Där blir det en jättekris för många som tvingas inse att 30 är ganska sent i biologisk mening och att bebis inte är en rättighet och så vidare.
    Jag tar i lite nu, men det blir totalpanik för många och typ "men vi haaaaar ju försökt och det bliiiir ju aldrig" och så visar det sig att försöken är två till antalet...(nu menar jag INTE någon i vår tråd!)

Men vadfasen man måste ju också inse att man mår lite upp och lite ner i de här sammanhangen. Till och med du måste få deppa ibland gumman!

vad skönt att du är gladare nu!

Imorgon börjar jag med hormonerna. Min sambo är skitnervös att jag ska bli helt galen av dem!

• passionsblomman

Förresten mår jag också bättre idag. Jag tog de där laxertabletterna igårkväll och har tillbringat en stor del av natten på dass. Jag är halvt gråtfärdig av tacksamhet över att jag inte har ont i magen längre...

• passionsblomman
    Jag blev 7 hg lättare från kvällen innan...

Men, kuren denna vecka har varit lite blandad och promenaderna inte så långa så jag har inte gått ner alls mycket sedan förra veckan.Men jag har ju käkat Sushi och bakelse mitt i allt, så det är ju ingen strikt kur nu direkt. Mer att jag fortfarande äter soppan. 1/2 kg har jag minskat sedan förra söndagen.
    Hvidbrud skrev 2009-05-02 10:45:06 följande:
    Det brukar hjälpa på humöret! Detta är ju bebis tråden. Här härjar hormonerna helt vilda, men alla bergochdalturer som det kan innebära! Blommis: Har du vägt dig nu?
  • passionsblomman

Ja jag vet, och håller med, men den där kuren, den håller verkligen inte samma siffror för mig som för min sambo kan jag ju konstatera. Den säger mellan 4-7 kg /vecka! (jag vet det är galet mycket) och han tappade ju 5, så på honom funkade det illlafall. Inte alls så på mig.

Jag är väl annorlundigare bygd på något sätt....

Hvidbrud skrev 2009-05-02 11:01:24 följande:
    Det är bra när det går långsamnt blommis. lättare att det blir permanent istället för att man får yo-yo vikt. Jag hejar på dig!Ingis: ha nu en fantastiskt härlig fest ikväll!!!! jag är med och dansar i anden!
  • passionsblomman

Hihihi! Tack för uppmuntran...

Iallafall så har späckt runt magen blivit alldeles löst mot förut...så något är ju på väg att hända. Synd att det är såpass mycket att ta av bara, så man har en så LÅNG väg framför sig...
    Men, varje hekto innan plus kommer gynna mig under en graviditet. Då är det tungt nog ändå.

Hvidbrud skrev 2009-05-02 11:19:02 följande:
    Ja, sen har jag föstått att du har stenhårda muskler... Det väger ju en del det också och de fösvínner inte med soppa. Tack och lov!
  • passionsblomman

Nu har jag just läst på bipacksedeln på Pergotimetabletterna...det låter ju som en schysst blandning av alla PMS och gravsymtom jag kan komma på samtidigt...

Hoppas jag slipper viktökning iallafall, för jag tycker fasen jag är värd att slippa det så som jag kämpar nu med just det!

• passionsblomman

Ja DET såklart!

Men inte av hormontabletterna tack!

Det är bebisens skull jag anstränger mig för!

Fy, jag blev riktigt skärrad när det var på nyheterna nu nyssens att det är såpass stora risker för barnet med överviktig mamma!

*skyndar mig att bli normalviktig*

Hvidbrud skrev 2009-05-02 12:01:45 följande:
    Bebis=viktökning så jag hoppas så klart på det för dig
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)