• Ore

I vått och torrt (del 5)

passionsblomman skrev 2009-03-28 19:26:35 följande:
    Tufft liv du har att vara försökskanin...liiiiider verkligen med dig.... Guuu va lyxigt och skönt! Det borde alla gravida kvinnor få som ren förmån!
    Japp, helt otroligt tufft Fast för några veckor sedan var det jag som satt och sa till henne att guuuud vilka tuffa dagar hon har i skolan... Bada kurbad och utsättas för två ansiktsbehandlingar på samma dag, t.ex... En annan satt och slavade med differentialekvationer och laplacetransformer och annat krafs...

Otroligt ohyfsade indianer som smyger omkring sådär, och gör oförberedda anfall när man tror att man lyckats hålla dem borta!!!
  • Ore

Men, vart tog mitt inlägg vägen???

Skönt med indianer som är borta i alla fall.

Fick minsann en hand och fotkur igår, så nu är jag hela kroppen spa:ad (ja, jag fick lägga en hårinpackning själv, kände att det var den felande länken till att jag skulle känna mig tiptop!)

Och vilken eminent presentation av oss som lanovia gjorde till Betty Boop... Är helt korrekt att jag inte känner några sparkar än. Inte så konstigt, är i vecka 7+0 idag. Känns roligare att säga åttonde veckan, dock...

• Ore
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-30 13:41:10 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-03-30 13:33:28 följande:
    Hmmm ja det var det kanske....vet att de hade tid 2/4....har jag för mig.....men jag har så mkt bomull i huvudet så jag kan ha fel!
    Tror att hon skulle försöka lämna blodprov idag, och få det analyserat till på torsdag då hon hade tid
  • Ore

Jag tror att Hvidis får en liten tjej. Och Ingenjörsbruden får en pojke.

Jag tror för övrigt att jag själv får en pojke. Det tror min lillasyster också. Maken tror på en tjej, liksom min andra syster... Litet kul i alla fall att någon av mig och maken kommer ha rätt

• Ore

Och jag vill ut i vårsolen, men är fast på kontoret... Blä.

Nåja. Magen molvärker och illamående är jag också... Så att rusa runt i skogen och leta vitsippor kanske inte är en höjdare ändå?

Åter till slavandet över pappren, tror de förökar sig...

• Ore

Hejsan heeej!

Åh vad härligt att det gick så bra hos läkaren, blommis!!! Håller med om att ni var väl värda litet vardagslyx!

Måste vidare nu, hinner inte skriva mer... Nu har jag hunnit få i mig litet mat som stillat det värsta illamåendet i alla fall

• Ore

Ja, jag är kanske litet nitisk... Men jag bryr mig uppenbarligen inte om jag går utanför ämnet

Alltså, med facit i hand så gick det ju rätt så fort för mig. Men jag hade ändå slagit något hårt i huvudet på någon om de sagt att jag skulle slappna av... Inte fasen tänker man på att bli gravid mitt under hett sex...

• Ore

Tack för tips om illamåendet, blivande fru L. Har faktiskt bunkrat upp med knäckebröd, riskex, youghurt och kexchoklad på jobbet. Det är em/kväll som är värst...

Ska också se om jag kan få in en promenad vid lunchtid. Annars har jag fördelen att jag får gå några minuter inom området, från den avdelning jag ansvarar för till mitt kontor. Även om det ibland känns som en nackdel... (T.ex när det regnar...)

• Ore

Mmm... Det enda jag är litet orolig för är att mitt illamående börjar vid lunchtid ungefär, och jag är beroende av bilen för att ta mig till och från mitt jobb. Och blir jag väldigt trött av pillren vill jag helst inte köra bil.

• Ore

Man citerar hela inlägget och raderar bort det man inte vill ha med!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)