I vått och torrt (del 5)
Vi är helt överens om tjejnamn, och även om vi inte har något pojknamn spikat så hade jag ett förslag som maken tyckte var helt ok. Men man måste ju kolla om namnen passar också...
Vi är helt överens om tjejnamn, och även om vi inte har något pojknamn spikat så hade jag ett förslag som maken tyckte var helt ok. Men man måste ju kolla om namnen passar också...
Ja, det gick ju snabbt. Mina systerdöttrar var namnlösa i 3 respektive 5 veckor innan föräldrarna enats om namn!
Tycker sex klor är snyggast på en ring. Och sedan får skenan vara ganska smal, om möjligt... Fast den måste ju sitta bra bredvid vigselringen också, förstås. Så litet bredd kan behövas. Men i så fall är det snyggt om skenan blir litet smalare in mot stenen, så att den verkligen framhävs
Det är min smak i alla fall...
Hejsan hej!
Åååååååh vilken härlig dag det var igår! Jag träffade kompisar, och hade en underbar dag ute i vårsolen, och sedan restaurang på kvällen.
Idag har jag tävlat. Utan pulsklocka som skriker när pulsen går upp för högt. Men jag är övertygad om att pyret fick allt syre som mina ben gärna velat ha, för i mina ben var det minsann inga pigga muskler. Men jag var nöjd ändå! Och om pyret mår bra av att mamman mår bra, så måsta h*n må prima nu, för ååååh vad skönt det var att få tävla!!! Sprang nästan och smålog hela tiden
Oj vad ni skriver!
Kul med UL, hvidis, och så får ni ju ett besked om lillmuffin är en hon eller han - förhoppningsvis... Jag vet inte om jag skulle våga räkna med att det blir så. Den lilla pojke som min svåger och svägerska fick reda på att de väntade var en liten flicka när hon föddes. Kanske inte jättevanligt att det blir helt fel, vanligtvis säger de väl om de är osäkra... Men ändå.
Ingenjöris: Kul att berätta! Men shit att du lyckats vänta med att berätta till halva graviditeten... Jag berättade för kompisar i lördags, och jag är bara i vecka 8+0 idag, och nu vet nästan alla närmaste.
Jag tävlar i orientering förresten
Angående mage så får min gärna vara platt, gör inte mig ett dugg... Men mina systrar mobbar mig litet och säger att det redan syns, vilket det inte alls gör, det är bara de som fånar sig. (Plus att jag inte har maxat träningsmängden så som jag brukar göra, så jag har litet "vinterhull" kvar)
Thaimatstips:
1 Fläskfilé (antingen strimlad eller skivad)
1 purjolök, sköljs och skivas
1-2 krossade vitlöksklyftor
1 burk kokosmjölk
1 burk creme fraiche (valfri fetthalt, brukar ha lättvarianten)
litet Sambal Oelek (efter smak, receptet säger 1/2 tsk)
1 tskngefära (på påse, brukar jag ta)
Stek fläskfilén, är den strimlad steker jag löken samtidigt. Det ska vara ganska välstekt!
Tillsätt övriga ingredienser. Vill man ha matlagningsgrädde istället för creme fraiche går det också bra, men då brukar jag reda med litet maizena såsredning. Har även provat med Kelda kokos (2 pkt)´, blir också supergott, väldigt mild och god kokossmak.
Servera med ris och sallad.
1 tsk ingefära skulle det stå längst ner... Hade visst den där knappen intryckt som inte flyttar med alla bokstäver framåt, utan ersätter med nya bokstäver...
Hmmm, vill nog inte tänka på förlossningsdetaljer riktigt än... *tralalalala, håller för öronen, nej ögonen såklart...*
Idag har det snarare känts som att jag drömt hela plusset, och bara är rejält skengravid...?
Jodå, brösten är ömma och illamåendet är där... Men ändå, jag kanske inbillar mig det också?
Men men, det kanske vänder om jag får sova på saken...?
Åååh, en liten lillmuffsan till Hvidis! (precis som jag gissade). Och mycket pojkvibbar för ingenjöris...
Jag ska för övrigt göra KUB/NUPP i början på maj (vecka 12+2), så då får jag ett UL... Sedan blir väl ett större UL framemot mitten av juni, gissar jag?