Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

lanovia 08 skrev 2009-03-02 08:28:36 följande:

*ojgnuggarmigsömnigtiögonen råkadevisstsomnatillframfördatornin attdärjagsuttitiväntanpåatthöranågo tfrånNinnis* Passionis tack, ja jag vet så väl att jag inte är ensam o att ni vet hur jag känner. Men fasiken vad man kan känna sig ensam och mest ofertil i världen i bland. ÄL närmar sig o det känns ju som totalt menlöst eftersom det ändå inte kommer fungera. hehe bra inställning jag har va? Som tur är stannar jag sällan länge i de här svackorna. Imorgon är jag förmodligen (hoppas jag) tillbaka i mitt "det är ingen stress"
    Vet du...den inställningen funkade kanon för oss! *hehehehe*
    Så försök hålla kvar tankesättet över ÄL så håller vi tummarna!!
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-02 09:28:43 följande:
    Good morning!Håller tummarna för Ninnis! Verkar som om jag inte drabbats av foglossning utan gammal hederlig träningsvärk pga simningen Mamma hade kommit på att hon kännt samma när hon simmat efter ett uppehåll. Så det kan vara Skönt!Köpte en motionscykel i helgen som jag hoppade på igår. Sååå skönt att få svettas lite. Det var länge sen nu. Trodde benmusklerna skulle gå av 20 minuter blev det o sen gammal hederlig gymnastik. Smidig som ett kylskåp Men förhoppningsvis blir det resultat.
    Va skönt att det var gammal hederlig träningsvärk!
    *phuuu torkar svetten ur pannan*

Skulle attans gärna vilja ha en orbitrecker eller dyl hemma....dock inget utrymma alls för den....men jag är lovad att vi ska skaffa en när vi flyttar till huset!
    Det som gäller nu är promenader o yoga....väldigt skönt om man får loss tummarna o kommer ut även om det regnar!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-02 09:44:10 följande:
    Hahahaha, söta söta tjejer! Ni är ju bara för härliga!Nja, jag vet inte om jag har så mycket att komma med...Inga indianer, men en himla massa slem (sorry!) Är på dag 37 idag. Testade först i fredags, och tyckte mig kunna se ett svaaaaagt streck. Min man tyckte dock inte att han såg något, så jag avfärdade det som inbillning Testade imorse igen, och är faktiskt fortfarande inte säker på om det är ett svagt, svagt streck eller bara inbillning/spökstreck, vilket troligtvis betyder att det är inbillning... Men, var f*n är då indianerna? Har kroppen plötsligt flippat ur? Det kan väl knappast vara för tidigt att testa på dag 37? Visserligen rekommenderar tydligen B M att man väntar till BIM+14 med att testa, men testen säger ju sig vara 99 % säkra efter BIM... Har inte haft så här lång cykel innan, så jag förstår ingenting.Hmmm, kanske lika bra att lägga ner bössorna så att indianerna kan komma och ställa cykeln till rätta igen?Tack för att ni är så gulliga och bryr er! Kraaaaaaam!*skäms lite för att jag har hållit er vakna och förväntansfulla troligtvis helt utan anledning*
    *hahahaha* Vi skrev samtidigt!! Igen!

*mmmmhhmmm* Låter lovande i mina öron!!
    Har hört så många gånger att även om det är supersupertunt så är det ett streck. Köp ytterligare ett test o testa igen.
    Eller vänta till helgen....men det är kanske inte så lätt gjort!
    Kan säga att vårt första test var superduperstarkt o kom direkt(thailänskt)(2v efter BIM)....men när vi testade hemma i sverige så var strecken jääääääättesvagt...nästintill osynligt (3v efter BIM)...men då testade jag iofs inte med morgonurinen....

*hållertummensuperhårtsådenblirblå*
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-02 10:38:19 följande:
    Aha, så det är thailändska test som är da shit?! Du har inget kvar, Ingenjören? Ore, jag tänker att digital är ju liksom antingen eller, så om det nu är väldigt svagt/för tidigt så blir det nog ändå negativt på ett digitalt? Det måste väl oavsett ha uppnått en viss nivå för att visa posistivt?Sedan jag tog ut p-ringen i augusti har cykeln varit på 28-32 dagar (35 en gång, då jag misstänkte tidigt mf). Det kan ju också vara så att kroppen helt enkelt hoppar över indianerna denna månaden eller att cykeln har cyklat vilse. Konstigare saker har väl hänt?
    Skulle köpt en hel låda med sådana....dock lite krångliga med pipett o plastbricka o trams.....
    Tyckte att det var rätt fräckt att 3 droppar räckte för den thailänska....medans det behövs lite mer för våra vanliga stickprov här hemma!

Låter sunt att vänta tills på fredag!!
    Tumhållning och underhållning ingår!
  • ingenjörsbruden

Hejhej tjejer!

Här var det lugnt idag.... blommis...nannar du fortfarande?!

Twixiee, förstår din/er längtan. Men försök att känna att ni har tiden på er sida!1

Jag har osså velat ha barn sedan jag var 16...var dock väldigt säker på att jag ville ha utbildning, jobb, MAKE och hem/hus INNAN jag ville skaffa barn. Make-biten var eg viktigare än hus....så vi började försöka lite innan bröllopet...
    Hus kommer att vara klart i årsskiftet o vårt knyte kommer att komma i aug-september om allt går väl.

O tjejer/människor som vi är.....vi jämför ALLTID oss med andra....o den o den har gjort si o så o de har köpt hus o de har barn o de har hund...osv.
    Man måste verkligen försöka att inte stressas av allt sånt....allt SKA o MÅSTE få ta sin egen tid.

I morgon ska jag på glukosbelastning....suuuuuck! Nåja, sitta o läsa i 2 h kan jag lätt göra.....men jag ligger back med antalet komptimmar så det är surt att behöva ta ut mer....nåja! Det är väl för en "god" sak?!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-03 13:17:53 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.htm...Typ inlägg 4122 eller så börjar min konstiga eftermiddag7kväll på..
    Men herregud....sådana dagar borde förbjudas!!!
    *skickarenstorkramomasserarnackenoaxlarnalitesamtidigt*

Men bilden jag fick i huvudet...à la igelkott med telefon i örat o minen som kommer efter rapporten om "angreppet på din sons ädla delar".

Hoppas att sonen mår bättre idag o att lagningen av bilen blir billig....hoppas kan man ju alltid även om ens erfarenhet säger ngt annat!
    Hade en peugeot innan som blev helt knäpp....tempvisaren åkte upp o ner...hast.mätaren funkade inte...väldigt sjukt.....det visade sig att det var en jordningskabel som lossnat från karossen...kostade 1200 att fixa. Räknade med att det skulle kosta en nolla till...så glad var jag!

Jag älskar tant-tråden...men det skrivs så mkt så jag hinner inte med..... Det är en alldeles för snabb tanttråd!!!
    Får väl starta en gumme-tråd!

Har hittat ett företag som har snott min företagsidé o gör roliga grav.tröjor...
    Glada grodan heter de visst!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-03 13:37:54 följande:
    haha ha haha! Du är för skön! *kramar tebaks*Jo, tanterna kan jag inte (heller) vara utan!Men snacka om otippad avslutning på en dag som SKULLE vara i aaaaaavslappningens tecken..hihi!Och förresten tur att det inte hände en olycka, för jädrar vad det vräkte ner snö inatt! Man såg knappt vart man körde.
    Ja verkligen....fya mig...
    Skönt att du fick hem alla dina män!

Det är konstigt....sådana dagar när man vikt till ngt avslappnande o mysigt....bland blir de precis tvärt emot....skumt!

Gluttar ofta i tanttråden....men ni är för snabba!!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-03 16:29:17 följande:
    Nu bakar jag bröd!!! *hoppas att det blir bra!*
    *sitteroväntarpåblommisnybakadebröd....dreglar....*
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-03 16:37:46 följande:
    Oj! den som lyckas hitta skillnaden mellan de båda inläggen ovan vinner ett cirkelgympass...
    Jagkanjagkanjagkanjagkan!!!!!

Olika tider och inläggsnr!!
    *görensegerdansolängtartillcirkelpasset*

*passarpåatttaettparrejälaskivormedBlommisgrekiskabrödobaranjuuuuuuuuterinnancirkelasset*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)