Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

*ohlalalalBINGO*
    Ignorerar detta inlägg så gott jag kan.

Ninnis, den påminnelsen kan jag nog behöva just nu. Jag står fortfarande för varenda ord där. Det är ingen panik. Men just nu tycker jag ändå att det kunde vara dags snart. Har tappat räkningen men tror vi är på 10e försöket. *suck*

Men gläjer mig åt Ore just nu. Tjoho!

Ninnispinnis skrev 2009-03-10 08:13:37 följande:
    Lanovia, påminner om inlägg 1364, på sidan 137 i förra tråden: "Helt rätt! Jag har också lugnat ner mig otroligt mycket. Orkar liksom inte riktigt bry mig just nu. Självklart hoppas jag att det tar sig men är heller ingen katastrof om det tar några månader till. Ni har fått mig att inse att jag inte håller på att nå Bäst före datum när det gäller att skaffa barn.Alltså skulle det inte ta sig innan juni så är det ingen katastrof, tråkigt ja, men då är det bara att söka hjälp."*kram och jag vet hur det känns*
  • lanovia 08

Ninnis, säger som de andra. ÅK dit. Kan ju vara skönt att få pratat med dem om inte annat. Skall du dit efter jobbet eller?

Hvidis, vad roligt att ha en kula.

Har just lunchat med två gravida. Är så glad för deras skull, verkligen. Den ena är så fin med sin stora runda kula. Men känner själv en sådan stor hopplöshet. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Tror nu att ÄL är förbi för denna gång. Jag har ju aldrig kollat upp när jag har den, mer än på kroppsliga reaktioner. Igår kändes ialla fall som tidsmässigt den aboslut sista möjliga dan. Men vem vet...
    Men känns menlöst, så klart har det ju inte tagit sig denna gång heller. Varför skulle det? *suck*

• lanovia 08

Vad mysigt med vårtecken. Borde komma hit också snart.
    Men det känns verkligen i luften nu att det är på G. Vill ha vår o sommar nu!!

• lanovia 08

Morr! Sånt blir man tokig av!

Men du det bästa är ju att de inte har lovat att komma enligt vad du skrev. (förlåt var bara tvungen att märka ord)

Ankan80 skrev 2009-03-11 12:40:27 följande:
    Åhh, va jag blir TRÖTT på folk som inte lovar de skall komma en viss tid men inte gör det.....dör ju av hunger här!!
  • lanovia 08

Man får ju hoppas, men har ju inte gått så bra än så länge. Finns ju sedan dem som de tar 6 år för...
    Tur att mannen inte hör mig nu. Han blir så "sur" när jag tänker så här.

Hehe... kanske skall stoppa is i kalsongerna nästa gång då.

Hvidbrud skrev 2009-03-11 12:41:34 följande:
    Klar att det kommer att ta sig!Såg ett intressant program här i DK om männs sädeskvalitet igår. Om temperatuten i kulorna...Sitter en man med benen i kors, eller med en bärbar i knäet i en timme kan temperaturen bli så hög att det försämrar kvaliteen väldigt mycket och det tar 30 dagar att ersätta de soldaterna. Tänkvärt! Så se till att mannen håller kulorna kalla!
  • lanovia 08

Vad skönt att fått prata med BM i alla fall. Det kanske är en bra idé att göra ett VUL då? Så att du kan få bekräftat att allt är som det skall istället för att gå o oroa dig.
    Men vad är VUL? *ser dumt frågande ut*

Ore, vad söt din man är. Men det är nog svårt även för dem att ta in vad som verkligen händer. Han står ju bara vid sidan om och försöker fatta att hans fru verkligen är gravid.

• lanovia 08

Ojdå, det gick ju snabbt för den hissen att komma ända upp. Men vad skönt att den gjorde det. Fick han namnet då?

Ja vi får väl hoppas att det tar sig någon gång. Men just nu är jag djupt nere i misstron. Vi vore ju inte de första som förblir barnlösa. Gah, vad har hänt med mitt lugna jag???

passionsblomman skrev 2009-03-11 13:31:04 följande:
    NU har min sambo kommit på hur knäpp läkaren var häromdagen!Så han ringde hem och skulle ha namnet på honom...Snacka om att behöva tääääänka innan han får ihop det i skallen Lanovia: Klart det kommer att ta sig!!!
  • lanovia 08

Hur går det Ankan, är de grå håren borttrollade nu? Var verkligen nytt för mig också att man kan få grått hår av graviditet. Kanske lika bra att det inte tar sig för oss.

Fladderbuset... sött smeknamn.

Visst är det förmodligen som ni säger, tids nog tar det sig. Men det finns ju inga garantier för det. Alla kan ju faktiskt inte bli gravida.

Ingenjöris det mottot brukar jag också leva efter, efter regn...
    Och jag vet ju att det är så. Jag måste bara igenom ett rejält hällregn först.

Blommis lyckades du hindra honom från att ringa då? Tror nog också att det är bäst om läkaren slipper mordhot.

• lanovia 08

Har bakat morotskaka ikväll. Någon som vill ha? *bjuder runt*

• lanovia 08

haha tokstollar!

Vad bra att morotskakan var till belåtenhet. Nu är det bara 2h kvar tills vi skall mumsa i oss det ni sparat här på jobbet. Mums!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)