• Ore

I vått och torrt (del 5)

Hej hej! Oj vad ni pratat... Hinner inte hänga med. Har fullt upp med att jobba på dagarna, och på kvällarna däckar jag i soffan, typ. Igår inne i badrummet, dock... Pyret i magen tyckte protesterade mot maten redan innan jag börjat äta (hemmagjord klyftpotatis som är så gott...) Maken tyckte att jag sjåpade mig tills jag låg utslagen på toagolvet. Då var han idel gullighet och fixade nyponsoppa och hjälpte mig till sängen.

Men men, hoppas att det går över snart.

Har också funderat på om det faktiskt syns? För min kollega/systers kille fick frågan om jag är gravid, från en annan kollega... Han tyckte att "det såg så ut på magen"...

Nu är ju jag väldigt överens med min våg, den visar normalt 55 välplacerade kilon, BMI 20, och en så gott som helplatt mage... Men nu har ju jeansen börjat sitta litet tight, och i och med att jag inte tränar så mycket som vanligt så kanske jag ser litet plufsigare ut?

• Ore

Ninnis: Ja, enda fördelen med illamående, jag behöver inte undra om jag inbillat mig pyret...

• Ore

Passionsblomman: Heja dig som gått ner nästan ett kilo! Och har du inte ändrat kosten så lär det bara vara fett du har gått ner också... Ännu bättre!

Lanovia: Eller så är det icke indianbesök som brösten laddar för...? Håller tummarna!

Hvidis: Låter härligt med en vårpromenad. Själv har jag varit på lekplatsen med syskonbarnen och fått motion

Ninnis: Trädgårdsdäcket klart än???

Andra barnet: Jag har nog gärna 3-4 år mellan mina tänkta två barn... Vill bland annat vara tillbaka på jobbet ett tag emellan, kommer tappa för mycket annars.

Förresten fick jag höra att ytterligare en kollega funderat över om jag är gravid...? Tror inte det är något jag gjort, utan jag tror verkligen att de ser det. Även om det bara är svullnad och litet mer överskottshull än vanligt just nu, som gör att de tror det. Hur som helst så vet jag att de jag talat om det för inte lär säga ett ord om det förrän jag sagt att det är ok...

• Ore

lanovia: Förstår till fullo att man inte riktigt vill hoppas... Men det kan ju faktiskt ta sig vilken månad som helst

Passionsblomman: Du verkar ha ett väldigt sunt tankesätt kring viktnedgången, tycker jag!

Ytterligare en kollega har frågat runt litet om jag är gravid... Och denne kollega, samt ännu en kollega, sa det t.o.m. till mig i morse, och frågade när det var dags? (Apropå att jag frågade om min kontorsgranne blivit pappa än, nu har det gått några dagar över tiden...) När jag tyckte att de spekulerade hävdade de att det syns i ögonen på mig...?

• Ore

Hmmm... Men det är ju mina manliga kollegor som hävdar att de ser det? Jag har inga nära kvinnliga kollegor, typ. Den kvinnliga kollega jag jobbar närmast vet att jag är gravid, och hon skulle aldrig säga ett ljud om det. (Hon är också gravid, fast med BF drygt 3 mån före mig...)

• Ore

Härligt att UL såg bra ut, Ingenjöris.

Nu ska jag ge mig ut på en liten shoppingrunda, har jag tänkt. Behöver skor (på allvar alltså, kasserade visst ut alla vår/höstskor efter senaste hösten...) och så tänkte jag leta efter en snygg klänning att ha i vårvädret. En som inte är för kort eller för bar upptill (blir så jobbigt att få gubbarna att lyssna på det jag säger då, har jag märkt...). Och helst har plats för en växande mage, då...

Ha det bra allihop!

• Ore

Hmm, sockerkakor från bageriet är annars ett alternativ, kanske? Bättre än att tvinga sig att baka???

Hittade tyvärr ingen klänning. Hur ser din Lindexklänning ut, Ingengöris? Färg, mönster? Var inne där men hittade inget jag fastnade för...

Köpte ett par skor, dock! Nu behöver jag bara hitta typ två par till... Ett par med litet lagom hög men stabil klack, som ser litet lagom "business" ut, och ett par mer sportiga skor som man kan gå litet längre sträckor i...

• Ore

Låter som en snygg klänning ingenjöris Såg inget åt det hållet. Allt jag hittade hade spetsar OCH volanger OCH blommor och massa annat rysch. Too much, helt enkelt. Men den Lindex-butiken jag var på är inte så stor, de har kanske inte hela sortimentet. Ska se om jag hinner ta en längre shoppingrunda fredag eller lördag...

Blommis, lycka till med jobbet! Hoppas du får det!!!

Lanovia: Jag fortsätter att hålla tummarna här, inför BIM...

• Ore

Håller tummarna både för inseminariet imorgon, och för Ankans intervju!

• Ore

Jag har BF i mitten av november och plussade för drygt en månad sedan... Sista mensens första dag 9/2...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)