• 27juni2009

NI som använt er av såpbubblor...

Ja som rubriken lyder.... Hur många flaskor har ni haft o hur många gäster? användes alla?
    Har ni räknat en flaska /par? delade ni ut eller fick gästerna ta ur en korg?
    skall nämligen snart köpa....

• Svar på tråden NI som använt er av såpbubblor...
  • Pärlan2009

Jag var på ett bröllop där de delade ut flaskorna när vi gick in i kyrkan. Vackert med såpbubblor men ingen av gästerna gick tillräckligt nära brudparet för att det skulle bli lika fint som det var tänkt. Informera gärna ngr gäster att de inte får vara för rädda för att gå nära.

• 27juni2009

okej tack de ska jag tänka på, kanske kan lägga en notis i vigselprogrammet eller en liten lapp på flaskan fick varje gäst såpbubblor?

• DarkBrideInWhite

Jag har en fråga angående såpbubblor - hur blir det när man får såbubblorna på vita klänningen? Lägger det sig som någon slags fläck på tyget så det syns?

• Tindre

Jag har läst om "speciella" såpbubblor som inte ger fläckar på kläderna. Sen om det stämmer eller ej vågar jag ju inte gå i ed på, men jag har för mig att det står något om detta på bröllopsbubblor.se eller liknande... Ve mitt dåliga minne!

DarkBrideInWhite skrev 2009-02-17 12:47:23 följande:
    Jag har en fråga angående såpbubblor - hur blir det när man får såbubblorna på vita klänningen? Lägger det sig som någon slags fläck på tyget så det syns?
  • 4ever2

Det bröloppet som jag var på som hade såpbubblor lämnade ut ett litet rör per person när de gick ut ifrån kyrkan. På locket av fanns en ögla dör ett färgat band var knutet till en rosett. Tyckte det var bra med varsin eftersom man inte kan blåsa två samtidigt, men å andra sidan så blåste inte alla och en del fotade ju istället. Men det kan man ju inte räkna med så jag skulle köpt en per person...de kanske kan brukas eventuella barn senare på festen...Lycka till med bubblorna.

• Pärlan2009

Vi fick en var men jag tror nog att en per par är bättre. Det var många som bara blåste några stycken eftersom det skulle fotas och fotas:)

27juni2009 skrev 2009-02-17 12:22:08 följande:
    okej tack de ska jag tänka på, kanske kan lägga en notis i vigselprogrammet eller en liten lapp på flaskan fick varje gäst såpbubblor?
  • 27juni2009

okej tack för svaren då får vi fundera o se hur många vi skall beställa

Svar på tråden NI som använt er av såpbubblor...