• Lövnäs

Bröllopsresa vart? M2b som inte är sol- & badtypen.

Ge mig alla era tips på vart man kan åka om man inte vill åka på solsemester. Min m2b får migrän av sol & värme, tyvärr. Vi/jag funderar på någon kryssning någonstans dit det inte är så varmt. Blir att åka antingen i sep-okt eller i början på nästa år...
    Så jag vill nu ha alla era förslag.
    Tack på förhand!
    /Madde

• Svar på tråden Bröllopsresa vart? M2b som inte är sol- & badtypen.
  • Tooticki

Det finns ju hur många ställen som helst! Vad är ni intresserade av? Storstadsliv, friluftsliv? Budget? Längd?

• Kajsalisan

Kanske hurtigrutten då? Eller varför inte en romantisk storstad? Paris, Venedig? New York? Eller är det viktigt att det är just kryssning?

• 4ever2

Vi ska nog ta en höstresa till Paris. minsyster hade samma "problem" med sin man, de åkte till Kina.

• Lövnäs

Vi vill bara ha det mysigt o ta hand om varandra. Mer åt friluftsliv än storstad...
    Så billigt som möjligt (max 6000pp) o kanske 5-7dagar..
    Visst finns det massor att välja mellan. Därför frågar jag för att få tips o kanske några erfarenheter.

• Tooticki

Island - där kan ni rida islandshäst, åka ut på utflykter för att bada i varma källor och fota gejsrar

Madrid - bra shopping, massa konst och god mat

Sydafrika - safari, vin och Rovos Rail

Brügge - medeltida romantik, muséer, massa ölsorter och god mat

New York - need I say more?

San Fransisco/Las vegas etc - bila runt på västkusten

• Lövnäs

Mitt inlägg ovan var menat till Tooticki.
    Men ni andra får såklart läsa o begrunda oxå

• Tooticki

Ok, 6000 kr/pp och friluftsliv. Vandra eller åka skidor i Sverige/Norge/Alperna el liknande? Bo i en fjällstuga med bastu och öppen spis.

• jojoånick09

varför inte London.. finns hur mycket trevligt där!
    en kompis till mig åkte till Rom på sin honeymoonresa kanske det vore något...
    London om ni vill lägga pengar på en något "billigare" resa och Rom om ni "struntar" i vad det kommer att kosta...

• BrideToBe09

Varför inte en resa till romantiska Florens, när det inte är som varmast på året?

• Tooticki

Gdansk ska vara intressant, vackert och billigt och det går dessutom att få grymt billiga flygbiljetter dit (från Göteborg).

Svar på tråden Bröllopsresa vart? M2b som inte är sol- & badtypen.