Inlägg från: BrideToBe09 |Visa alla inlägg
  • BrideToBe09

Bröllop för ca 20 pers, hur ser er budget ut?

Vi kommer bli runt 16-20 personer på bröllopet (oss inräknade). Vi kommer att ha bröllopet på en herrgård, gifta oss där, samt ha middagen där. Kuvertpriset ligger runt 900-1000:-, och för att få gifta sig där tar de 2000:- extra.
    Utöver det tillkommer ju klänning, kostym, ring, håruppsättning, övernattning på herrgården etc.
    Har räknat på att allt lite grovt kommer att landa på ca 30000:- (+/-).

Hur ser er budget ut? Vart kan man spara in utan att behöva arrangera alltihopa själv? (brudbukett kommer vi göra själva. Kommer även att byta in ett gammalt guldhalsband för att få lite extra pengar till ringen)

• Svar på tråden Bröllop för ca 20 pers, hur ser er budget ut?
  • BrideToBe09

OJ!
    Jag köpte klänning för 2370:-, ringen får gå på max 5000:- och fotograferingen sköter sambons syster. Buketten gör vi själv, liksom inbjudningskort och tackkort.
    Ingen hyrbil behövs då vi gifter oss på samma ställe som festen.

Delsbostintan skrev 2009-02-17 15:15:19 följande:
    Vår budget ser ut ungefär så här för "fasta kostnader". Sen kostar vår mat + dryck + lokal + fri bar för 70 pers lika mycket till:Mina kläder 8000:-Hans kläder 5000:Fotografering och framkallning 5000:-Min ring 15000:-Bukett + tärnbukett 2000:-Bröllopsnatt 1200:-Hår och smink 2100:-Trycksaker 5000:-USB-minnen 1000:- (till gästernas kameror)Bil 1000 et drar iväg.....
  • BrideToBe09

Tack för alla svar! jätteintressant att se hur alla lägger upp det, vad man prioriterar och vad slutsumman hamnar på beroende på antal gäster.

Fortsätt gärna att dela med er!

Svar på tråden Bröllop för ca 20 pers, hur ser er budget ut?