• Aleta

Förlossning hemma på egen hand???

Kort!
    Hade ni kamera med på förlossningen?
    Oj, vad olika vi är, hade någon försökt ta kort hade de åkt ut med huvudet före. (Precis som bebisen )

Stackar'n som svimmade. Jag förstår verkligen att du kände dig övergiven, det hade jag med gjort. Han kände sig ganska dum efteråt antar jag...
    Förlossningar är verkligen påfrestande för alla.

bongen80 skrev 2009-02-17 23:37:25 följande:
    tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé, min sambo tuppade av, vilket resulterade i att det inte finns ett enda förlossingskort på vår son....javisst när han är halvt påklädd o ligger på bröstet ja, men det är inte samma sak. plus att jag faktiskt kände mig och kan känna fortfarande ganska övergiven när det var som jobbigast. jag vet att det inte var hans mening att svimma, men det känns liksom ändå....
  • Aleta

Jag förstår inte heller vad du menar.
    Jag använder dekadent i betydelsen förfallen på ett personligt plan. Att man bara tänker på sin egen njutning. Som de gamla romarna och deras orgier.

En hemmaförlossning känns varken som njutning eller orgie...

Hammerman1 skrev 2009-02-17 22:57:42 följande:
    Den som föder hemma utan att vara tvungen till det kommer alltid att anses av mig som dekadent.
  • Aleta

Just därför man helst är på sjukhus omgiven av experter...
    Jag var också rädd, men jag litade på att barnmorskorna hade koll - och det hade de!

Och lita inte på din mamma!
    Min mamma sa:
    "Det är inte så farligt, det gör faktiskt inte alls speciellt ont..."
    Jo hejsan! Hon var med och skjutsade in oss till BB (maken hade inte körkort då).
    "Gör det verkligen så ont? Tänk, det kommer jag inte alls ihåg..."
    Aaargh, men man glömmer faktiskt (om det går bra) annars skulle nog de flesta bara ha ett barn tror jag.

Och har du tur så är du som min retsamma kusin som knappt märkte att hon födde barn (verkar det som när hon berättar i alla fall)!

laris skrev 2009-02-18 21:06:01 följande:
    Det går inte att föreställa sig hur det kan kännas att föda, och jag är faktiskt ganska rädd för det....
  • Aleta

Både jag och första bebben hade varit döda nu om vi fött hemma utan hjälp av åtminstone en skicklig barnmorska.
    Allt såg bra ut innan...

Akutsnitt är verkligen akut! Då springer alla iväg med mamman och de hinner ibland inte ens berätta vad som händer.
    De frågar inte "vill du ha ett akutsnitt kanske?", någon håller på att dö och de försöker hindra det.
    Har en bekant vars livmoder brast. Det är ett under att hon överlevde ens på sjukhuset. Allt blod de hade gick åt.

• Aleta

Det syns ingen grön prick heller, så det ser inte ut som att du är inloggad. Måste vara något knas.

Thecla skrev 2009-02-20 14:31:04 följande:
    Märkligt. Då borde jag väl inte kunna skriva?Och jag borde väl ha fått något besked om att jag blivit avstängd?
  • Aleta

Du är nog inte avstängd, det är nog en bug.

Thecla skrev 2009-02-20 14:43:02 följande:
    Det är ju konstigt att ni alls ser vad jag skriver om jag är avstängd. För det gör ni ju, uppenbarligen.
Svar på tråden Förlossning hemma på egen hand???