• ettem

Förlossning hemma på egen hand???

Hehehe!! Samma här!!
    Hade ett enda kort från förlossningen, och där satt jag gigantisk och i sjukhusskjorta med lustgasen över näsan- det kortet raderades fortare än kvickt... (sedan blev det förvisso sövt snitt, så det enda kortet jag har från adam som riktigt nyfödd är ett som sköterskorna tog när han precis kommit ut, på resten av korten är han närmare ett dygn gammal!)
    Hade klart och tydligt sagt ifrån till sambon innan att han skulle hålla sig över naveln, ville INTE ha några bilder av något huvud som tittar ut!!

Aleta skrev 2009-02-18 09:44:46 följande:
    Kort!Hade ni kamera med på förlossningen?Oj, vad olika vi är, hade någon försökt ta kort hade de åkt ut med huvudet före. (Precis som bebisen )Stackar'n som svimmade. Jag förstår verkligen att du kände dig övergiven, det hade jag med gjort. Han kände sig ganska dum efteråt antar jag... Förlossningar är verkligen påfrestande för alla.
  • ettem

Jag såg programmet och var mest fascinerad av tjejen som satt i poolen och som inte verkade ha ont alls!!
    Jösses, jag var bara öppen 5 cm när det blev snitt och jag tyckte att det var riktigt, riktigt jobbigt redan då. Bir det fler barn, då vill jag också slippa ha ont, undrar hur man gör ????

Svar på tråden Förlossning hemma på egen hand???