Förlossning hemma på egen hand???
Uppenbarligen så upplever de att de ÄR det eftersom de väljer hemmafödande, oavsett om du tycker att det är otryggt eller inte.
Uppenbarligen så upplever de att de ÄR det eftersom de väljer hemmafödande, oavsett om du tycker att det är otryggt eller inte.
Jag testar. Och finns jag plötsligt inte så vet du varför jag inte svarar.
Objektivt sett så är objektivitet högst subjektiv.
Brukar det ta lång tid med svar..?
Rätt angående vad, menar du?
Erh... nej, jag har ifrågasatt diaboliseringen av hemmafödande. Du tycks, som så många, ha svårt att tänka dig att det är fullt möjligt att argumentera för något utan att vara privat involverad i det. Uppenbarligen fungerar hemmafödande för ganska många. Alltså blir det löjligt när man ägnar sig åt att förfäras över fenomenet.
Du får gärna presentera "fakta" på att det i Sverige dör osedvanligt många barn pga hemmafödande. Min ståndpunkt är fortfarande att det uppenbarligen finns hemmaföderskor som föder fullt friska barn och att de, om de inte hade positiv erfarenhet av det, förmodligen inte skulle föda hemma.
Och jag har lite mer tilltro till människor än så.
Du skulle nog göra dig förtjänt av att tagga ned några grader så att du inte blir så privat involverad.
Har hemmafödande fött fullt friska barn får man nog ändå anse det vara positivt, jämfört med att ha fött sjuka/döda barn.
Nähäpp.
Och jag tycker att du resonerar alldeles galet. Tycker inte att det är rimligt att jämföra en kroppslig funktion som bevisligen har fungerat sedan urminnes tider utan medicinsk hjälp med att köra bil utan bilbälte.
Den fungerar inte varje gång på sjukhus heller.
Jag köper inte att man underskattar människors förmåga att föda barn så till den milda grad att man förfäras över att människor föder barn utan medicinsk hjälp.
Och?
Fortfarande är det inte någon sensation att människor föder fullt friska barn utan sjukhus.