• BelleA

Ungefärligt pris på denna bukett?

Ja som jag skrev, nån som kan ge ett ungefärligt pris på en sån här bukett? Skulle vilja ha den med vita kallor.

bullipyssel.blogg.se/images/brudbukett2_1168456973.jpg

Skulle man eventuellt kunna köpa fem vita kallor och sätta ihop den här själv? Vet att det varit trådar om att binda sin egen bukett förut...

• Svar på tråden Ungefärligt pris på denna bukett?
  • Humlan66

ja kallor är ju rätt dyra hörde nånstans att dom kan kosta up till 75 kr st , men hör med din blomsterhandel

• Susanna och Fredrik

Min blomsterhandel sa 50 kr för små kallor om man vill vara säker på att få fina som håller...men det var absoluta maxpriset men då är de inte så stora...finns ju olika storlek och färg...

• Susanna och Fredrik

Och nu när jag tittar på din bild så menar jag den storleken...

• passionsblomman

Räkna med 75-95 spänn /st för kallor om du ska få dem hembeställda i stockholmsområdet iaf.
    Det är svindyra blommor ibland. Man kan ha tur och lyckas billigare, men det vet inte floristen förrän de redan är beställda, för det är dagspriset på blomsterauktionerna som styr.
    Problemet med kallor är att de inte är en "varjedagsblomma" i butik som tex röda rosor är, så du lär behöva beställa dem!

• Susanna och Fredrik

Tyst nu passionsblomman...du höjer priset på min bukett!! ...hahahah

• passionsblomman

Ha ha ha!

Ja, men better be safe than sorry!Det KAN ju bli lägre pris ju... men inte kul om det blir 95 och man räknat m 45...

Susanna och Fredrik skrev 2009-02-18 12:25:49 följande:

Tyst nu passionsblomman...du höjer priset på min bukett!! ...hahahah
  • Mrs Baom

Jag frågade min florist om en sån bukett som du vill ha. Hon sa att den skulle gå på ca 600:- för fem vita kallor å ett silverband. Går bra att binda själv:)

Svar på tråden Ungefärligt pris på denna bukett?