• EhjärtarE

Brudbukett för 300 kronor!?!

Jag skickade en förfrågan till tre olika florister om priset på en brudbukett. Jag vill ha en rund bukett med sju grand prix rosor och lite grönt. Först fick jag en prisuppgift på 500 från ett ställe, sen fick jag ett pris på 300 kronor från en annan! Kan det verkligen vara så billigt? Varför blir det så billigt?

• Svar på tråden Brudbukett för 300 kronor!?!
  • passionsblomman

Vissa tar mer för sina blommor än andra det är en faktor. Andra räknar ingen arbetskostnad... Vissa säljer blommorna så billigt att man kan misstänka att butiken kör "svart". Vissa butiker tar mkt betalt. Särslilt om de ligger på "fina gatan" i city, med hyror därefter...

Hos mig hade den buketten nog kostat ca 450-500 kr. Men siden band och så.
    Då jobbar jag bara med BRA kvalité på blommorna, vilket också spelar roll naturligtvis.

Det finns säkert de som skulle säga 600-700 med. Det finns ju ingen gemensam prissättning.

• J D

passionsblomman skrev 2009-02-18 17:37:12 följande:
    Vissa tar mer för sina blommor än andra det är en faktor. Andra räknar ingen arbetskostnad... Vissa säljer blommorna så billigt att man kan misstänka att butiken kör "svart". Vissa butiker tar mkt betalt. Särslilt om de ligger på "fina gatan" i city, med hyror därefter...Hos mig hade den buketten nog kostat ca 450-500 kr. Men siden band och så. Då jobbar jag bara med BRA kvalité på blommorna, vilket också spelar roll naturligtvis.Det finns säkert de som skulle säga 600-700 med. Det finns ju ingen gemensam prissättning.

Nej, det är väl himla tur att det inte finns ngn gemensam prissättning för det är då strikt förbjudet!

• passionsblomman

Ja, precis! Jag menade det...

Det är därför den eviga frågan "Vad koster en brudbukett" blir rätt hopplös...

Inte minst med hela den oseriösa delen av branschen som tyvärr finns.

J D skrev 2009-02-18 18:02:07 följande:

Nej, det är väl himla tur att det inte finns ngn gemensam prissättning för det är då strikt förbjudet!
  • EhjärtarE
    passionsblomman skrev 2009-02-18 17:37:12 följande:
    Vissa tar mer för sina blommor än andra det är en faktor. Andra räknar ingen arbetskostnad... Vissa säljer blommorna så billigt att man kan misstänka att butiken kör "svart". Vissa butiker tar mkt betalt. Särslilt om de ligger på "fina gatan" i city, med hyror därefter...Hos mig hade den buketten nog kostat ca 450-500 kr. Men siden band och så. Då jobbar jag bara med BRA kvalité på blommorna, vilket också spelar roll naturligtvis.Det finns säkert de som skulle säga 600-700 med. Det finns ju ingen gemensam prissättning.
    Tack så mycket för all information! Då verkar det inte helt orimligt då! Så bra!
Svar på tråden Brudbukett för 300 kronor!?!