Inlägg från: Anela |Visa alla inlägg
  • Anela

Smekmånad i Paris, behöver tips!

Hej
    I april gifter jag mig med min älskling och veckan efter åker vi på en longweekend till Paris. Vi har bokat biljetter min inte hotell då det är så svårt att bestämma sig när ingen av oss varit där förut och alla hemsidor visar de finaste rummen som inte ser ut så i verkligheten.

Vi letar efter ett mysigt hotell som ligger centralt och är rent och har egen toalett m dusch. Eftersom bröllopet blir megastort har vi begränsad budget så hotellet får kosta max 800kr/natt. Vi kommer spendera minst tid på rummet så därför vill vi hellre lägga pengar på nöjen. Vi stannar från torsdag till måndag, dvs 23/4 - 27/4.

NI får gärna tipsa om mysiga och inte så dyra caféer, restauranger etc.

Vilka sevärdheter anser ni vara ett måste?
    Tar det lång tid att ta sig upp i eiffeltornet(köer)?

• Svar på tråden Smekmånad i Paris, behöver tips!
  • Anela

wow jag visste inte att det fanns två bågar, det ska jag kolla upp och jag tror at det blir trappor för oss också, bra motion =)

jag ska titta på hotell Daval och kolla upp den på tripadvisor

tack för tipsen!

är fransmännen bra på engelska?
    hur tog ni er fram till de olika sevärdheterna? åkte ni buss/metro el ni promenerade?

• Anela

när det gäller sevärdheter så tror jag att jag hellre köar till eiffeltornet än besöker louvren och ser mona lisa. av vad jag hört så är det en liten målning som förmodligen inte ens är den riktiga (den riktiga är någonstans bakom stora lås)

• Anela

okej så det får bli nån picnic för oss i nån park :D tack för tipsen!

jag tror inte vi kommer hinna med nån opera el teater...bara at promenera på stan med min älskling kommer vara magiskt för mig och sen så finns det ett o annat att se. är staden mycket upplyst med reklam o så?

vi hade tänkt oss att vi skulle ta med oss nån snack och dricka när vi ska till eiffeltornet. vi är beredda på att det kommer vara nån väntetid men jag tror inte vi kommer ha tråkigt i kön. :)
    är det någons om vet om de dubbar filmer på bio?

har ni shoppat nåt? har ni tips på någon bra affär där man kan fynda fina kläder och skor?

• Anela

oh va bra att det finns cyklar :) det är ett bra sett att se paris istället för att åka metro.

Nu på lördag ska vi sätta oss ner och boka hotell....flyget är sen innan bokat :)

och jag bevakar vädret hela tiden :D
    Just nu är det solig och 10 C

• Anela

jag tar och antecknar alla tips ;)

jag vill hemskt gärna se Eiffeltornet på kvällen. jag kan tänka mig att upplevelsen är obeskrivlig.

Svar på tråden Smekmånad i Paris, behöver tips!