Inlägg från: Marrajja |Visa alla inlägg
  • Marrajja

Smekmånad i Paris, behöver tips!

Ägna några dagar åt sevärdheterna och resten av dagarna kan ni njuta av den härliga atmosfären som finns i den staden. Promenera längs Seine, besök stadsdelen Montmartre och sätt er i den stora trappan utanför Sacreceur och njuta av utsikten över Paris.

Jag vet inte hur gamla ni är men jag har för mig att det är gratis att gå in på Louvren på fredagskvällar om man är under en viss ålder (25 år eller så...)

Jag tycker inte att det spelar jättestor roll var man bor så länge man bor nära en tunnelbanestation, för tunnelbana kommer ni att åka i vilket fall (by the way, kartorna man får när man köper tunnelbanekortet är superbra för att lokalisera sig i Paris). "Prélude Hotel" heter ett hotell där vi bodde för 51 euro/natt (inkl. frukost), men det var i och för sig två år sedan. Men det var helt ok. Litet men mysigt. Nära MontMartre.

Mitt favvo-café är Le Pain Quotidien nära tunnelbanestationen "Sentier"... jag såg nu när jag googlade på det att det är en kedja som finns i många länder... lite synd på sätt och vis men det märks inte på cafét, det är jättemysigt... www.lepainquotidien.com/

Svar på tråden Smekmånad i Paris, behöver tips!