• Macecrush

    Skriva så här i inbjudan?

    Som rubriken lyder, kan man skriva följande i inbjudan?
    Var brutalt ärliga tack ;)

    XX & XX
    inbjudes att med Er närvaro
    hedra vigseln mellan

    Brud och Brudgum

    I X kyrka
    lördagen den 8 augusti 2009 kl 16
    följt av bröllopsfest med middag på söder.

    osa senast 15 maj klädsel kavaj

    övrig information hittas i medföljande infoblad

  • Svar på tråden Skriva så här i inbjudan?
  • Kajsalisan

    Ja det tycker jag allt. Är ju väldigt tydligt. Hur kommer det sig att ni har ett så pass tidigt osa datum?

  • Hemlig2009

    Själva texten är ju standard (vi hade också ungefär så ) så inget konstigt med den.

    Däremot reagerar jag också på osa 3 mån innan bröllopet, hur kommer det sig? Vi har 3 veckor. Tycker inte man kan begära av gästerna att ha stenkoll 3 mån i förväg.

  • lottis77

    Låter jättebra! Har kollat runt bland massor av inbjudningar i dagarna och mina vänner har haft ca 2 månader innan bröllopet som o.s.a.

  • MissieA

    Jag tycker också att det låter bra

    Vi har exakt 1 månad osa.

  • Susanna och Fredrik

    Vi har OSA 15 april...och gifter oss 30 maj...i längsta laget tyckte jag ändå...

  • Susanna och Fredrik

    Men texten var ju superbra!

  • Vill nu

    Jättebra, men jag tyckte också att OSA var onödigt långt i förväg!

  • Susanna och Fredrik

    Det hinner ju hända mycket på 3 månader...så synd om man planerar och betalar och folk sen inte kan..

  • Macecrush

    Hmm.. kanske osa är lite långt, men eftersom vi har tänkt att ha ett litet bröllop och därmed inte kan bjuda alla vi tänkt och vi med 90% säkerhet vet att vissa inte kommer så tänkte vi skicka ut några inbjudningar då vi vet hur många som inte kommer... Tänker att 4-6 veckor blir lite lite tid att bjuda "dom andra" på då, ha osa mm. Hur hade ni gjort?

  • Macecrush

    Tack för alla svar förresten!! =D

  • lingon82

    Har man en tanke med ett tidigt OSA så visst. Vi har 2 mån. De flesta svarade en till två veckor efter inbjudan kom fram.

  • lingon82

    Tänk bara på att inte låta gästerna i "omgång 2" veta att de är just omgång 2. Jag blev själv inbjuden så en gång och tyckte inte det kändes så kul. Vi gick aldrig på den festen...

  • Macecrush

    Tänkte precis som du att det inte låter så kul att vara "omgång 2" så därför vill vi ju att det skall vara lite tid för dem att osa också och att detta inte skall vara alltför nära bröllopet..

Svar på tråden Skriva så här i inbjudan?