• J D

Sång från Dalarna

tassen skrev 2009-03-22 08:35:28 följande:
    Köppäbävisan med Bengt Pegefeldt

Fast Kopparberg ligger ju precis utanför Dalarna iofs.

Dan Andersson är ju trevlig men kanske lite väl vemodig för en bröllopsfest... Är det visor eller låtar av modernare snitt du är intresserad av? Om du vill ha moderna artister finns det ju massor som e.g. Marit Bergman, Moneybrother, Mando Diao, Sugarplum Fairy.

• J D

Plummis83 skrev 2009-03-22 14:27:49 följande:
    Bra tips men det ska ju vara nån glad sång som vi alla kan sjunga!! Så Hammerfall går bort ju!Den ska vara med bland alla visor i festprogrammet½½

From Now On med Marit Bergman funkar ju väldigt bra om ni ngn gång haft ett distansförhållande.

• J D

Dressedinwhite skrev 2009-03-22 21:58:49 följande:
    J D skrev 2009-03-22 08:39:29 följande: Nu avser inte "Köppäbävisan" Kopparberg utan Kopparberget som är ett äldre namn på Falun/gruvan.Låten i sej är skriven av Bengt Pegefelt (från Borlänge) på Borlängemål. Ett roligt val och jag funderar på att ha den på mitt eget bröllop i juli, då jag kommer från Borlänge själv.

Aha, intressant, det tänkte jag inte på. Hälften av min släkt kommer från Kopparberg och andra från Borlänge, kan vara någonstans där sammanblandningen kom till .

Svar på tråden Sång från Dalarna