• lottis77

Uppsalabrudar - del 3!

Sommarliv skrev 2009-02-25 05:07:40 följande:
    God morgon.. Så på lördag ska jag springa på stan.. Kanske med min mamma. Måste ju ha en klänning till dopet.. Men vet att det kommer att vara svårt att hitta en just nu.. hmmMen det ska nog gå..
    Kolla på Dea. De brukar ha fina Vila-klänningar till bra priser!
  • lottis77
    jacobsen skrev 2009-03-18 20:57:21 följande:
    Hej allihopa Får man vara med på tråden? Vi bor förvisso i Dalarna nu men jag och min sambo ska gifta oss i Uppsala den 2:a Maj..Nån som känner till Harmony beauty center på kungsgatan? Är det ett ställe ni kan rekommendera?
    Hej!
    Vad har du för förväntningar på din frisör? Det finns andra väldigt bra frisörer... Men det beror ju så klart på vad man är ute efter.
  • lottis77
    jacobsen skrev 2009-03-19 21:57:24 följande:
    Till Lottis77: Ja det som är viktigast är såklart att dom gör ett bra jobb, att dom har bra sminkprodukter osv. Eftersom att jag inte kan så mkt om Uppsala & budgeten är si så där, så jag gick lite efter pris. På det stället ville dom ha 2000:- för håruppsättning, makeup, ansiktsbehandling...Bra mkt billigare än alla andra jag hörde med!!
    Vet inte hur det är nu men detta ställe har tidigare inte haft så bra rykte. Outbildade frisörer osv. Men det kan ju ha ändrats! Ska jag vara ärlig skulle jag inte våga göra mitt hår där på bröllopsdagen. Kan du tänka dig att lägga till lite mer så är utbudet lite större. Ska heller inte gifta oss där vi bor så det är inte helt lätt när man ska boka ställen, tårtor osv...
  • lottis77

Hej!
    Är det någon här som har koll på var man kan lämna in guld och få ett bra pris? Och vad är egentligen ett bra pris? Någon som kan rekommendera något särskilt ställe? Har noll koll på det här...

• lottis77

F A M E skrev 2009-03-29 18:57:14 följande:

Vi var på mässan, dock så tyckte jag väl inte att de var så där massor att se. Men jag hittade ev min blombukett samt så gick vi till fågelsången och hörde oss för angående tårtan. Och vi bestämde oss på vägen hem att beställa ifrån dem.
    Var tänkte du göra din bukett? Har bokat på Blomloftet men glömde kolla ungefärligt pris..

Tyckte inte att mässan var så bra. Hade hoppats på att få mycket mer inspiration... Så här i efterhand hade jag gärna lagt de där 200 kr på brunch på Clarion istället.
  • lottis77
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 23:31:04 följande:
    Hej igen... har ju helt missat att den här tråden flyttat, tyckte väl det blev lite väl tyst i den gamla..Lite Uppsalafrågor!Vilken florist använder ni? Jag har ingen aning vad som är rimligt att betala för en enkel, rund bukett, liten tärnbukett plus 2st corsage. Tips någon?Och fråga 2.. var någonstans ska er fotograf fota er? Jag funderar på Linnetrådgården, men har egentligen aldrig varit där och kollat..
    Blomsterloftet är värt att kollas upp! Hon är otroligt duktig och jättetrevlig.
  • lottis77

Hej!
    Någon som vet vad det kostar att hyra en frack på Mästare Arnes? Något annat ställe där man kan hyra snygga frackar av bra kvalite här i Uppsala?

• lottis77
    Hawaiiii skrev 2009-05-17 18:25:36 följande:
    Är det någon som har ett bra tips var man kan köpa billiga rosor i Uppsala? Jag har tänkt köpa ganska många rosor dagarna innan bröllopet för att sedan ta av bladen och ha som kastblad istället för ris... Tacksam för tips!
    De brukar ha billiga rosor på blomsteraffären som ligger mittemot Williys på Kungsgatan. På Vaksalatorg kan man också hitta. Kolla om du kan få beställa hem en viss färg/sort därifrån om diú behöver många. Kan gå. Vid ÖB finns det också en blomsteraffär som brukar sälja rosor billigt!
Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!