• jacobsen

Uppsalabrudar - del 3!

Hej allihopa Får man vara med på tråden? Vi bor förvisso i Dalarna nu men jag och min sambo ska gifta oss i Uppsala den 2:a Maj..

Nån som känner till Harmony beauty center på kungsgatan? Är det ett ställe ni kan rekommendera?

• jacobsen

Till Lottis77: Ja det som är viktigast är såklart att dom gör ett bra jobb, att dom har bra sminkprodukter osv. Eftersom att jag inte kan så mkt om Uppsala & budgeten är si så där, så jag gick lite efter pris. På det stället ville dom ha 2000:- för håruppsättning, makeup, ansiktsbehandling...Bra mkt billigare än alla andra jag hörde med!!

• jacobsen

FAME; Min tärna komemr att skjutsa runt mig i våran bil under dagen, till frissan osv..Sen från kyrkan till festlokalen har min blivande bestämt att vi ska åka Limo..

Vilken bana är ni inne på? Modern bil, veteranare, häst och vagn??

• jacobsen
    lottis77 skrev 2009-03-20 19:13:40 följande:
    Vet inte hur det är nu men detta ställe har tidigare inte haft så bra rykte. Outbildade frisörer osv. Men det kan ju ha ändrats! Ska jag vara ärlig skulle jag inte våga göra mitt hår där på bröllopsdagen. Kan du tänka dig att lägga till lite mer så är utbudet lite större. Ska heller inte gifta oss där vi bor så det är inte helt lätt när man ska boka ställen, tårtor osv...
    Nej precis det är inte alls lätt, får kika lite bland de andra frisörena..Tårtan har vi beställt från Fågelsången, hörde att dom skulle vara bra men jag tar tacksamt emot tips och råd, det börjar ju närma sig nu (2:a Maj) Tack!!
  • jacobsen

F A M E skrev 2009-03-20 20:48:32 följande:

För vår del så spelar de nog igen roll vad för transport vi har.vart hyr man limo någonstans? samt vad kostar de.
    Hålelr med brud2009, vi har bookat limo på samma ställe, 1500:-/timme under lågsäsong, vi betalar 2000:-/timme för att det är högsäsong..Dom är bliigigast i Uppsala, iallafall bland alla jag hittat!! Lycka till..
  • jacobsen
    Sobeit skrev 2009-03-23 21:12:04 följande:
    Hej alla medbrudar!Nu har jag kapitulerat på ännu en punkt i planeringen.Bröllopstårtan!Så nu när jag bestämt mig för att köpa en HELT klart tårta o skippa att dekorera den själv, så uppkommer två självklara frågor.1. Var har ni bokat en bröllopstårta?2. Vad kostar den biten?Vore jätteglad om ni ville svara på detta ......
    Vi beställde från "fågelsången" har hört att dom är jätte bra! Riktigt bra service, vi tog dit en bild hur vi ville att tårtan skulle se ut, dom lånar även ut tårtställning gratis, kostnad 30:-/bit... Lycka till med tårtan/Lisa
  • jacobsen
    brud2009 skrev 2009-03-24 00:25:17 följande:
    Har bokat tårta privat, får fritt välja hur vi vill att den ska se ut samt innehåll För 80 bitar betalar vi 1500:- inkl. leverans och det bästa av allt hon är superduktig. Nu gälller det bara att komma på vad vi vill ha!Vad ska ni ha för smaker i er tårta? Har funderingar på hallon och choklad.
    Åh hallon och choklad lät super bra =) Vi valde en vanlig prinsess tårte fyllning, tyckte det passade ganska bra eftersom att vi äter 3-rätters innan tårta och kaffe och då blir det typ en chokladbrownie..
  • jacobsen

Hej hej alla blivande brudar! 1 månad och 1 dag kvar tills vi gifter oss, börjar bli riktigt nervös, har vi glömt nått?! Är allt verkligen klart?! Stress stress! Känns som om allt är kvar men att vi ändå glömt något! Någon annan som gitrer sig i Uppsala den 2:a Maj? Eller snart som känner som jag?!

• jacobsen

Maj:
    Jacobsen 2/5

Juni:

Juli:
    Sobeit 7/11
    F A M E 31/7

Augusti:

September:

• jacobsen

Åh vilken underbar dag! Nu är vi i Uppsala, har provsmakat menyn, träffat frisören,vart inne på HotellUppsala och kollat sviten vi bokat, haft genrep i kyrkan, träffat solisten! Imorgon är det bara 2 veckor kvar :) Jippie

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!