• Hawaiiii

Uppsalabrudar - del 3!

Hej igen... har ju helt missat att den här tråden flyttat, tyckte väl det blev lite väl tyst i den gamla..

Lite Uppsalafrågor!

Vilken florist använder ni? Jag har ingen aning vad som är rimligt att betala för en enkel, rund bukett, liten tärnbukett plus 2st corsage. Tips någon?

Och fråga 2.. var någonstans ska er fotograf fota er? Jag funderar på Linnetrådgården, men har egentligen aldrig varit där och kollat..

• Hawaiiii

Jag var också där och norpade åt mig rosa och vita rosenblad, och en massa blockljus såklart :)

• Hawaiiii

Jag betalar ca 3200kr på creative för hår och smink, och tärnans enklare hår & smink. Helt ok tycker jag!

• Hawaiiii

Ni som bor här i Uppsala, var köper ni vin & sprit till bröllopet? Vi funderar på att köpa vinet, rött, vitt, mousserande på systemet (eftersom man kan lämna tillbaka om det blir över) och beställa öl, cider, sprit på någon internetaffär. Billigast är det ju såklart i Tyskland, men det är ju en lång bit att åka..

Hur kommer ni andra göra? När vi räknar ihop allt blir det över 10000kr :O

• Hawaiiii

Vi kommer köra på vita färska rosenblad :) Men vill du ha ris fungerar väl vanligt ris, puffar eller format ris.

• Hawaiiii

Idag har jag lämnat in min klänning till sömmerskan för att fixa snörning i ryggen, sy in den lite och lägga upp den. Om 3 veckor kommer underkjolen och sen är det bara underkläder kvar!

• Hawaiiii

Vad har man kvar då?

Provsmaka menyn hos Lena på Taket..lite dåliga på att höra av sig tycker jag

Prova underkläder på KungsBH'n eller Vivi&Viktoria

Hämta klänningen på Gottsunda Saxen

Träffa fotografen och gå igenom detaljer

Träffa sminkös och frisör på Creative

Göra festprogram klart

Provduka på plats

Fixa musik

• Hawaiiii

Jag ska testa en Womens luxury treatment på Uppsala Spa nästa vecka och se om det är bra. Är det fräscht och bra så gör jag nog även händer, fötter och ansikte där innan bröllopet.

Fick reklam i brevlådan från Salong Aprikos, 370kr för ansiktsbehandling, verkar ju helt ok

kaif skrev 2009-05-13 21:05:09 följande:
    Är det någon av er som gjort/tänkt göra en ansiktsbehandling i Uppsala innan bröllopet? Var har ni varit och vad kostade det?Jag har bokat frisör nu Och börjat titta på ringar, allting går långsamt framåt men ack så mycket kvar...
  • Hawaiiii

360 skulle det vara tillochmed...

• Hawaiiii

ja, på uppsala spa var dom dyra. Någon som testat Sawadee Massage? Riktigt bra priser! Funderar på att boka en tid till nästa vecka.

• Hawaiiii

Är det någon som har ett bra tips var man kan köpa billiga rosor i Uppsala? Jag har tänkt köpa ganska många rosor dagarna innan bröllopet för att sedan ta av bladen och ha som kastblad istället för ris... Tacksam för tips!

• Hawaiiii

Tack för tipsen Lottis! Ska kolla upp ställena! Idag provade jag underkläder hos Vivi & Victoria... ojojoj. Det blir snyggt det..ville köpa nästan allt jag provade, jag tror notan slutade över 3000kr. Men det är ju viktigt att känna sig fin under också... eller hur? :)

• Hawaiiii

Torselett, två par trosor, en bh, stayups, strumpebandshållare & lite extra bh-utfyllnad :)....men sååå fint det var! Torseletten kostade 1300kr, men var det klart skönaste så det blev den såklart.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!