• F A M E

Uppsalabrudar - del 3!

Vart hittar man bröllopsböcker? Sådan där man ska skriva i, hittade en på nätet som heter bröllopsboken där gästerna få fylla i om sig själv osv. Men jag orkar inte beställa över nätet hela tiden

• F A M E

Kan ni gå in på denna sida jag länkar och hjälpa mig med att välja hårnålar. Får 1 förpackning gratis efter som de har blivit fel i min skoleverans.

www.pernillasbrudbutik.se/butik/index.php

Brudklänningen har massa vita pärlor i sig så de är dem jag tittar på. Men ska de vara dem på spiral eller bara raka?

Vad tycker ni?

• F A M E
    Sobeit skrev 2009-04-23 17:08:17 följande:
      Det där om osa håller jag med dig fullständigt om. Här har vi 4 par som ännu inte kunnat lämna svar. Alltså räknar jag med att de inte kommer. Sambon har ringt o pratat med dem, men de kunde inte lämna svar ännu. *suck* Sedan är det 3 par som lämnade svar först efter att jag påminnt dem.    
    Jag förstår inte varför man ska dröja så bara för att de står ett senaste datum. Har en del som inte har hört av sig. Sambons syster sa "ja men de är ju osa 20 Maj är de bråttom då, hur lång tid som helst på mig." Hmmm.
  • F A M E

Vi kommer inte att göra någonting åt taket i våran lokal, känns som att de kvittar för oss på de planet.

Där emot så håller jag på att jaga gamla linnedukar på 2m och hittat som tur är ett par st redan. Men jag ska ringa runt till lite flera släktingar först och se om man kan låna några här och där.

Annars så jobbar jag denna helg igen, men sen är jag lång ledig, så skönt.

• F A M E

F A M E:Jag kollade på de vinröda banden på Ohlssons tydeg. Är det samma röda nyans som du har på din klänning? *undrande*
    [/citat]

Jag tycker att de är samma nyans kanske att bandet är lite mörkare än klänningens. Ska fota näbbkläningen, har glömt bort de helt och hållet. Jag är lite slut efter ha jobbat helgen, har 2 dagar kvar innan jag får lite ledigt. 6 dagar på raken är lite jobbigt utan "ledighet" slippa gå upp tidigt.

• F A M E

Vi har också bara skorna kvar till barnen, sen är vi klara också med den biten. Ska åka in till Ikea & rusta på söndag och shoppa lite. Letar efter vinröda vanliga långa ljus nu istället. Har svängt nu ifrån grå till vinrött igen, blir så trött på mig själv märker jag.

• F A M E
    mia8 skrev 2009-05-03 13:36:01 följande:
    usch! Jag håller på att bli nipprig! Det här med en eventuellmöhippa är läskigt tycker jag. Jag är ett kontrollfreak och gillar inte att inte något veta. Sen kan man inte säga sånt högt för då låter det som att man förväntar sig en möhippa, tänk om det inte är någon som planerar en? Ett tabupratområde...eller?
    Jag känner mig lite kluven när de kommer till sånt som möhippa. Själv så skulle en dag men tjejerna då vi äter gott & dricker gott. Sen om man åker vidare ut på typ flustret är helt ok. Men gå utspökad på stan i Uppsala och sälja dvs saker faller inte i min smak direkt.

Däremot så förväntar jag mig inte en möhippa heller av min vänner. Jag vet ju att sambon ska få en svensexa för de har jag hört, och de är helt ok för mig.
  • F A M E

Vad skoj fru lindberg09, låter som en toppen dag du fick.

Idag har jag shoppat lite runt omkring i Uppsala med hela familjen. Har hunnit med coop, barnens hus, apoteket, rusta Max, ikea & slutligen willys sen åkte vi hem.

Shoppade lite lakan och blomblad på ikea, minsta fyller år strax så presenter dit. Buffra på mitt lager på allergi sidan. Samt så köpte jag årets första jordgubbs plantor. Har några kvar sedan jag tröttnade i höstast och körde över dem med gräsklipparen.

Skulle behöva handla på mig nya gurkor, min egna odlade håller på att dö vid omplanteringen. *suck* snart är vårat fina växthus på plats med plattor i. OOOO vad jag har massor att spendera penar på, då man absolut inte har några att spendera på.

• F A M E

Vad kul brud2009

Här väntar jag på mina skor sen är jag klar så gott som. Festklänningen har inte kommit ännu samt sambons kläder håller dem på med att sy upp. Sen har vi bara barnens skor kvar.

Längtar till slutet av maj då osa är sluta så man kan se hur många som kommer. Just nu är vi uppe i 48 st men då är de ca 15 st kvar att osa.

Blir vi runt 55 så är jag glad de var 67 inbjudningar som gick ut. Kostar att ligga på topp som man säger.

Just nu vabbar jag idag då min minsta är sjuk igen. Har fått tid hos Cederblad idag med h*n, ska kolla om de är ev förkylningsastma som vi dras med. Ska bli skönt att få lite hjälp efter ett antal hostande nätter varje månad.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!