• F A M E

Uppsalabrudar - del 3!

Ja just ska provsminkas snart, de ska bli kul och se hur de blir. Samt kolla om hon kan fixa min frisyr också annars så måste jag hitta någon annan.

• F A M E

Jag har en släkting som kan sånt, hon är utbildad i make up - nagelvård osv. Samt så är hon säljare för mary kay också.

• F A M E
    kaif skrev 2009-05-04 11:40:55 följande:
    hej, vet inte om ni diskuterat detta redan men var beställde ni er tårta och vad kostade den per bit? Någon som har beställt från konditoir savoy?
    Nix vi beställer ifrån fågelsången och får betala 22:- biten då vi ska ha bakelser istället för hel tårta.

Hon kan göra vissa håruppsättningar också men inte allt för avancerat som hon sa. Jag ska ha utsläppt hår som är lockat med pärlor i samt ev ett diadem/tiara.
  • F A M E

Sitter och lägger våran budget och inser att de kommer att skena lite, men samtidigt är de mycket jag har strököpt. De största utgifterna är ju ändå maten och drickat.

Hur länge kan man bunkra läsk typ coca cola. funderar på att handla de till midsommar. Då har dem ju bra erbjudan typ 10 för 100:- osv. vad tror ni?

• F A M E

Hade de för mig. Då ska vi bunkra på läsk när väl den tiden kommer.

Imorgon är jag ledig själv hemma, då ska jag lämna bort min klänning & underkljolen så att de är fixat. Hoppas på att skorna kommer idag bara annars så gör de inget. Huvudsaken är att klänningen & kjolen passar varandra, skorna ta vi senare.

Igår var jag och hämtade våra vaser som jag ska köpa av grannen ifrån deras bröllop. Samt så skulle vi få köpa deras champangeglas 36st. Dem hade även vinglas men de måste jag kolla idag hur många vi har själva. Innan jag bestämmer de, måste över till lokalen igen för att göra en riktigt provdukning så att allt klaffar. Och även kolla upp de dagar vi har bokat igen, förhoppningsvis kan jag ta bort 1 dag. Tror jag bokade 3 dagar, nu behöver vi bara 2, onödig att ha 1 extra dag.

Igia skrev 2009-05-04 22:34:27 följande:
    Läsk har rätt bra hållbarhet. Vet ibland när vi har köpt till våra fester så kan vi ha köpt till vårfesten i april och det som blir över kan vi spara till årsfesten i november... Men det står ju på de, men det var ett bra tips. Det ska jag komma ihåg F A M E skrev 2009-05-04 22:22:51 följande:
  • F A M E

Idag har jag hittat mina/våra ljus, fanns på Willys på kungsgatan. Riktigt mörka vinröda långa ljus nästan lite lila stuk. Skitsnygga.

Håller på att buffra in vinglas åt oss, grannen hade bröllop förra året ska köpa en del av hennes uppsättning.

Ska klippa håret islutet av Maj, typ säkert 1 1/2 år sedan sist. Jättedålig på att pria mig själv då da.

Ikväll när barnen sover ska vi prov duka här hemma med de vi har nu för att se att allt klaffar eller om de är något som skall byta ut.

• F A M E

Jag hoppas de nu har varit hos gammel tanten som bor tvärs över vägen och frågat om lån av linnedukar. Så nu har jag så de räcker för alla borden.

De känns så super att veta att de verkligen finns till alla borden nu. Har bara kvar lite pappersduk honörsbordet så att inte fötterna syns, samt lite glas och lakan till stolarna.

Hur går de för er andra då? i eran planering?

Håller på att leta efter lite personal för att fixa våran catering, den biten känns värst dock.

• F A M E

Igår kväll fick jag mailet att mina skor äntligen är skickade. Började smått fundera vad dem hade tagit ivägen, då de stog att varan var på väg.

De är lite jobbigt att veta vad man ska ta för betalt. Vi håller på att funderar vad dem som ska fixa cateringen ska ha för betalt.

• F A M E

Har precis fått hem mina fina skor och så är dem förstora för mig.

Nu måste jag jö skicka tillbaka och börja om från början igen med en ny väntan på ca 6 veckor. Gillar inte sånt här alls.

• F A M E

Hur går de för er tjejer, de är ganska tyst i tråden nu?

Vad har ni kvar att fixa? innan ni är så gott som klara?

Vi inväntar de sista personerna som är kvar på OSA. Då, ska vi ska inhandla all dricka & fest maten på kvällen. Antalet personer till buffen ska anmälas. Provduka i lokalen med alla dukar så att vi ser hur de verkligen kommer att se ut.

Lite inhandling ifrån ikea kvar som lakan & lite annat små och gott.

Ska till frissan nästa onsdag för att prov sminkas & kolla frisyren. Väntar på sambon kläder att komma, min festklänning kommer i mitten på juni. Skorna ska jag skicka tillbaka & beställa 1 str mindre.

Vi ska betala in i slutet på juni 1500, för att få efternamnet att trädad ikraf. Efter som dom gör

Festprogrammet har vi kvar samt all bordsplacering. Letar fortfarande efter 2-3 st tjejer som ka hjälpa till med serveringen. Dem vi har tillfrågat har inte sagt något slut giltigt ännu.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!