• Igia

Uppsalabrudar - del 3!

Jobbigt! Men det rullar på bra för er! Här är det fortfarande det är långt kvar syndrom.... Men man kanske får eld i baken snart

F A M E skrev 2009-04-07 10:08:40 följande:

Drömde i natt att på självaste bröllopsdagen kommer jag på att vi har missat att duka upp i lokalen. Saknar dukar och stoldelen osv. Makeup tjejen kom för sent så allt blev upp och ner osv. ahhaaaa konstigt att man vaknar svettig. :-OGösses ska ta tag i dukningen nu under denna vecka så jag kan känna mig lugn om denna dröm kanske dyker upp igen.
  • Igia

Jättefin klänning!

F A M E skrev 2009-04-08 09:51:15 följande:

Hej hopp nu kommer hon Lotta, ska kolla på brudbuketter med henne nu återkommer senare under dagen.Håller galleriet öppet under tiden den.
  • Igia

Maj:Jacobsen 2/5

Juni:

Juli:
    Sobeit 11/7
    F A M E 31/7

Augusti:

September:
    Igia 19/9

• Igia

Nu har våra inbjudningskort nåt gästerna. Än sålänge bara positiva reaktioner så det känns bra. Var lite tveksam då vi inte gifter oss här i stan men de vi hört ifrån tycker det ska bli kul med en minisemester

• Igia

Vad roligt! Ser det ut att bli bra uppslutning?

Sobeit skrev 2009-04-16 11:26:19 följande:
    Igia:Vad roligt! Vi har vårt osa datum på måndag så nu kan vi snart sätta igång med bordsplaceringen på allvar.
  • Igia

Nu har jag lagt upp bilder på våra inbjudningskort för den som vill se. Nästan alla fick olika tapet till kuverten men det skulle bli många kort om jag fotade alla

• Igia

Vad jobbigt att de är sjuka hela tiden. Hoppas det löser sig till det bättre på det andra dagiset.

Vad spännande att ni beställer från suitopia. Vi har oxå funderingar på det eller från anysuit. När blir den klar tror ni?

• Igia

Hej på er!

Vad ska ni ha för bubbel till brudskålen? Är inte så hemma på det där med bubbel...

Greta: Hur mkt handlade ni och vad? Vi ska oxå åka ner i sommar men vi tar det på vägen hem från semestern... Vi har räknat lite på hur mkt men har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för nåt.

• Igia

Jag tycker pärla lyx... Vad har du för hårfärg?

F A M E skrev 2009-04-22 17:11:41 följande:

Kan ni gå in på denna sida jag länkar och hjälpa mig med att välja hårnålar. Får 1 förpackning gratis efter som de har blivit fel i min skoleverans.www.pernillasbrudbutik.se/butik/index.phpBrudklänningen har massa vita pärlor i sig så de är dem jag tittar på. Men ska de vara dem på spiral eller bara raka?Vad tycker ni?
  • Igia

Tackar! Verkar som vi inte har räknat alltför uppåt väggarna då. Fast vi kommer nog att köpa mer flaskvin tror jag. Beror lite på om vi får tag på karaffer el inte...
    Var ni i en boardershop el?

Greta 1980 skrev 2009-04-22 20:39:13 följande:

Vi handlade 35 boxar vin, 6 whiskey, 6 gin, 6 vodka, 6 xante (päroncognac), 2 cognac, 10 plattor öl, 3 likör & 2 baileysOch allt detta för ca 7000:-!!!Och jag har inte valt dåliga viner. Inga höjdar viner heller, men i klassen ca 190:- här hemma. per box alltså.Där kostade boxarna 60-70:-Så jättebra!Är så nöjd!(Sen ska vi inte ha allt till bröllopet om någon funderade ) Vill ju inte ha total röjarskiva!Bubbel är jag inte heller någon expert på. Vet goda Champagner men vi kommer ha mousserande, blir för dyrt annars.Så vi ska prova lite olika bubbel under ett par helger nu. Mums!
  • Igia

Vi kommer att sätta tyg i taket. Förmodligen Britt metervara... Vi kommer nog att dra det från mitten och ut mot hörn och kanter med en discokula i mitten. Vi får se vad det blir...

Sobeit skrev 2009-04-23 17:14:32 följande:
    Glömde ju berätta en sak!!Igår var vi och kollade på lokalen osm vi ska ha middagen/festen i. Vi bestämde t o m hur borden ska stå och det känns bra. killen osm ska hjälpa oss med maten var oxå med, vilket jag tycker var guld värt.När vi var där insåg jag att jag vill sätta upp tyg i taget för att skyla det. Har någon av er tänkt göra så? Vet ni hur man gör?
  • Igia

Vad kostar det på bröllopsgården? Har de mkt olika färger där?

mia8 skrev 2009-04-26 20:44:58 följande:
    Min m2b hyr på bröllopsgården i Vittninge. Det var billigare än m.arnes men med samma kvalitet.
  • Igia

Läsk har rätt bra hållbarhet. Vet ibland när vi har köpt till våra fester så kan vi ha köpt till vårfesten i april och det som blir över kan vi spara till årsfesten i november... Men det står ju på de, men det var ett bra tips. Det ska jag komma ihåg

F A M E skrev 2009-05-04 22:22:51 följande:

Sitter och lägger våran budget och inser att de kommer att skena lite, men samtidigt är de mycket jag har strököpt. De största utgifterna är ju ändå maten och drickat.Hur länge kan man bunkra läsk typ coca cola. funderar på att handla de till midsommar. Då har dem ju bra erbjudan typ 10 för 100:- osv. vad tror ni?
  • Igia

Vad duktiga ni är allihop på att provduka. Jag bara antar att det kommer att bli bra

• Igia

Vad jobbigt. Vem har du beställt av? Jag väntar oxå på mina skor och hoppas att de passar. Hon ville man skulle ta mått på sina fötter så att det skulle bli rätt... Håller tummarna för det då.

F A M E skrev 2009-05-08 22:11:28 följande:

Har precis fått hem mina fina skor och så är dem förstora för mig.Nu måste jag jö skicka tillbaka och börja om från början igen med en ny väntan på ca 6 veckor. Gillar inte sånt här alls.
  • Igia

Vi bokade kläder till sambon igår på bröllopsgården. Hon var lika trevlig som ni sagt. Jag tror hon nämde dig Sobeit, visst är det din klänning hon ska sy in? Kom in på att jag beställt min klänning från Kina... Vågade knappt säga det först men det var ju ingen fara

Skönt att ha alla kläderna klara. Tror jag iaf haha! Min och tärnornas har ju inte kommit än...

Vi ska åka upp en sväng till sundsvall över Kristi himmel och göra klart en del saker om det är så att de ha tid att träffas oss såklart.

• Igia

Det var inget dåligt klipp du gjorde där...

Sobeit skrev 2009-05-13 12:01:29 följande:
    Jag är så himla nöjd! Har hittat gardinerna till festlokalen för 20 :-/par! hihiSå nu är det bara bordsdukarna som saknas!
  • Igia

Det rullar på. Ska bli roligt att få se hur din klänning blir, mina kommer inte att komma förräns i början av juli...

Vilka skor har du beställt från Pernilla?

• Igia

Jag har beställt mina från matildas fest. Hon har samma märken som pernillas och man skickar även sina mått till henne så beställer hon från kina....

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!