Uppsalabrudar - del 3!
Jag är som du. Tycker att rosor är rätt råkiga. Alla har dem i sin brudbukett, känns det som iallafall. Och vi har samma färger i klänningen oxå. Så jag har tänkt ha en vit nejlikebukett med 3 eller 5 mörkröda nejlikor i.
Jag är som du. Tycker att rosor är rätt råkiga. Alla har dem i sin brudbukett, känns det som iallafall. Och vi har samma färger i klänningen oxå. Så jag har tänkt ha en vit nejlikebukett med 3 eller 5 mörkröda nejlikor i.
I min bukett ska det inte vara några andra blommor eller nejlikor. De blir en tät "boll" när man binder dem. Se bild i mitt galleri. Sedan ska jag ha två grässtrån som vildar ett "V" over blommorna. Under blommorna, mot stjälkarna, ska jag ha lite vit sisal.
I näbbuketterna har jag tänkt ha 1 vinröd nejlika och 4-5 vita nejlikor. Lite brudslöja och lite grönt runt.
Corsagen blir med vinröd nejlika, lite brudslöja och ett grönt blad.
Det är inte avancerat. Det blir inte svårare än man gör dig. kolla denna sida www.gamman.se. Där finns utförliga instruktioner ..... hihi
nä, det är jag inte
Men jag tar en massa idéer därifrån
hehe
hihi
Hittills har jag hållit mig från att bli medlem där, men vi får se hur länge till det håller. Det är en rolig sida.
Greta 1980:
Jodå, jag förstår vad du menar! hihi
Vi har egentligen bara 2 färger i vårt tema. Creme o vinrött. Och sedan olika nyanser och material istället.
Någon som vet var man kan köpa ballonger som inte för tankarna till barnkalas?
Åh, guld!
Jag ringer ikväll.
Borde inte du vara på mässan på slottet nu? *undrande*
Åh, vilken klänning är det? Nu blir jag jättenyfiekn! hihi
Jag funderar på att köpa en ny klänning som jag ska bära när vi åker ifrån bröllopsnatten. Jag har väntat så länge på att få bära brudklänningen så den vill jag ha heeeeeeeeeeeeeela långa natten. Men det vore liksom lite kul att kunna ha något nytt när man lämnar som Fru Isaksson istället för Fröken Törnberg. hihi
Den klänningen är verkligen snygg. Och som du skriver i ett senare inlägg, men vinrött band så passar det bra.
Låter dessutom som du ska på ljusparty. Avis jag blir nu då ... hihi