• Sobeit

Uppsalabrudar - del 3!

F A M E skrev 2009-03-07 09:44:50 följande:
    Ja men ni som har sett min klänning vilken blom sort ska jag ha då, har ingen blomma som är direkt super vacker i mina ögon. Men tycker ändå att rosor är lite tråkigt.

Jag är som du. Tycker att rosor är rätt råkiga. Alla har dem i sin brudbukett, känns det som iallafall. Och vi har samma färger i klänningen oxå. Så jag har tänkt ha en vit nejlikebukett med 3 eller 5 mörkröda nejlikor i. 

• Sobeit

F A M E skrev 2009-03-07 13:09:08 följande:
    hmmm har ingen minne hur en nejlika ser ut med de ska jag googla på . Vem vet kanske jag gör som du fast tvärt om i färgskalan.Men vad ska du ha för utfyllning ?

I min bukett ska det inte vara några andra blommor eller nejlikor. De blir en tät "boll" när man binder dem. Se bild i mitt galleri. Sedan ska jag ha två grässtrån som vildar ett "V" over blommorna. Under blommorna, mot stjälkarna, ska jag ha lite vit sisal.

I näbbuketterna har jag tänkt ha 1 vinröd nejlika och 4-5 vita nejlikor. Lite brudslöja och lite grönt runt.

Corsagen blir med vinröd nejlika, lite brudslöja och ett grönt blad.

• Sobeit

F A M E skrev 2009-03-07 15:07:31 följande:
    oki låter så avancerat att binda själv. Även om de kanske inte är så i fallet.

Det är inte avancerat. Det blir inte svårare än man gör dig. kolla denna sida www.gamman.se. Där finns utförliga instruktioner ..... hihi

• Sobeit

F A M E skrev 2009-03-07 15:45:33 följande:
    vilken toppen sida, säg är du med där också?

nä, det är jag inte

Men jag tar en massa idéer därifrån
    hehe

• Sobeit

Greta 1980 skrev 2009-03-07 23:57:36 följande:
    Fy på dig Sobeit!Att ge sådana tips som framkallar beroende Ännu en rolig sida som jag kommer att fastna i.Inte nog med att man blir beroende av bröllopstorget, nu kommer jag hänga där oxå!

hihi

Hittills har jag hållit mig från att bli medlem där, men vi får se hur länge till det håller. Det är en rolig sida.

• Sobeit

Greta 1980:

Jodå, jag förstår vad du menar! hihi

• Sobeit

Vi har egentligen bara 2 färger i vårt tema. Creme o vinrött. Och sedan olika nyanser och material istället.

Någon som vet var man kan köpa ballonger som inte för tankarna till barnkalas?

• Sobeit

Greta 1980 skrev 2009-03-08 11:27:32 följande:
    Sobeit, ring mig ikväll efter åtta. Då är jag hemma.Jag kan fixa vilka ballonger du vill och vilka färger som helst till bra pris

Åh, guld!

Jag ringer ikväll.

Borde inte du vara på mässan på slottet nu? *undrande*

• Sobeit

F A M E skrev 2009-03-08 13:13:50 följande:
    Sitter och tittar lite på tradera och hittade min festkläning där. Funderar på om jag skall ge mig in i budgivningen, vet ju vad samma klänning går på Landy bridal där jag hade tänkt beställa den ifrån. Men dock så ville jag ha hem min brudklänning först.

Åh, vilken klänning är det? Nu blir jag jättenyfiekn! hihi

Jag funderar på att köpa en ny klänning som jag ska bära när vi åker ifrån bröllopsnatten. Jag har väntat så länge på att få bära brudklänningen så den vill jag ha heeeeeeeeeeeeeela långa natten. Men det vore liksom lite kul att kunna ha något nytt när man lämnar som Fru Isaksson istället för Fröken Törnberg. hihi

• Sobeit

F A M E skrev 2009-03-08 13:43:12 följande:
    www.tradera.com/Mujime_Elegant-Party-White-Tu...denna sitter jag och ev spanar på.

Den klänningen är verkligen snygg. Och som du skriver i ett senare inlägg, men vinrött band så passar det bra.

Låter dessutom som du ska på ljusparty. Avis jag blir nu då ... hihi

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!