• Sobeit

Uppsalabrudar - del 3!

monkay:
    Ja, jag tyckte oxå att de var så lätta att prata med innan jag hörde detta. Därför blev jag jättepaff! Jag menar, om vår vigsel nu varit bokad sedan i höstas, hur kan vi nu stå utan varelse vigselförrättare eller präst. Och dessutom är et ett annat par som vigs samma dag, men i Dalby kyrka. *fundersam*

Asch, det löser sig! Som min pappa sa när jag pratade med honom om det. Så länge vår bokning står kvar så kommer vi att bli vigda. Det är ingenting att oroa sig för. hihi

• Sobeit

Midsommarbrud09 skrev 2009-04-23 16:43:12 följande:
    Fick mina skor från Matildasfest.se idag...men....fel klack! ÅHHH vad jobbigt! Nu måste jag krångla med detta och skicka tillbaka osv... MAn ska kanske inte handla på nätet. Förövrigt är jag lite irriterad. Det är en hel del som verkar vänta in i det sista med att tacka ja/nej till bröllopet. Irriterande tycker jag! Antingen kan man väl eller inte. Eller?

Det där om osa håller jag med dig fullständigt om. Här har vi 4 par som ännu inte kunnat lämna svar. Alltså räknar jag med att de inte kommer. Sambon har ringt o pratat med dem, men de kunde inte lämna svar ännu. *suck* Sedan är det 3 par som lämnade svar först efter att jag påminnt dem.

• Sobeit

Idag var jag till Bröllopsgården och lämnade in min klännign för insömnad. Och bokade en ny underkjol för den jag hade var för kort för mig. Tydligen finns dte nackdelar med att ha långa ben. hihi

Sedan hittade jag mina brudskor där oxå samt kom överens med henne om en lösning för mitt släp. Vi ska fästa upp det under middagen/festen så att jag int ebehöver tänka på det hela tiden. Och täcka uppsättningen med 2 helt underbara broscher.

Och den 3/5 ska sambon dit för utprovning av sina bröllopskläder. Jag ska stanna hemam med barnen, emn gud vad jag skulle vilja var amed och titta när han provar. Men jag har pratat med ägarinnan och hon har min klänning där så hon vet vad som passar bäst till den. Vi var på samma plan där. hihi

Nu ska jag böra med middagen!

Just det, det bästa är att eftersom hon inte kommer att sy in klänning på stört (det är ju liksom nästan 2,5 månad kvar) så kommer jag att kunna åka förbi för en sista provning när jag hittat underkläderna jag vill ha. *ler nöjt*

• Sobeit

Glömde ju berätta en sak!!

Igår var vi och kollade på lokalen osm vi ska ha middagen/festen i. Vi bestämde t o m hur borden ska stå och det känns bra. killen osm ska hjälpa oss med maten var oxå med, vilket jag tycker var guld värt.

När vi var där insåg jag att jag vill sätta upp tyg i taget för att skyla det. Har någon av er tänkt göra så? Vet ni hur man gör?

• Sobeit

Ni som ska sätta tyg i taket, hur fäster di det? *undrande*

• Sobeit

monkay skrev 2009-04-24 09:55:19 följande:
    I vår bygdegård finns det skenor i taket som man kan lägga tyget över och vi tänkte fästa tyget ( i vårt fall fiberduk) med häftpistol i väggarna. Det ger inga stora hål, så man inte förstör ngt

Hur ser skenorna ut?

Inser nu att jag måste ringa och kolla med bygdeföreningen om hur man kan göra. Det fanns ett antal grokat o spikar strax under taket så jag misstänker att manm kan använda dessa på ngt sätt. Försöker bara förstå HUR vi ska få upp det? *tänker o fnular så det knakar*

• Sobeit

monkay skrev 2009-04-24 20:34:13 följande:
    Tänk dig gardinstänger som går från vägg till vägg....fast själva stången hänger ungefär 40 cm från taket...hmm va jag är dålig på att förklara.Skulle ni inte oxå kunna fästa tyget med sån där häftpistol då i taket...blir ju supersmå hål som knappast kommer synas efteråt...

Jag trör att vi lan göra så, emn jag vill få klartecken fört att vi får göra så.  Funderade faktiskt på att spänna upp tyget med hjälp av några vitlaserade trästänger. Får se hur vi kan göra. Jag menar, det gör ju inget att ha snygga laserade trästänger i taket för de matschar de befintliga laseringarna i lokalen.

• Sobeit

Nu är jag nästan helt klar med mina saker till bröllopet. Jag var och provade ut linser på Synsam igår. Och var in på Viv&Viktoria o köpte en korsett, trosor o strumpor. Så nu är det bara tidsbokning kvar för provmak up och provuppsättning. SEdan är jag helt klar!!!

På söndag ska sambon o prova ut sina kläder på Bröllopsgården. Det ska bli spännande. Och sedan är han oxå klar!

Kvar är då skor till döttrarna och några vinröda band.

F A M E:
    Jag kollade på de vinröda banden på Ohlssons tydeg. Är det samma röda nyans som du har på din klänning? *undrande*

• Sobeit

mia8 skrev 2009-05-03 13:36:01 följande:
    usch! Jag håller på att bli nipprig! Det här med en eventuellmöhippa är läskigt tycker jag. Jag är ett kontrollfreak och gillar inte att inte något veta. Sen kan man inte säga sånt högt för då låter det som att man förväntar sig en möhippa, tänk om det inte är någon som planerar en? Ett tabupratområde...eller?

Jag pratade med våra två toastmadamer och har sagt att det inte är någon fara om det inte blir ngn möhippa. Och om det blir en så ska dte inte vara förnedringsTV-varianten. Och de förstod. De känner ju mig liksom ... hihi

• Sobeit

Vi är klar med bordsplaceringen!!!!!!! *iiiiihh*

Sååå underbart! Och ifall att det blir sena bortfall så finns det sätt att flytta efter så att det fortafrande funkar. Inga stora omflyttningar krävs! Gissa hur nöjd jag är nu! hihi

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-04 11:23:59 följande:
    Ja just ska provsminkas snart, de ska bli kul och se hur de blir. Samt kolla om hon kan fixa min frisyr också annars så måste jag hitta någon annan.

Var ska du provsminka dig?

• Sobeit

Jag håller nu på med följande:
    - de sista 20 servettringarna (blir klara inom 1 h)
    - ska sätta fast tyget i resväskan så är den klar sedan, den fick sitt sista lager lack igår
    - har skickat efter tygprover till borsdukarna
    - vi har bestämt dukningen en gång för alla så allt sånt ska inhandlas i juni
    - letar fortfarande spetsgardiner till lokalen
    - bordsplaceringen är klar
    - barnvakter fixat
    - stora tjejernas näbbklänningar klara
    - har ett band o lite pärlor att fästa på lilla näbbklänningen så är den oxå klar
    - ett preliminärt vigselprogram är klart

Imorgon ska vi träffa vår präst för vigselsamtalet och samtidigt kolla på kyrkan som vi ska vigas i. =)

Så ligger läget hos oss!

• Sobeit

missbilly skrev 2009-05-12 15:40:07 följande:
    Hej uppsala tjejer!!Här är en brud med panik!!Tänkte kolla om nån av er skulle kunna hjälpa mig med en grej.Det är så att jag har planerat att ha Ikeas FLYN LILL i lila som löpare, men de är slut både i Gävle och Sundsvall (bor i Söderhamn). Kommer ha svårt att ta mig ner till uppsala innan bröllopet (23 maj) och undrar om någon kan hjälpa mig!?!?!?De var så snäll och la undan åt mig tills imorn, så är det någon som ska på Ikea imorn som kan tänka sig att köpa de åt mig och skicka??? Sätter givetvis över pengar med en gång i så fall!!!Oj blev lång... hoppas ni orkar läsa! =)

Hej! Jag kan hjälpa dig! Då får jag en orsak att gå på nya IKEA oxå. hihi

• Sobeit

Igia:
    Jo, det var min klänning.

Hon på Bröllopsgården är verkligen bra. Både jag och sambon är nöjda.

• Sobeit

Jag är så himla nöjd! Har hittat gardinerna till festlokalen för 20 :-/par! hihi

Så nu är det bara bordsdukarna som saknas!

• Sobeit

Igia skrev 2009-05-13 12:50:05 följande:
    Det var inget dåligt klipp du gjorde där...

Nä, det känns helt underbart faktiskt! hih

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-15 15:28:04 följande:
    Nu har jag beställt bröllopsboken där våra gäster kan skriva kort om sig själva osv.Väntar också på att prästen skall höra av sig så vi vet vem vi får nu. Börjar vilja kunna planera för all info blad som skall tyckas osv. för de så snart som möjligt.Sen i helgen så ska jag kolla lokalen vi har bokat om vi kan få kontroll duka. Och så måste jag kolla så att dem har skrivit upp i almanackan att vi skall vara där och ta bort lördag då vi inte behöver den.

Var har du beställt den? *nyfiken* Jag har letat och letat och hittar inte någon som känns speciell.

• Sobeit

Midsommarbrud09 skrev 2009-05-17 16:39:00 följande:
    Ja, då har man blivit "hippad"!! Mina vänner bjöd på en underbar dag med olika aktiviteter; glasblåsning, picknick i det gröna, lacergame, bowling, middag och utgång senare på kvällen.Och en massa dricka.....Kom hem 3.30 i morse och känner mig fortfarande lite smått påverkad!!De hade verkligen ordnar allt SÅÅÅ bra det bara kan bli = lycklig!!

Vilken underbart perfekt hippa du fick! LÅter som en klockren sådan med tanke på hur nöjd du blev. =)

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-18 22:58:09 följande:
    Vårat största problem är att få tag i personal som kan hjälpa oss med servering under buffen. Ogillar när inte folk kan svara om dom vill eller inte.Annars så ligger vi väldigt bra till, har allt under kontroll. Pratat med floristen igen angående lite saker, hon är så smidigt att ha och göra med. Nästa vecka ska jag åka till min make up tjej för att provsminka inför bröllopet. Ska bli sjukt kul och spännande att få äntligen komma dit.

Vilken florist har du?

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-19 09:04:19 följande:
    flower4u-lotta.se/Så super tycker jag.

Visst skulle du ha kallor i din bukett? Vilket pris fick du av henne?

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!