Vilka blommor kan jag själv odla tills maj?
Funderar på om jag ska odla lite blommor själv för att spara lite pengar. Så nu undrar jag vilka blommor som jag skulle kunna hinna odla till i början på maj?
Funderar på om jag ska odla lite blommor själv för att spara lite pengar. Så nu undrar jag vilka blommor som jag skulle kunna hinna odla till i början på maj?
Jag kan inte komma på något alls faktiskt....det är ju mycket lökväxter och så som blommar då, men dem sätter man ju hösten innan. Det man sår inne nu och framåt, brukar nog mestadels blomma längre fram på sommaren.
Det är nog större chans att du isåfall kan plocka egna blommor i naturen.
Ok, var ju värt ett försök. Men då får jag gå till blomsteraffären då och köpa blommor när det blir dax.
Ja. gör det! Den tiden på året är blommorna iallafall inte alls lika dyra som i tex december, om det kan vara någon tröst..
Nejlikor och Freesia är prisvärda året runt, men be dem försöka hitta ngn ros till bra dagspris om de kan också. All slags Krysanthemum finns också i olika kulörer, prisvärda att fylla ut med. Sedan är det ju tid för margeriter(prästkragar) och blåklint då också i blomsteraffärerna. Förgätmigej på kruka kanske? Blå i ofs, men väldigt somrigt.
Passionsblomman- har du nån koll på, mellan tummen och pekfingret, vad chrysantemum kan kosta på våren?
Har ju beställt min bukett men inte frågat pris, och nu ska vi nog ha en hög extra blommor om de inte kostar för mycket...
Å, det är så himla olika mellan butikerna, så det är bättre jag är tyst. Kolla med den butik du tänkt handla av, så bör de kunna ge en fingervisning.
Är detta en Freesia? I så fall var dem ju jättefina.
www.theafricangarden.com/FreesiaShelly.jpg
Vi ska ha massor av penseer, det ska väl finnas i rosa också (om än inte i äppelgrönt) och är billigt och frodigt
Nej det är det inte. Titta i mitt galleri, där finns ett par exempel på freesia.
Tittade inte så långt i ditt galleri. Tycker dem så söta ut och helt klart tänkbara blommor. Vad brukar de kosta på ett ungefär?
Menar du bilden i länken eller menar du vad Freesia kostar?
Freesia brukar ligga mellan 15-20 kr och den där blomman måste vara en orkidé. Då får man beställa och kolla priset utifrån dagspris. kan inte det alls i huvudet med den sorten.
Jag menade Freesior.