Inlägg från: Trulsa79 |Visa alla inlägg
  • Trulsa79

Vilka blommor kan jag själv odla tills maj?

Funderar på om jag ska odla lite blommor själv för att spara lite pengar. Så nu undrar jag vilka blommor som jag skulle kunna hinna odla till i början på maj?

• Svar på tråden Vilka blommor kan jag själv odla tills maj?
  • Trulsa79

Ok, var ju värt ett försök. Men då får jag gå till blomsteraffären då och köpa blommor när det blir dax.

• Trulsa79
    passionsblomman skrev 2009-02-25 16:44:46 följande:
    Ja. gör det! Den tiden på året är blommorna iallafall inte alls lika dyra som i tex december, om det kan vara någon tröst..
    Låter bra, för vi vill ha massor av blommor, både ute och inne, på bord och i fönster. Har du tips på några billiga sorter som är rosa och äpplegröna?
  • Trulsa79
    passionsblomman skrev 2009-02-25 18:47:10 följande:
    Nejlikor och Freesia är prisvärda året runt, men be dem försöka hitta ngn ros till bra dagspris om de kan också. All slags Krysanthemum finns också i olika kulörer, prisvärda att fylla ut med. Sedan är det ju tid för margeriter(prästkragar) och blåklint då också i blomsteraffärerna. Förgätmigej på kruka kanske? Blå i ofs, men väldigt somrigt.
    Men förgätmigej är ju lite rosa i mitten väl, det skulle funka att ha utomhus. Men inne i lokalen vill jag gärna följa färgtemat. Tack för din hjälp.
  • Trulsa79

Tittade inte så långt i ditt galleri. Tycker dem så söta ut och helt klart tänkbara blommor. Vad brukar de kosta på ett ungefär?

Svar på tråden Vilka blommor kan jag själv odla tills maj?