• lipaj

bröllopsresa på 4 dagar???

Jag blir tokig!!!
    Vart ska vi åka på en 4 dagars mysresa direkt efter bröllopet ijuli? Paris, rom????

• Svar på tråden bröllopsresa på 4 dagar???
  • nni

Vi åker 8 dagar till Rom, är bra utgångspunkt till Venedig, Terracina och Pompei t ex också. Vi ska till dom ställena. Men Rom i sig ska ju vara oerhört romantiskt o italienarna gästvänliga! Så slår ett slag för Rom!

• lipaj

Vet du om det är bra att bo vid st peters square (nära vaticanen)???? jag har hittat ett fint hotell där!!!

• CamillaetCamillus

Köpenhamn? (Smörrebröd, pilsner och romantisk promenad längs vattnet) Tallin? (Finns jättefina hotell centralt där och är hur mysigt som helst i den äldre delen av stan) Prag? (Otroligt fin arkitektur och mysiga ölställen)... Jag har fler förslag men jag vet ju inte vad Du gillar. :)

• lipaj

Har precis varit i prag, hur braaa som helst!! Tallin och köpenhamn är också besökta. Jag brukar bli nöjd var jag än hamnar men nu känns det extra viktigt!!!!

• lottis77

Rom är helt suveränt!!! Dock ligger Vatikanen en bit bort. Jag skulle rekommendera er att bo inne i stan i istället och ta tåget någon dag till Vatikanen och kolla på St.Peterskyrkan mm istället.

• CamillaetCamillus

Vad vill ni göra då? Äta, dricka och umgås med varann gissar jag, eller? Tänkte först föreslå London, Milano eller Berlin för shoppingens skull, men det känns som om den kommer i andra hand på en bröllopsresa just. ;)

• nni

TS; Vi bor nära vatikanen! ! Så varför inte! Det verkar ligga på bra plats i Rom. Vi har nära till stationen med. Och endast någon km till centrum då också.

• nni

Eller vi har någon km till Vatikanen får jag väl tillägga. Har närmre till Colluseum

• Alexessories

Tycker att Italien runt Garda sjön kan vara så mysig, Sirmione kanske.

• lipaj

Vi har tänkt, mysa, äta/dricka gott + ev lite kultur.
    Är det för kort tid att åka runt Gardasjön? Det går billiga flyg till bergamo, det har jag kollat!!

• nni
    lipaj skrev 2009-02-25 17:12:11 följande:
    Vi har tänkt, mysa, äta/dricka gott + ev lite kultur.Är det för kort tid att åka runt Gardasjön? Det går billiga flyg till bergamo, det har jag kollat!!
    Samma som oss, Terracina ligger en timme knappt från Rom där det ska finnas breda fina stränder. Rom i sig har mycket kultur och säkerligen god mat.
  • Therese 83
    nni skrev 2009-02-25 16:57:05 följande:
    TS; Vi bor nära vatikanen! ! Så varför inte! Det verkar ligga på bra plats i Rom. Vi har nära till stationen med. Och endast någon km till centrum då också.
    Tyvärr är Vatikanen ganska långt bort från stationen. Hade inte valt att bo så långt bort från "centrum"
  • lipaj

Terracina tänkte vi åka till förra sommaren men det blev sardinien istället. Kanske ska ta en titt på det igen?!!! Den italienska maten är oslagbar!

• nni
    lipaj skrev 2009-02-25 17:17:38 följande:
    Terracina tänkte vi åka till förra sommaren men det blev sardinien istället. Kanske ska ta en titt på det igen?!!! Den italienska maten är oslagbar!
    Aha. Ja varför inte. Kan ju säga att Terracina ligger en tre kvart från Rom med tåg så du vet.
    Kan tänka mig det om maten. Längtar tills juni månad.
  • nni

Therese 83 skrev 2009-02-25 17:17:23 följande:

Tyvärr är Vatikanen ganska långt bort från stationen. Hade inte valt att bo så långt bort från "centrum"
    Okej, jag förväxlade nog Vatikanen med Colluseum. Men bor hellre närmre Colluseum och stationen. För vi ska resa lite. Vatikanen ligger nog på andra sidan stan har jag för mig, ja det finns bussar vid behov.
  • lipaj

Vi ska gifta oss i juli och åka då. Blir nog hett o bra !!!

• nni
    lipaj skrev 2009-02-25 17:23:32 följande:
    Vi ska gifta oss i juli och åka då. Blir nog hett o bra !!!
    Ja verkligen!!
  • 27juni2009

Vi åker till polen till trestad, gdansk, gdynia o sopot, blir borta i 4 nätter, flyget atr en timme så de känns helt ok flyg tor 2 pers för 1500kr

• Kärleksmumsen

Vi åker till Rom 4 dagar.
    Vi har redan vart i Paris, men annars skulle jag åkt dit. Helt underbart!

Svar på tråden bröllopsresa på 4 dagar???