• nni

bröllopsresa på 4 dagar???

Vi åker 8 dagar till Rom, är bra utgångspunkt till Venedig, Terracina och Pompei t ex också. Vi ska till dom ställena. Men Rom i sig ska ju vara oerhört romantiskt o italienarna gästvänliga! Så slår ett slag för Rom!

• nni

TS; Vi bor nära vatikanen! ! Så varför inte! Det verkar ligga på bra plats i Rom. Vi har nära till stationen med. Och endast någon km till centrum då också.

• nni

Eller vi har någon km till Vatikanen får jag väl tillägga. Har närmre till Colluseum

• nni
    lipaj skrev 2009-02-25 17:12:11 följande:
    Vi har tänkt, mysa, äta/dricka gott + ev lite kultur.Är det för kort tid att åka runt Gardasjön? Det går billiga flyg till bergamo, det har jag kollat!!
    Samma som oss, Terracina ligger en timme knappt från Rom där det ska finnas breda fina stränder. Rom i sig har mycket kultur och säkerligen god mat.
  • nni
    lipaj skrev 2009-02-25 17:17:38 följande:
    Terracina tänkte vi åka till förra sommaren men det blev sardinien istället. Kanske ska ta en titt på det igen?!!! Den italienska maten är oslagbar!
    Aha. Ja varför inte. Kan ju säga att Terracina ligger en tre kvart från Rom med tåg så du vet.
    Kan tänka mig det om maten. Längtar tills juni månad.
  • nni

Therese 83 skrev 2009-02-25 17:17:23 följande:

Tyvärr är Vatikanen ganska långt bort från stationen. Hade inte valt att bo så långt bort från "centrum"
    Okej, jag förväxlade nog Vatikanen med Colluseum. Men bor hellre närmre Colluseum och stationen. För vi ska resa lite. Vatikanen ligger nog på andra sidan stan har jag för mig, ja det finns bussar vid behov.
  • nni
    lipaj skrev 2009-02-25 17:23:32 följande:
    Vi ska gifta oss i juli och åka då. Blir nog hett o bra !!!
    Ja verkligen!!
Svar på tråden bröllopsresa på 4 dagar???