• gnistfält

Fotograf i Båstad 2009

Vi skall gifta oss i Båstad i sommar och har kommit till planeringen av fotograf. Har hittat två Båstadfotografer från Företagsregistret här och det är Mette Ottosson mettesfoto.blogg.se/ och Mikael Bertmar www.bertmar.se/weddings/ Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? Mette verkar ta mer ögonblicksbilder medan Mikael tar mer stiliserade bilder, verkligen vackra men ändå uppsluppna på något sätt, också om man går in på handen och kollar på "PEOPLE". Mette verkar koncentrera sig på Bröllopsfoto och bloggar om brudpar hon fotat. Någon som känner till vilka priser de tar och så vidare?

• Svar på tråden Fotograf i Båstad 2009
  • Rogerstös

Mette Ottosson tycker jag tar riktigt fina bilder :) Funderade på att boka henne först, men vår budget höll inte för henne.
    Tror hon tog mellan 4500kr(för minsta paketet) och 30000kr(för största), hon hade dock väldigt bra paket :)

Mikael vet jag dock ingenting om.

Lycka till!

• Moriso

Kan nog vara idé att kolla upp det snart i så fall, vi kollade med Mette men hon var såvitt jag förstod bokad nästan hela året redan.

• gnistfält

Tack för svaren. Nu har vi bokat Mikael Bertmar med sin poetiska fotografi! Det var bra priser också tyckte vi. För 4.000 kr får vi två timmars fotografering, efterföljande redigering med uppladdning till internet där vi kan välja bilder och 4 stycken 18 x 24 cm bilder på fotopapper. Dessutom hade han ganska bra priser på efterbeställningar och studio ifall det skulle regna för mycket i augusti.

• Moriso

Det var billigt, fast särskilt poetiskt vet jag inte om jag tycker att det är. Många av bröllopsbilderna på hans hemsida är ganska färglösa och har extremt ljus bakgrund och mörka brudpar vilket jag personligen inte tycker är så vansinnigt snyggt. Men de kanske är gamla? Lycka till i alla fall, ska bli kul att se sen! När i augusti gifter ni er?

Svar på tråden Fotograf i Båstad 2009