• MrsX2B

New York bröllop 2009

Jag o min blivande har precis bestämt oss för att det blir ett bröllop i NY, i Svenska kyrkan. Önskar kontakt med fler som har samma planer så vi kan utbyta lite tips o idéer. Vi är lite i valet o kvalet om det blir nu i december el om vi ska vänta till våren 2010. Men vi har alltid velat uppleva NY i december i julskyltning o samtidigt passa på att julshoppa (båda har varit i NY tidigare så vi har sett allt man bör), men åker vi på våren så slipper man kylan... svårt.

• Svar på tråden New York bröllop 2009
  • GladaEmma

TS
    Vi kollade på att gifta oss i NY förra hösten i oktober. Vi tog kontakt med Svenska Kyrkan i februari, men de hade redan då fullbokat till i mitten på december så om jag varit du hade jag tagit kontakt med Svenska Kyrkan redan nu om ni funderar på december...det kan till och med redan vara för sent... LYCKA TILL!!!

Vi bodde på Hotel Edison när vi var där och det var helt okej. Man vill kanske iofs ha lite finare hotell på bröllopsresa, men till vanlig semester är det bra tycker jag. Rummen är hela och rena och det var huvudsaken tyckte vi - man sover ju bara där...

• MrsX2B

Vi har bestämt oss för att strunta i kyrkan då det var fullbokat (de perioder vi ville åka) när jag kollade förra veckan, så vi kör på ett borgerligt bröllop istället. Håller på att fundera på plats o bestämma ett datum nu....

• GladaEmma

Top of the Rock kanske? Där är grym utsikt =) Bryant Park? Central Park (så klart)?

• Happyasahippo

MrsX2B: Svarar mer pa mail senare men surfade snabbt pa lunchen och hittade:

www.weddingsofnewyork.com/weddings-locations.html

Har aven ett par ideer for restauranger osv eftersom jag bodde i Nolita (north of little italy) som ar lite hippare och schysstare an de typiska Little Italy stallena.

Tack Vaudeville! Jag haller just pa att fundera ut vad som behovs for att fa i hop hindersprövningen för oss eftersom jag ar skriven i Tyskland...

• Happyasahippo

Förresten; Vaudeville: hade ni ett apostille pa ert vigselbevis efterat for att fa det godkant i Sverige?
    Tror att man kan tankas behova det i Tyskland namligen..

• Irland

Oh, vad avundskuk jag blir, jag älskar NY!!

Finns en underbar "roof top bar" på 27th & 5th avenue, 20nde våningen - Bar 230. Kanske kan vara intressant : )

• linvinter

Vi funderar på att bo på Hilton Garden Inn Chelsa, någon som vet något om det? Tänkte äve beställa lite bubbel och blommor till första dagen/kvällen, det borde väl gå att fixa smidigt?

• vaudeville1

Japp, det var det bökigaste att fixa..

Happyasahippo skrev 2009-03-04 13:35:49 följande:
    Förresten; Vaudeville: hade ni ett apostille pa ert vigselbevis efterat for att fa det godkant i Sverige?Tror att man kan tankas behova det i Tyskland namligen..
  • Happyasahippo

Vaudeville; misstankte det. Men fixade ni det pa plats i NY dagen efter da?
    Har forstatt att man kan gora det...

• MilosMamma

Åhh vi funderar på att fra till NYC på bröllopsresa, men då ska ju självklart våran son med.
    Det är våran största dröm att få åka dit.

Önskar nästan vi kunde gifta oss där med.

Svar på tråden New York bröllop 2009